Heisann folkens!
Jeg er redd jeg har gjort mitt livs størse tabbe innen denne fritids sysselen til nå.
Her er saken: Det startet med at jeg var på jakt etter en stor pc9 eller tucano (over to meter)
Det skulle vise seg å bli vanskelig å få tak i et fly i god kvalitet til en fornuftig pris. Til slutt handlet jeg et fra RC net. dette er fly models/nitroplanes type fly.
EMB 312 Tucano 120 - 65" Nitro RC Plane ARF (Gray) RC Remote Control Radio
Grunnen til at jeg i utgangspunktet skulle ha ett fly med litt vingespenn, var at dette flyet skulle ha komplett antikollisjons og navigasjons belysning, fjærende luftretracts fra behotec med trykkluft hjulbremser, bombedropp osv. osv. På grunn av at betrekningen på dette flyet var av heller laber kvalitet samt at hjulbrønner og div. måtte bygges om litt, valgte jeg å rive av all betrekningen og glasse vingene før jeg igjen la på de orginale farvene. Nå har jeg montert inn en OS108 2t og totalt 12 servoer! i den. men flott ble den da
Jeg har undersøkt muligheten for å kjøpe ett sett vinger til den som skulle vært uten retracts og "gadgets" for 1. tur for å se hvordan den oppførte seg med orginale lette vinger. da kunne jeg testet først og evt.tilsatt mer og mer vekt. har ikke fått svar fra forretningen enda.
modellen skulle etter manualen veie 4200 gram med en vingebelastning på 97 gram pr dm2...
Med full tank og klar til take of veier min modell nå 6000 gram. som blir 139 gram pr dm2
fordelingen av vekten er 1 kilo pr vingehalvdel og 3,5-4 kilo kropp.
Vingespennet er kun 1650mm
Stallspeeden har jeg regnet ut til rundt 55km/h
Jeg har andre modeller som også har høy vingebelastning, men tror dette topper det meste jeg har hatt. Den kjennes helt feil ut år jeg holder den.
Hva tror dere om dette da?
Er det håp?
På jomfruturen har jeg 800 meter asfalt til rådighet.
(arkivfoto)
Jeg er redd jeg har gjort mitt livs størse tabbe innen denne fritids sysselen til nå.
Her er saken: Det startet med at jeg var på jakt etter en stor pc9 eller tucano (over to meter)
Det skulle vise seg å bli vanskelig å få tak i et fly i god kvalitet til en fornuftig pris. Til slutt handlet jeg et fra RC net. dette er fly models/nitroplanes type fly.
EMB 312 Tucano 120 - 65" Nitro RC Plane ARF (Gray) RC Remote Control Radio
Grunnen til at jeg i utgangspunktet skulle ha ett fly med litt vingespenn, var at dette flyet skulle ha komplett antikollisjons og navigasjons belysning, fjærende luftretracts fra behotec med trykkluft hjulbremser, bombedropp osv. osv. På grunn av at betrekningen på dette flyet var av heller laber kvalitet samt at hjulbrønner og div. måtte bygges om litt, valgte jeg å rive av all betrekningen og glasse vingene før jeg igjen la på de orginale farvene. Nå har jeg montert inn en OS108 2t og totalt 12 servoer! i den. men flott ble den da
Jeg har undersøkt muligheten for å kjøpe ett sett vinger til den som skulle vært uten retracts og "gadgets" for 1. tur for å se hvordan den oppførte seg med orginale lette vinger. da kunne jeg testet først og evt.tilsatt mer og mer vekt. har ikke fått svar fra forretningen enda.
modellen skulle etter manualen veie 4200 gram med en vingebelastning på 97 gram pr dm2...
Med full tank og klar til take of veier min modell nå 6000 gram. som blir 139 gram pr dm2
fordelingen av vekten er 1 kilo pr vingehalvdel og 3,5-4 kilo kropp.
Vingespennet er kun 1650mm
Stallspeeden har jeg regnet ut til rundt 55km/h
Jeg har andre modeller som også har høy vingebelastning, men tror dette topper det meste jeg har hatt. Den kjennes helt feil ut år jeg holder den.
Hva tror dere om dette da?
Er det håp?
På jomfruturen har jeg 800 meter asfalt til rådighet.
(arkivfoto)
Comment