Går begge servoene fra samme kanal på mottageren med en y kabel ?
Unconfigured Ad
Collapse
Hjelp med DLE-55 ++
Collapse
X
-
Jeg må legge ca 500-600 gram framme med motoren for å få den til å balansere på CG en som står i manualen, og da har jeg mottakerbatteriet og tenningbatteriet helt framme.
CG en er 152mm (6inch) fra leading edge of wing root. Står det i manualen.
Er det noe jeg kan gjøre for å slippe å bruke så mye blylodd?Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
Harstad MFK
Futaba 12FG
ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
Slick 360 | Elektrokonvertert
ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
Phoenix Decathlon | ASP.70
HexacopterComment
-
Du kan jo sette på lengre stand-offs på motoren. så får du vekta på motoren lenger fram.
Spørs litt hvor langt ut propellen din stikker fra før da. Det kommer til ett punkt hvor det ser
rart utJostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.noComment
-
Prøv å spare vekt i halen. Her teller hvert gram som 5 gram i nesa.
Lettere hale hjul muligens ?
Jeg lagde en stål spikerplate ( trengte vekta ) som sitter på motorfeste,
og som er bøyd fram over motoren. Oppå denne festet jeg batteriene.
Hvis det er siderors servo med pull-pull , så må du passe på og plassere
den så langt fram som mulig.Comment
-
Selv brukte jeg lette nylongirservoer på høyderor på Yak'en min og sparte 40gram totalt der. Hadde aldri noen problemer på grunn av der, og du VET jeg ikke var snill med det flyet... Karbonrør i halen er også en fin måte å spare vekt på.Remi A. Sørensen - 94877903
Leder i Lofoten RC-KlubbComment
-
Har fått det ballansert nå, veier komplett med blylodd ca 7.8kg +/-Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
Harstad MFK
Futaba 12FG
HexacopterComment
-
Da var maiden tatt, må si det var morroDet fløy veldig bra etter litt trimming på høyderor og ballsanserorene.
Det eneste var at når jeg landet sprakk plastikk felgene som fulgte med som gjorde at flyet bråstoppet og bøyde understellet, men tror jeg klarer å bøye tilbake understellet.
Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
Harstad MFK
Futaba 12FG
HexacopterComment
-
fant du noe feil på servo`n?Terje Egeberg
"Opp ska det og det får bare virke"
38% Carf Sukhoi ZDZ 180
40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
35% Pilot Extra 330 DLE 120.
3DHS slick 89" EME 60.
3DHS Slick 71"Comment
-
Var ingen feil med servoen, bare et dårlig batteri.Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
Harstad MFK
Futaba 12FG
HexacopterComment
-
Helt feil prosedyre da du nesten garantert vil få en sur motor. Når det lukter bensin er plugg våt - noe som i seg sjøl vil gi problemer. Slik starter jeg: På med chooke, full gass, PÅ med tenning. Flikk til den starter eller poffer i potta. Av med chooke og gass. Flikk igjen og den går etter få flikk. Denne prosedyre gjelder de fleste motorer.Last edited by Raptor; 14-09-10, 21:19.Mvh.
Rolv LeirroComment
-
Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
Harstad MFK
Futaba 12FG
HexacopterComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment