Unconfigured Ad

Collapse

OSD forslag

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaklei
    • Sep 2005
    • 458

Synes ot'et på tråden er veldig relevant, bare fortsett!

Originally posted by andersh

De bestiller i dag opp OSD PRO sett og de som har fått feil fra de får byttet ut OSD-modulen uten kostnad (vi har tross alt kun betalt for STD). De det gjelder skal ha fått en mail i dag.

.
    Bestilte også min fra rcpro, fikk mail fra rcpro kl 01.03 med samme "tilbud" som deg Anders, knallbra service fra rcpro.no

Synes ot'et på tråden er veldig relevant, bare fortsett!

Originally posted by andersh

Jeg bruker Futaba 5114DPS mottakere i mine FPV-modeller (35Mhz), og en av planene mine for den nye FPV modellen var å ha signalstyrke fra mottakeren på OSD.

.
    Jeg bruker foreløpig en synth mottaker fra Multiplex, skal ta en titt å se om det er mulig å hente ut tilsvarende på min mottaker.

Kjell Arne

Comment

• Stalle-Tommy
      • Apr 2009
      • 27

RSSI med Hitec.

Ikke meningen å kapre tråden her.
      Men her er hvordan man kan gjøre det med en gammel Hitec.
      Denne bruker jeg mot RVOSD. Det er et kjempeflott instrument for å hindre at man flyr ut av rekkevidde for RC signalet.
      Skal også modifisere en corona, 8 kanals nå.
      Attached Files

Comment

• kaklei
        • Sep 2005
        • 458

I påvente av osdpro fra rcpro.no prøvde jeg eg'en i går med en 10" skjerm. Var verre å manøvrere enn det jeg trodde!
        Slet særlig med å holde flyet stabilt gjennom svingene, samt å se på skjermen om flyet stiger eller synker, blir noe helt annet enn når du ser flyet, da kommer stikkebevegelsene mere av seg selv. Vil foreløpig klare meg uten briller.
        Så jeg turde ikke fly utenfor synsfeltet mitt.. men, øvelse gjør mester!!
        Easyglideren jeg bruker er også totalt utslitt, stygt som juling og hakk å skavanker overalt, det går også utover flyegenskapene. Er fristet som deg anderh http://www.jetsofbergen.no/index.php?q=node/391, få tak i en kropp og bygge den opp fra bunnen for FPV bruk.
        Må også se litt på RC sende/ mottaker antennene mine, ved rangesjekk på
        2 km begynte servoene å bli veldig "skjelvne", mulig jeg har for dårlig mottaker i flyet.
        Tenkte jeg skulle prøve igjen i dag, men skitt, -20 grader ....

Kjell Arne

Comment

• Guest

#34 Unapproved
          Hei Godtfolk...
          Ja i begynnelsen kan en fpv-flight virke mere hysterisk enn det er nytelse...Men som du selv sier så gjør øvelse mester.
          Har selv bare drevet med fpv siden august. og regner meg som fersking. Tar nok litt tid og bedømme avstander høyde osv.Men det kommer seg nok.
          Landingene med briller er en skikkelig blanding mellom skrekk og nytelse.hehe.
          Men det er jo det som gjør det morro med denne hobbyen uansett.
          Jeg har en Twinstar II som er bærer av kameraet mitt.
          Venter på stærs jeg også..Eagle Eye Antenne-tracker...Har også lurt på RASSI..Da har man kontroll på signalstyrke..Ja også var det Gopro kameraet...Spinner jo på seg det her

Comment

• kaklei
            • Sep 2005
            • 458

Noen som vet om det går an å bruke et OSDPRO som vario til seilfly?? (sammen med fpv senderen jeg bruker)
            Ser et har en de kaller Seagull Wireless Dashboard, men jeg er egentlig ute etter kun lyd, som sier om jeg stiger eller synker, og evt varsel ved lav batterispenning.
            Picolario talk er vel "sjefen" på den fronten, men nå begynner det å bli bra med dippeditter!

Kjell Arne

Comment

• Quadrocopter
              Moderator
              • Aug 2007
              • 6357

Originally posted by kaklei
              Noen som vet om det går an å bruke et OSDPRO som vario til seilfly?? (sammen med fpv senderen jeg bruker)
              Ser et har en de kaller Seagull Wireless Dashboard, men jeg er egentlig ute etter kun lyd, som sier om jeg stiger eller synker, og evt varsel ved lav batterispenning.
              Picolario talk er vel "sjefen" på den fronten, men nå begynner det å bli bra med dippeditter!

Kjell Arne
              Ja, det skal fungere.
              OSD PRO lyd utgangen kobler du til audio inngangen på video-sender modulen.
              Du vil da kunne ta ut audio signalet via Audio-out på Videomottakeren.
              Variometerert har også en "total energy compensation" som gir mer riktig stig/synk informasjon.

Med OSD PRO får du også mer informasjon enn med Picolarioen.
              Last edited by Quadrocopter; 03-02-10, 23:06.

Comment

• kaklei
                • Sep 2005
                • 458

Nå er OSD PRO i hus!
                Skryt til RCPRO.no for veldig grei og kjapp håndtering av bytte av to enheter som var ombyttet i kitet.
                Har såvidt fått begynt å kikke på det, er redd det blir et alvorlig kabelrot i flyet..
                Er et vell av funksjoner som kan settes, er bare å sortere ut det som er viktig.
                Vil ikke ha mere info enn det som er nødvendig. (Vurderings sak)
                Er en funksjon jeg ikke finner i farten, det er høyden over der jeg står og flyr.
                Får kikke mere på det i kveld!

Har ladet opp batteri på vinsj og seilfly, så nå er det å kle seg godt og dra ned på stripa på isen som vår lokale klubb har fått brøytet (Jotunheimen MFK)

Kjell Arne

Comment

Working...