Unconfigured Ad

Collapse

Lodding av tykke ledninger, hvordan?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Øyvind M
    • Oct 2008
    • 837

jeg lodda deans på mine turnigy 2650 30c 6s fra hobbycity. de kom med bulletconnectors, men var lett å få tatt av. jeg tror de er like store som 10awg kabler? eller tar jeg her feil?
    hvertfall, godt med loddetinn på kontaktene, litt tinn på deansa, og så var det bare å klase sammen. resultatet var vel ikke stilmessig pent, men funker den dag i dag, og sitter som et skudd
    dx7

Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
    Løten MFK
    Stay Frosty

Comment

• lacappuchino
      • Oct 2007
      • 1342

Originally posted by spitmk16
      Jeg ser at du har en litt annen lodde rekkefølge når det gjelder kontakter. Det jeg har sett mye av, er at man varmer kontakten (med en loddetinn på) og så legger man ledningen oppå, og så venter man til loddetinnet på ledningen har smeltet.

På din video, så gjør du det anderledes.

Hvorfor gjør du det slik, og hva er fordelen?
      Jeg loddet også ved å varme opp kontaktene først, men fant ut at ledningen tåler varmen over tid bedre enn det kontaktene ofte gjør.

Dersom tinnet "slipper" godt når du tar bort loddebolten igjen, så har du varma deg godt nok opp, og du kan regne med at det sitter til dommedag.
      Honeybee CP 2

Comment

• Shrek
        • May 2007
        • 441

Jeg har en sånn. Den lodder det meste uten noe om og men. Holder jeg avtrekkeren inne for lenge så gløder spissen og loddetinnet forsvinner helt (fordamper...)

Hvis du liker verktøy som gir 'godfølelse' så er dette tingen. Jeg fant den i garasjen til faren min. Den er sikkert 30 år gammel og funker fremdeles.
        Last edited by Shrek; 29-09-09, 16:38.
        MMFK|MPX MC3010|MPX Royal MC|Durafly 'Old Crow' P-51D|AXN Floater|Bi-Fly 25|SIG Ninja
        MPX Twin Jet|MPX Lupo|Laser Arrow|Modeltech Angel 2000|Flair Legionare|Terje(RIP)|iCharger 106b

Hirobo Shuttle: turl.no/13pc
        Bi-Fly 25: turl.no/13pd
        Quickie: turl.no/13pe
        Dynaflite Bird of Time: turl.no/13pf

Comment

Working...