Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Etter at jeg fikk Futaba 14MZ'n i hus, trenger jeg kikke programmere servoer lenger, da tar jeg alt fra radioen. Dette er utrolig deilig, man sparer tid, og penger. Men jeg kommer til å bruke de powerboxene jeg har, men kjøper nok neppe nye. Har god erfaring med SF EQ10, og powerbox 40/24 Champion.
Ser oxo frem til å høre hordan denne Edgen er kontra Xtreme sin
Men dette blir knallbra, Geir! Håper du får jomfruturen under like optimale forhold som vi har her i dag. 250 meter nyfresa stripe, 3 minusgrader og knallsol
Det er bra du skjønte det ,men som sakt det er mange måter å gjøre ting
og tang men sån er det jeg gjør det i hvertfall .
Håper på å få fine forhold her oxo når det blir jomfrutur,en du da har du fått ferdig din edge?
Og bare legg inn bilder her
Originally posted by Eagle
Etter at jeg fikk Futaba 14MZ'n i hus, trenger jeg kikke programmere servoer lenger, da tar jeg alt fra radioen. Dette er utrolig deilig, man sparer tid, og penger. Men jeg kommer til å bruke de powerboxene jeg har, men kjøper nok neppe nye. Har god erfaring med SF EQ10, og powerbox 40/24 Champion.
Ser oxo frem til å høre hordan denne Edgen er kontra Xtreme sin
Ser fordelen i den senderen jeg også,men den koster jo skjorta........øøhhh jo den
koster litt edgen oxo men prioritering he he.
Som jeg skrev tidligere så synes jeg att powerbox systemet er en grei måte å
fordele kontakter og batteri !
Sender med ett bilde som illustrerer att edgen til carf er en del større i fronten ,litt smalere på mitten,vingene er bredere ved vingerota og den er ca 14 cm lengre !
Og det er god plass i mellom covlingene
Attached Files
Mvh Geir Mogstad
---------------------------------------
slapp av det kommer helt sikkert ned!
Da er edgen ferdig og håper på å få flydd den i morgen!
Når det gjelder cg så er den på 15 cm fra forkant på vingen,batteriene
ligger akkurat på understell brakketen og da stemmer cg.
Vekta stoppet på 13,8 kg ,det er ikke noe problem.Klart jeg kunne spart
noen gram her og der men ser ikke noe poeng i det,modellen flyr godt uansett
tenker jeg
Mvh Geir Mogstad
Da er edgen ferdig og håper på å få flydd den i morgen!
Når det gjelder cg så er den på 15 cm fra forkant på vingen,batteriene
ligger akkurat på understell brakketen og da stemmer cg.
Vekta stoppet på 13,8 kg ,det er ikke noe problem.Klart jeg kunne spart
noen gram her og der men ser ikke noe poeng i det,modellen flyr godt uansett
tenker jeg
Husk og ta med deg en kamerat og et fotoaparat så du har noen bilder og legge inn på forumet av flyet i luften og på bakken.he.he
mvh Stin
Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
På vei inn i Hangaren.
Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm
Da har jeg flydd edgen,fikk 4 turer før skodda kom !
Sån flymessig så er det ett meget godt fly,fikk ikke prøvd så mye øvelser men noen ble det!
Take off var jo en smal sak full gass oppi lufta etter 8-9 meter og rett tilværs .Eneste
justeringa var ett knepp opp og 3 til høyre,skal justere motoren bitt litt mere til høyre så er det i box.
Når det gjelder flygingen så var den ikke så ulik x-composite sin edge ,enest som man la merke til umidelbart var att den dro ikke så mye mot understellet i knife edge.
Harier var veldig bra ,høy nese og ikke noe tendenser til gynging,fløy faktisk i 8 tall med den i nesten gå fart så dette var bra !
I hover så var den mye bedre,det er jo selfølgelig pga utslagene på denne er mye større.
For det ble ett problem på X-composite sin ,den hadde hengslinga med "skinn" .Uansett om jeg skar ut på vinge tippene for å få mere utslag så fikk jeg aidrig nok.
Ellers så fikk jeg ikke testa så my 3d med den ,men skal nå justere opp utslag og bruke litt tid med fjernstyring får å få justert den slik jeg vil ha den !
Landingen var like elegant som x-coposite sin,3 pungts landinger uten noe dårlige tendenser.
Alt i alt så er jeg godt fornøyd med dagen,men som sakt den skal få kjørt seg mere neste helg ! Så noen store forskjeller fant jeg ikke men som sakt skal fly den mere og
da kommer det vel mere både + er og - er !
Dette er i hvertfall også en kjempe modell !!
Mvh Geir Mogstad
Har siden jeg monterte denne egentlig ikke hvert fornøyd med bare en servo pr balanseror,men det har fungert bra!
Men synes den er litt treig i balanseror bruk.Har en edge fra x-composite med 2 servoer pr balanseror og den er mye kjappere i bevegelsene.
Har fundert mye på hvordan jeg skal gjøre dette,men siden det er ett servo hull(brønn) per vinge så ville jeg ikke lage nytt hull.
Så derfor ble det denne løsningen med begge servoene i den ene plassen,synes ikke løsningen ble så hverst jeg .
Attached Files
Mvh Geir Mogstad
Har siden jeg monterte denne egentlig ikke hvert fornøyd med bare en servo pr balanseror,men det har fungert bra!
Men synes den er litt treig i balanseror bruk.Har en edge fra x-composite med 2 servoer pr balanseror og den er mye kjappere i bevegelsene.
Har fundert mye på hvordan jeg skal gjøre dette,men siden det er ett servo hull(brønn) per vinge så ville jeg ikke lage nytt hull.
Så derfor ble det denne løsningen med begge servoene i den ene plassen,synes ikke løsningen ble så hverst jeg .
er det ikke veldig enkelt å brenne en av de servoene når de er så tett kobla sammen med hverandre? har jo ingen plass å "leve" på om de ikke er 100 like hverandre??
trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
homemade quad med diverse elektronikk.
noen depronkjerrer.
futaba10c 2.4ghz.
radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart
er det ikke veldig enkelt å brenne en av de servoene når de er så tett kobla sammen med hverandre? har jo ingen plass å "leve" på om de ikke er 100 like hverandre??
Hitec programereren ser du på bildet under servone
Hitec programereren ser du på bildet under servone
ja d er greit. men er dette sååå nøyaktig at de ikke vil jobbe mot hverandre på noen punkt?
skal strakt ut å lufte helien i mørket
noen depronkjerrer.
futaba10c 2.4ghz.
Joda så nøyaktig er dette laget ,ingen knurring på servoene uansett hvor di står .
Klart jeg har brukt litt tid på dette,men er svært godt fornøyd med resultatet. Skal se om jeg får lakt inn litt flere bilder senere i kveld.
Mvh Geir Mogstad
noen depronkjerrer.
futaba10c 2.4ghz.
Er ikke enkelt å ta fine bilder av dette ,men men her er noen i hvertfall.
Det jeg gjorde først var å programere den servoen som stod der fra før,deretter
programere den nye sån ca likedan,deretter var det å programere litt mere ,mindre osv til
di ble 100% like.Satte 2 bolter i gjennom begge får å måle att di var helt like i senter og begge ender og ikke minst att di gikk like fort !
Når det gjelder moteringen så boltet jeg servoene til hverandre som vist på bilde tidligere og lirket di på plass i servoe brønnen,deretter målte jeg avstanden fra den nye servoen til
"huden" elller vingen. Alt dette gjøres med fjernstyringen på !!
Lagde meg deretter 2 klosser av finner ca 2,5 x2.5 cm og ca 3 cm lange, når di var festet til servoen så var det klaring med ca 1mm til "huden".
Så når klossene var montert var det å lirke dette på plass igjen. så kommer det som er mest kritisk,har da på litt extra lim på klossene og setter i sammen alt ,bolter i lag servoene,monterer servo luka,fjernstyringen er forsatt på for å sikkre centeret på begge servoene.Og når limet tørker da så er alt fiks ferdig !!
Har ett lim som heter mega plast som jeg bruker på composite modellene dette limet er 2 komponent og fungerer toppers .
Attached Files
Mvh Geir Mogstad
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment