Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
har ikke veldig mye erfaring med elektro, det eneste jeg vet er at du bør bruke tvunnede servokabler for å forminske radiostøy, uavhengig om det er glow eller elektro Men du behøver ikke å oppgradere til 2.4. Har sett mange elektropiloter med 35.
Kristoffer Rosmo
Vingtor RC Klubb
Great Planes Super Sportster 40
SebArt Wind S110
Clik 2.0
elektro og 35 mhz er ikke noe problem. har flydd futaba radio fra midten av 80 tallet med østen impotert mottager i andre enden uten problemer og jeg har ikke tvunnede servokabler. finnes det lenger? tror ikke jeg har sett det siden jeg solgte acoms 2 kanaleren min fra 80 tallet. har også relativt ny jr radio som jeg bruker til elektro uten noe problem.
elektro og 35 mhz er ikke noe problem. har flydd futaba radio fra midten av 80 tallet med østen impotert mottager i andre enden uten problemer og jeg har ikke tvunnede servokabler. finnes det lenger? tror ikke jeg har sett det siden jeg solgte acoms 2 kanaleren min fra 80 tallet. har også relativt ny jr radio som jeg bruker til elektro uten noe problem.
Takk for det. Trenger heller ikke PCM tydeligvis da?!
Jeg har hatt litt variabel erfaring med 35 mhz og elektro modeller.
Aldri trøbbel med modeller som bruker lite strøm eller har lavt turtall på motor.
Varierer også litt på hvilken type esc jeg bruker (bedre erfaring med opto regulatorer og når jeg bruker egen spenningsregulator eller eget batteri til mottaker og servoer)
Men på vifte modeller og lignende med strømtrekk opp mot 100 amp så sliter jeg med 35 mhz
Med 2,4 Ghz har jeg aldri hatt trøbbel.
Men vil ikke tro det er noe som helst problem med 35 mhz i det flyet du nevner
Jeg har hatt litt variabel erfaring med 35 mhz og elektro modeller.
Aldri trøbbel med modeller som bruker lite strøm eller har lavt turtall på motor.
Varierer også litt på hvilken type esc jeg bruker (bedre erfaring med opto regulatorer og når jeg bruker egen spenningsregulator eller eget batteri til mottaker og servoer)
Men på vifte modeller og lignende med strømtrekk opp mot 100 amp så sliter jeg med 35 mhz
Med 2,4 Ghz har jeg aldri hatt trøbbel.
Men vil ikke tro det er noe som helst problem med 35 mhz i det flyet du nevner
Steffen H
Takk for det.
Selv ikke med motor: (HACKER A50-16S OUTRUNNER MOTOR )og 6S 3800mAh Lipo?
Jeg har bestilt meg en PCM mottaker til denne for sikkerhets skyld.
Vil ikke tro dette er noe problem
Denne motoren har jo forholdsvis stor og har ganske lav kv mener jeg å huske.
(350-400kv)
Vet ikke hva slags esc du skal bruke, men vil tro du har egen regulator eller eget batteri til radioutstyret??
Vil ikke tro dette er noe problem
Denne motoren har jo forholdsvis stor og har ganske lav kv mener jeg å huske.
(350-400kv)
Vet ikke hva slags esc du skal bruke, men vil tro du har egen regulator eller eget batteri til radioutstyret??
Tror ikke du vil få noen problemer med det oppsettet ditt.Men eg har gått over til 2.4GHz etter flere "opplevelser" med 35MHz, etter att eg erstattet nitro med batterier
spesielt kombinasjonen EDF isopor/EPP modeller har fungert dårlig med 35MHz for min del.
Alt som kan fjernstyres.
---------------------------------------------
The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
Steinar Kvarme.
Hei
Det kan være lurt å koble et RF-filter mellom regulator (ESC) og mottager, så nærme mottageren som mulig. Jeg har opplevd litt 'grums' i enkelte oppsett, og en ferrittkjerne som kabelen er viklet rundt har løst promblene. Det virker på meg som om det kan variere fra type til type hvor godt mottagerne er filtrert for støy som kommer inn gjennom servokabler, samt hvordan kablene ligger i modellen. Prøv å holde kabelen fra mottager til regulator langt vekk fra drivbatteri og kabler fra dettte til regulatoren. Filter kan du lage med en ferritkjerne, eller kjøpe ferdig som denne : http://www.modellers.com/Avdelinger/...-FUT40006.aspx
Attached Files
Last edited by ofremmi; 23-04-10, 18:30.
Reason: Gri oppp bilde, legger inn link til Norwegial Modellers istedet
Takk for det. Trenger heller ikke PCM tydeligvis da?!
ikke på mine fly i allefall. jeg diver mest med parkflyer + dvs ikke så veldig stort men større enn de aller minste. trex'ene mine har pcm. og så prøver jeg å la være å tvinne antenna rundt motor og batteriledninger
Hei
Det kan være lurt å koble et RF-filter mellom regulator (ESC) og mottager, så nærme mottageren som mulig. Jeg har opplevd litt 'grums' i enkelte oppsett, og en ferrittkjerne som kabelen er viklet rundt har løst promblene. Det virker på meg som om det kan variere fra type til type hvor godt mottagerne er filtrert for støy som kommer inn gjennom servokabler, samt hvordan kablene ligger i modellen. Prøv å holde kabelen fra mottager til regulator langt vekk fra drivbatteri og kabler fra dettte til regulatoren. Filter kan du lage med en ferritkjerne, eller kjøpe ferdig som vist i vedlegg
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment