Unconfigured Ad

Collapse

Hjelp med DLE-55 ++

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bth
    • Dec 2003
    • 1639

    #16
    Går begge servoene fra samme kanal på mottageren med en y kabel ?
    Bfight 210
    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
    Phoenix RC Club

    Comment

    • yak
      • Mar 2008
      • 302

      #17
      et tips for lettere start av dle 55 som ikke har vært startet på en uke eller tre
      choke ,full trottle ,tenning AV ,flikk prop til du ser eller lukter bensin
      tenning på ,tomgang ,choke på flikk til motor tenner
      av med choke flikk 3 til fire ganger så går den

      Comment

      • Jon M
        • May 2009
        • 662

        #18
        Jeg må legge ca 500-600 gram framme med motoren for å få den til å balansere på CG en som står i manualen, og da har jeg mottakerbatteriet og tenningbatteriet helt framme.

        CG en er 152mm (6inch) fra leading edge of wing root. Står det i manualen.

        Er det noe jeg kan gjøre for å slippe å bruke så mye blylodd?
        Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
        Harstad MFK

        Futaba 12FG

        ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
        Slick 360 | Elektrokonvertert
        ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
        Phoenix Decathlon | ASP.70
        Hexacopter

        Comment

        • Jostein
          • Jan 2008
          • 1161

          #19
          Du kan jo sette på lengre stand-offs på motoren. så får du vekta på motoren lenger fram.
          Spørs litt hvor langt ut propellen din stikker fra før da. Det kommer til ett punkt hvor det ser
          rart ut
          Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

          Comment

          • kjetilmh
            • Jun 2006
            • 990

            #20
            Prøv å spare vekt i halen. Her teller hvert gram som 5 gram i nesa.
            Lettere hale hjul muligens ?

            Jeg lagde en stål spikerplate ( trengte vekta ) som sitter på motorfeste,
            og som er bøyd fram over motoren. Oppå denne festet jeg batteriene.

            Hvis det er siderors servo med pull-pull , så må du passe på og plassere
            den så langt fram som mulig.
            Kjetil
            oops: . . ! . .

            http://www.vingmfk.com

            Comment

            • jeeeeeeright
              • Mar 2008
              • 1052

              #21
              Selv brukte jeg lette nylongirservoer på høyderor på Yak'en min og sparte 40gram totalt der. Hadde aldri noen problemer på grunn av der, og du VET jeg ikke var snill med det flyet... Karbonrør i halen er også en fin måte å spare vekt på.
              Remi A. Sørensen - 94877903
              Leder i Lofoten RC-Klubb

              Comment

              • Jon M
                • May 2009
                • 662

                #22
                Har fått det ballansert nå, veier komplett med blylodd ca 7.8kg +/-
                Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
                Harstad MFK

                Futaba 12FG

                ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
                Slick 360 | Elektrokonvertert
                ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
                Phoenix Decathlon | ASP.70
                Hexacopter

                Comment

                • Jon M
                  • May 2009
                  • 662

                  #23
                  Da var maiden tatt, må si det var morro Det fløy veldig bra etter litt trimming på høyderor og ballsanserorene.
                  Det eneste var at når jeg landet sprakk plastikk felgene som fulgte med som gjorde at flyet bråstoppet og bøyde understellet , men tror jeg klarer å bøye tilbake understellet.
                  Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
                  Harstad MFK

                  Futaba 12FG

                  ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
                  Slick 360 | Elektrokonvertert
                  ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
                  Phoenix Decathlon | ASP.70
                  Hexacopter

                  Comment

                  • Tertitten
                    • Dec 2007
                    • 3014

                    #24
                    fant du noe feil på servo`n?
                    Terje Egeberg
                    "Opp ska det og det får bare virke"


                    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                    3DHS slick 89" EME 60.
                    3DHS Slick 71"

                    Comment

                    • Jon M
                      • May 2009
                      • 662

                      #25
                      Var ingen feil med servoen, bare et dårlig batteri.
                      Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
                      Harstad MFK

                      Futaba 12FG

                      ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
                      Slick 360 | Elektrokonvertert
                      ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
                      Phoenix Decathlon | ASP.70
                      Hexacopter

                      Comment

                      • Raptor
                        • Sep 2003
                        • 837

                        #26
                        Originally posted by yak
                        et tips for lettere start av dle 55 som ikke har vært startet på en uke eller tre
                        choke ,full trottle ,tenning AV ,flikk prop til du ser eller lukter bensin
                        tenning på ,tomgang ,choke på flikk til motor tenner
                        av med choke flikk 3 til fire ganger så går den
                        Helt feil prosedyre da du nesten garantert vil få en sur motor. Når det lukter bensin er plugg våt - noe som i seg sjøl vil gi problemer. Slik starter jeg: På med chooke, full gass, PÅ med tenning. Flikk til den starter eller poffer i potta. Av med chooke og gass. Flikk igjen og den går etter få flikk. Denne prosedyre gjelder de fleste motorer.
                        Last edited by Raptor; 14-09-10, 21:19.
                        Mvh.
                        Rolv Leirro

                        Comment

                        • Jon M
                          • May 2009
                          • 662

                          #27
                          Noen som har et understell å selge billig eller vet om en plass jeg kan få tak i billige nye(helst i norge)?

                          Målene er:
                          A: 21cm
                          B: 25cm
                          C: 65.5cm
                          D: 4cm
                          Attached Files
                          Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
                          Harstad MFK

                          Futaba 12FG

                          ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
                          Slick 360 | Elektrokonvertert
                          ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
                          Phoenix Decathlon | ASP.70
                          Hexacopter

                          Comment

                          Working...