Cub er kanskje det flyet som alle produsenter har. Innen warbirds så er mustang standard. Innen en rekke andre områder, så tviholder omtrent alle flyprodusentene om de samme flyene. Jeg begriper ikke hvorfor.
Jeg skjønner ikke helt politikken til rc fly fabrikantene. Skulle jeg startet en rc fly fabrikk, så hadde jeg glatt styrt unna feks Cub, ikke fordi det er dårlig eller noe sånt, men av den enkle grunn at minst 10 andre produserer akkurat det samme flyet.
Jeg tror faktisk det er stort marked for andre flytyper, kan nevne B-27, lancaster, Spitfire i diverse mk. Extra 260 og 300 (fins god del av de). Concorde og Boing flyene er vanskelig å oppdrive. Twin mustangen sliter man å finne (to p51d fly som er koblet til ett fly)
Jeg er rimelig sikker på at det fins minst 3 000 flytyper, med undergrupper, å velge mellom, og jeg har på følelsen at alle flyfabrikantene vektlegger maks 20 av disse modellene. Jeg tror at markedet vil takle langt flere flytyper.
Jeg skjønner ikke helt politikken til rc fly fabrikantene. Skulle jeg startet en rc fly fabrikk, så hadde jeg glatt styrt unna feks Cub, ikke fordi det er dårlig eller noe sånt, men av den enkle grunn at minst 10 andre produserer akkurat det samme flyet.
Jeg tror faktisk det er stort marked for andre flytyper, kan nevne B-27, lancaster, Spitfire i diverse mk. Extra 260 og 300 (fins god del av de). Concorde og Boing flyene er vanskelig å oppdrive. Twin mustangen sliter man å finne (to p51d fly som er koblet til ett fly)
Jeg er rimelig sikker på at det fins minst 3 000 flytyper, med undergrupper, å velge mellom, og jeg har på følelsen at alle flyfabrikantene vektlegger maks 20 av disse modellene. Jeg tror at markedet vil takle langt flere flytyper.
Comment