Unconfigured Ad

Collapse

Forslag til gode 30cc fly.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Burley
    • Apr 2010
    • 36

    #1

    Forslag til gode 30cc fly.

    Hei.

    Jeg har kjøpt meg en DLE-30 motor. Kan noen komme med forslag til gode 30cc fly?

    Har sett litt på: http://www.oles-rcshop.com/index.php...idkategori=170
    Noen som har erfaring med denne?


    Mvh
    Kristian Bjørke
    Kristian Bjørke - Kongsvinger MFK
  • Jostein
    • Jan 2008
    • 1161

    #2
    Her finner du litt:

    http://www.modellflynytt.no/showthre...432&viewfull=1
    Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

    Comment

    • ole.foll
      • Apr 2005
      • 1043

      #3
      Kommer ann på hva slags fly er du ute etter, og hva du skal bruke det til, men her er noen gode fly i den størrelsen.



      Esm har endel fine warbirds i den størrelsen hvis du er intressert i det. feks


      Ole Kr Follstad

      BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
      PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
      EF Extra 300 60"
      EF Extra 300 104" Eme120
      GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
      ESM Bearcat, NGH 38cc
      Phoenix p51D Mustang, Dle55
      Phoenix K8b, 1:2,5 6m
      Hangar 9 Piper cub 1\4
      Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

      Comment

      • jeeeeeeright
        • Mar 2008
        • 1052

        #4
        Alt i 25%-hylla hos Peakmodel.
        Remi A. Sørensen - 94877903
        Leder i Lofoten RC-Klubb

        Comment

        • Burley
          • Apr 2010
          • 36

          #5
          Takk for svar!

          Syns denne virket meget int: http://www.sdshobby.net/carbon-fiber...lane_p387.html

          Er det plass til cannister i denne?

          Hva er egentlig forskjellen på Sbach 342 vs Sbach 300? Ser da ingen forskjeller je.
          Kristian Bjørke - Kongsvinger MFK

          Comment

          • ole.foll
            • Apr 2005
            • 1043

            #6
            Godt valg=) Veldig fint fly. Sikler veldig på en slik selv for tiden, dog i 50cc størrslse. Sbach 342 er 2seters, mens sbach 300 er en-seters fly, dvs litt anderledes canopy på dem. På sbach 342 50cc var det iallfall klargjort for canister. Regner med det er det for 30cc også. Ganske billig for frakt på denne. En sabach 342 30cc koster deg 333$ inkl frakt fra sdshobby.net. dvs 2100kr ca, pluss litt moms og toll evt nås den skal inn i Norge =( sette ned prisen på pakka så blir det bra=)
            Ole Kr Follstad

            BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
            PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
            EF Extra 300 60"
            EF Extra 300 104" Eme120
            GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
            ESM Bearcat, NGH 38cc
            Phoenix p51D Mustang, Dle55
            Phoenix K8b, 1:2,5 6m
            Hangar 9 Piper cub 1\4
            Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

            Comment

            • Burley
              • Apr 2010
              • 36

              #7
              Takk for svar. 2100 + eventuelle avgifter er ikke ille Tenker jeg tar og bestiller meg en slik i nærmeste fremtid.

              Har noen spm til som jeg håper noen kan svare på.

              Jeg har stort sett drevet med glow fly. Har skjønt at man bør ha en "Killswitch" i bensin maskiner. Noen som har noe og anbefale?

              Ang festing av cannister i fly, hvordan gjør man dette på best mulig måte? Fins det noen ferdiglagede braketter?

              Ang fylling av bensin, jeg har drivi og knota med å fylle fuel rett i slangen som går tell forgasser o.s.v. Fins det noen smarte løsninger med påfyllingsventil ? Må man ha egne bensin slanger til bensinfly, eller kan man bruke de samme som passer tell glow motorer?
              Last edited by Burley; 18-08-10, 15:39. Reason: Skriveleif
              Kristian Bjørke - Kongsvinger MFK

              Comment

              • ole.foll
                • Apr 2005
                • 1043

                #8
                Originally posted by Burley
                Takk for svar. 2100 + eventuelle avgifter er ikke ille Tenker jeg tar og bestiller meg en slik i nærmeste fremtid.

                Har noen spm til som jeg håper noen kan svare på.

                Jeg har stort sett drevet med glow fly. Har skjønt at man bør ha en "Killswitch" i bensin maskiner. Noen som har noe og anbefale?

                Ang festing av cannister i fly, hvordan gjør man dette på best mulig måte? Fins det noen ferdiglagede braketter?

                Ang fylling av bensin, jeg har drivi og knota med å fylle fuel rett i slangen som går tell forgasser o.s.v. Fins det noen smarte løsninger med påfyllingsventil ? Må man ha egne bensin slanger til bensinfly, eller kan man bruke de samme som passer tell glow motorer?
                Løp å kjøp!!=)
                Anbefaler deg å sette inn killswitch, både pga sikkerthet og mulighet til å skru av motor når du vil. Jeg bruker denne i mine maskiner, fungerer utmerket=) http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=4272&

                Du ma ha spesielle bensinslager i bensin fly ja, kan ikke bruke dem du har brukt på glow modeller, Denne bruker jeg: http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=4639&

                Kjøp deg en påfyllingsadapter. Jeg bruker 3 slanger inn til tank, dvs en til forgasser, en til luft og en til påfyllingsadapter.


                Canister:
                http://www.modellflynytt.no/showthre...ister-oppheng-!!
                http://www.modellflynytt.no/showthre...canister-potte.

                Jeg bruker en slik til canistern min: http://www.rcpro.no/main.aspx?c=&pag...e&artno=DA5773
                Last edited by ole.foll; 18-08-10, 21:23.
                Ole Kr Follstad

                BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                EF Extra 300 60"
                EF Extra 300 104" Eme120
                GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                ESM Bearcat, NGH 38cc
                Phoenix p51D Mustang, Dle55
                Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                Hangar 9 Piper cub 1\4
                Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                Comment

                • Burley
                  • Apr 2010
                  • 36

                  #9
                  Nok en gang takk for utfyllende svar

                  Hvordan er Sbach 342 å fly? Sammenlignet med feks en like stor Extra 300, yak 54 o.s.v?

                  Noen som aner hvor stor spinner som vil passe bra på denne modellen? La merke til at carbon spinnere var meget billig på SDS siden.
                  Kristian Bjørke - Kongsvinger MFK

                  Comment

                  • ole.foll
                    • Apr 2005
                    • 1043

                    #10
                    Originally posted by Burley
                    Nok en gang takk for utfyllende svar

                    Hvordan er Sbach 342 å fly? Sammenlignet med feks en like stor Extra 300, yak 54 o.s.v?

                    Noen som aner hvor stor spinner som vil passe bra på denne modellen? La merke til at carbon spinnere var meget billig på SDS siden.
                    Bare hyggelig!!=)
                    Har ikke flydd den selv, men hørt bare positive ting om den. Tror ikke det er så stor forskjell fra de flyene du nevner. Ligger mye videoer av den på youtube.
                    Last edited by ole.foll; 18-08-10, 22:14.
                    Ole Kr Follstad

                    BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                    PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                    EF Extra 300 60"
                    EF Extra 300 104" Eme120
                    GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                    ESM Bearcat, NGH 38cc
                    Phoenix p51D Mustang, Dle55
                    Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                    Hangar 9 Piper cub 1\4
                    Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                    Comment

                    • Burley
                      • Apr 2010
                      • 36

                      #11
                      Hvor sterke servoer anbefales til en slik modell? 10kg + ?

                      La oss si at jeg kjøper en slik modell. Hva trenger jeg av utstyr?

                      Servoer
                      Mottaker
                      2 batterier til servoer + 1 tenning
                      Propell + spinner
                      Motor
                      Kill sw
                      Noe slags påfyllingssystem til bensin
                      Bensinslanger
                      Lim
                      Vingeposer

                      Er det noe jeg har glemt da?
                      Kristian Bjørke - Kongsvinger MFK

                      Comment

                      • opa
                        • Jan 2007
                        • 717

                        #12
                        Jeg har bestilt en EG Aircraft Yak 54 26cc nå, skal fortelle deg hvordan den flyr når jeg får flydd den
                        Joakim L. T. 94-Modell
                        ---------------------------------------------------
                        Aeroworks - Extra 300
                        Extreme Flight - Yak 54E Profile
                        Crrc-Pro GF26I
                        EG - Yak 54 26cc
                        Kyosho - Edge 540 .50
                        C Goldberg - Cub med flottører
                        OMP - Katana V2

                        those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

                        Comment

                        • ole.foll
                          • Apr 2005
                          • 1043

                          #13
                          Originally posted by Burley
                          Hvor sterke servoer anbefales til en slik modell? 10kg + ?

                          La oss si at jeg kjøper en slik modell. Hva trenger jeg av utstyr?

                          Servoer
                          Mottaker
                          2 batterier til servoer + 1 tenning
                          Propell + spinner
                          Motor
                          Kill sw
                          Noe slags påfyllingssystem til bensin
                          Bensinslanger
                          Lim
                          Vingeposer

                          Er det noe jeg har glemt da?
                          10kg servoer holder nok i massevis på en 26cc modell. Selv bruker jeg 16kg servor, men det er på en 50cc maskin. Ser ut som du har med d meste på lista di ja=)... du må ha en battshare da hvis du skal bruke 2 batterier til mottaker, men holder med en pakke også.
                          Ole Kr Follstad

                          BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                          PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                          EF Extra 300 60"
                          EF Extra 300 104" Eme120
                          GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                          ESM Bearcat, NGH 38cc
                          Phoenix p51D Mustang, Dle55
                          Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                          Hangar 9 Piper cub 1\4
                          Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                          Comment

                          • jeeeeeeright
                            • Mar 2008
                            • 1052

                            #14
                            På en så liten modell ville jeg nok satset på bare 1 batteri totalt. Brukte det på 50cc uten problemer. 2s3500mah lipo av billigste sort fra hobbyking gav meg sikkert 20 turer og kunne lades opp igjen på en halvtime.
                            Remi A. Sørensen - 94877903
                            Leder i Lofoten RC-Klubb

                            Comment

                            • Decathlon
                              • Nov 2001
                              • 234

                              #15
                              En bryter som dette http://www.rcpro.no/main.aspx?c=&pag...rtno=FTPBX6310 og 2stk små LIFE-batteripakker skulle ikke gi mer vekt enn 1 nicad/nimh batteri, og gir deg den sikkerhet som ønskes hft batterifeil! Har mistet en litt mindre modell pga battericelle som døde, det er ergelig når det skjer. Har nå en 50cc med enkel pakke, men når neste 50cc modell blir satt opp blir det med 2 batteripakker til servoer/mottaker.
                              Mvh Tommy Fosland
                              Tromsø MFK

                              Hangaren: Pilot-RC Sbach 342 36% - DLE-120 | Pilot-RC Super Decathlon 28% - DLE-55 | EF Extra 300 88" - DLE-55 | EF Extra EXP 60" - Hacker A50-14XS | RFC Sbach 1m - Hacker A20-22L | Goblin 570 -Scorpion HK-4025-1100

                              Comment

                              Working...