Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hrmf-grrr-spytt-blæ!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by anders e View Post
    Spennende.
    Da regner jeg med film av fly og pilot

    Fant et bilde med en kjent kar, da med bensinmotor i flyet.
    "Happy Days"
    Remi A. Sørensen - 94877903
    Leder i Lofoten RC-Klubb

    Comment


    • #17
      En haug med bilder fra dagens flyging kommer her: Error 404 (Not Found)!!1

      Flyet veier nå 8,1kg med batterier ombord. Tok rolig og kontrollert av på litt mindre enn halv gass, og fløy en liten trimmerunde. Føltes littegrann baktung, men siden jeg ikke har noe å gå på framover med batteriene velger jeg å la det være sånn inntil videre. Landet på 2.forsøk siden flyet flyter en del bedre nå enn med bensinmotoren.

      Toppet opp batteriene, koblet til telemetri på batterier og tok av på nytt. Etter ca 1min hovret jeg i 4-5meters høyde (har fortsatt for små rorutslag til skikkelig 3D - større servoarmer bestilles i kveld). Trekker kontrollert og fint ut av hover på drøyt 3/4 throttle, og drar avgårde som en romferge med dårlig tid på full gass. DETTE FØLES UTROLIG "RIKTIG"!
      Fløy i 7 minutter blandet flyging før jeg begynte å trene på landingsinlegg igjen.
      Gassresponsen er umiddelbar, og følelsen av kraftoverskudd er hele tiden tilstede.
      Når jeg landet var motoren litt for varm til å holde fingrene lenge på (anslår ca 50grader), og batteriene hadde normal arbeidstemperatur (30-35grader).
      På vei hjem ladet jeg 3700mah inn på batterien igjen (av 4500mah totalt), så timeren blir stående på 7min.
      Dessverre littegrann for lite til 2xIMAC-programmer, men med litt større batterikapasitet skal dette gå greit. Jeg har fint krefter til en halvkilo batterier til. I tillegg vil jeg få tyngdepunktet mer riktig for IMAC med større batterier.
      Last edited by jeeeeeeright; 18-05-10, 21:10.
      Remi A. Sørensen - 94877903
      Leder i Lofoten RC-Klubb

      Comment


      • #18
        Høres bra ut. Håper på video.

        Comment

        Working...
        X