Unconfigured Ad

Collapse

Profilm.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Niklas
    • Sep 2003
    • 899

    #1

    Profilm.

    Satte meg ned nå tidligere i kveld for å se på den gamle dobbeldekkeren, hmm ikke bra, fillete trekk(tror det er japanpapir) av med det og rett i ovnen.
    Så nå er spørsmålet mitt om Profilm er lett å trekke med og om den er holdbar.
  • -Exlex-
    Forhandler
    • Nov 2003
    • 793

    #2
    Er ikke Profilm omtrent som Oracover ? Helt greit å trekke med , men mener å huske at profilm trenger litt lavere temperatur, så man må bare prøve seg fram her. Tips: bruk samme merke film på samme fly , hvis man har skjøter overlappinger eller lignende med to typer film kan resultatet bli at den ene filmen "krøller" pga at det skal mer varme til for å feste den ene typen enn den andre, hvis du skjønner hva jeg mener.

    -Exlex-
    ____________________
    : -Exlex-
    : Thor Arne Jensen
    :::::::::::::::::::::::::::

    [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

    Comment

    • joo
      MFN Skribent
      • Nov 2002
      • 6936

      #3
      Lurer på at Profilm er det samme som Oracover ja...
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment

      • Niklas
        • Sep 2003
        • 899

        #4
        Da prøver vi senere!, dere skal få tilbakemelding om resultatet...

        Comment

        • Wiker
          • May 2003
          • 195

          #5
          Profilm ER det samme som Oracover. I USA heter den Ultracote.

          Her er noen gode tips om hvordan man trekker med Oracover:

          Comment

          • Niklas
            • Sep 2003
            • 899

            #6
            Nå er det trekt!! Kansje litt krasj med fargene, men, pytt pytt, det er laget for å fly
            Attached Files

            Comment

            • Flue
              • Oct 2003
              • 902

              #7
              Hehe! Gratulerer!
              Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
              er der ingen der kender dem.

              Comment

              • Vingemutteren
                • Jul 2002
                • 2421

                #8
                Gleder meg til å se jomfruturen.
                Gert Hildrestrand.
                Limets Venner.
                Valdres Flyklubb Modell

                Famous last words? Hey watch this!

                Comment

                • Niklas
                  • Sep 2003
                  • 899

                  #9
                  Kansje jeg skal gjøre som Airborne?, nei du skal nok få bli med.

                  Men jeg har et lite spm. hvor skal CG. ligge?

                  Comment

                  • svemoe
                    • May 2003
                    • 132

                    #10
                    Hei, Ostnik!
                    Jeg har forsøkt å lage en enkel liten skisse for å vise tyngdepunktet. Regelen er igrunnen den samme på dobbeldekkere som på andre fly, bare med den forskjellen at du må bruke gjennomsnittskorden som utgangspunkt. Hvis du legger tyngdepunktet på 25 - 30% av gjennomsnittskorden ( 100% ), så skal du være på den sikre siden og kan finjustere derfra etter å ha fløyet den. Lykke til, og la oss få vite hvordan det går.

                    Sverre
                    Attached Files
                    Real airplanes have two wings and round engines

                    Comment

                    Working...