Unconfigured Ad

Collapse

startproblemer i kulda

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • royalevo
    • Oct 2004
    • 177

    #16
    Var ute i -13 i dag å hadde et par landingsrunder med cardinalen. Gikk noenlunde greit, men måtte skru nåla ut omlag 4 omdreininger før motoren gikk trygt på full gass. så totalt ca 5,5 omdreininger ut, dette er jo rimelig ekstremt tomgangen ble derimot litt mer kilen, men ikke mer en at det gikk.

    Dette var en ASP91 firtakter.
    ------------------

    PA Bad Boy med ASP46
    H9 T-34 Mentor Saito 82 (på byggebordet)
    E-Flite Taylorcraft
    T-rex 450Sport
    Cessna Cardinal on floates (EPP)

    Comment

    • GOMEK
      • Sep 2007
      • 47

      #17
      Hei !
      Jeg har flydd en del i det siste fra -10 til -20, da har en termos med varmt vann vert redningen. Har du en 4t så kan det vere lurt og justere ventilene ute i den kulda du skal stare i. Den krever litt fetere blanding i kulda, jeg har brukt en asp61 4t og den har godt som en kule.
      Gorm Chr Houmb
      Sandefjord.
      LARVIK MFK

      Comment

      • nybegunda
        • Jun 2003
        • 729

        #18
        De små .25 motorene vi slet med er nok litt mer følsomme, men 1.20 4takteren burde startet.
        Tor Helseth
        Ålesund og Omegn Modellflyklubb

        Comment

        • Margarus
          • Aug 2008
          • 322

          #19
          fly selv med 5% nitro og GP 40 2 takter nå i kulta
          osnr8 plugg
          jeg merker godt at motoren er seigere å få start på
          kjinner med startmotoren og det er så vidt den klarar å dra runt, kjinner litt mer og holder for potta og så ser jeg fuelen kommer frem i forgasser og vips så drar startern opp turtallet for da kommer det smøring til.
          men må kjinne en stund ekstra enn vanlig så starter den. måtte også ut litt med nåla men den går forrholds vis greit i lufta og slikt
          MvH Marius Leirdal

          Comment

          • nybegunda
            • Jun 2003
            • 729

            #20
            Nå testet vi igjen.
            forsøkte kun å bytte til Rossi 2 plugg(varm) uten hell.
            Så tappet vi ned tankene, åpnet en ny fuelkanne fyllte på og motorene startet og gikk som de skulle. Det var riktig nok bare -10 denne dagen, men
            jeg tror fuelen som har stått sikkert har mistet noe av futten.
            Tor Helseth
            Ålesund og Omegn Modellflyklubb

            Comment

            • OTA
              • Nov 2009
              • 759

              #21
              Fint det ordnet seg

              .....Det var vel noen her som nevnte at det ikke måtte brukes gammel fuel
              Øystein T.

              EF Extra 300 70"
              Speedfire F5B
              Baudis Fosa F3B
              Ascot F3B
              Lynx Carbon
              EF Extra 300, 58" Electric
              T-Rex 700N

              www.artistic3d.net

              Comment

              Working...