Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Blant andre GWS hadde jo slike universale deleposer til stor fornøyelse for noen av oss glade amatører
Nå forstår jeg hvorfor jeg sitter igjen med en klump med modeler-leire og rare plastbiter.
Jeg er en elendig flyger, (skikkelig amatør), men ganske god til å bygge i Balsa. Uansett er jeg amatør. Og amatør betyr Elsker,oversatt til Norsk.
Vennlig Hilsen
Arne Husby
Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.
Om du kjøper en vare som ikke er i samsvar til det selger sier/skriver den er i, i tillegg til at du ikke har fått en vare som lever opp til de forventninger du har, så strider dette i mot forbrukerkjøpsloven.
Den sier følgende:
§ 15. Tingens egenskaper:
b) svare til det som forbrukeren har grunn til å forvente ved kjøp av en slik ting når det gjelder holdbarhet og andre egenskaper
Dette har det med andre ord ikke gjort, så jeg hadde krevd pengene tilbake, eller et nytt produkt.
Kritikk av denne typen skal skrives under med fullt navn.
Beklager, selvfølgelig kan jeg undertegne med fullt navn. Jeg har ingenting å skjule. Derfor skrev jeg også at jeg kan dokumentere med mail og bilder. Vedkommede i Throttlestore sendte meg mail i dag tidlig, enda mer kverulerende og fornærmende. Men etter mitt svar på den kom det en ny mail som ved siden av litt smågrums ihvertfall ble avsluttet med at han ellers ønsket meg en fin dag. Selvfølgelig fikk han positiv respons på den, og dermed antar jeg at den delen av saken er ute av verden.
Roger Andersen
Mulig amatør når det gjelder bygging, men ekspert på å ha det moro med modellfly!
Om du kjøper en vare som ikke er i samsvar til det selger sier/skriver den er i, i tillegg til at du ikke har fått en vare som lever opp til de forventninger du har, så strider dette i mot forbrukerkjøpsloven.
Den sier følgende:
§ 15. Tingens egenskaper:
b) svare til det som forbrukeren har grunn til å forvente ved kjøp av en slik ting når det gjelder holdbarhet og andre egenskaper
Dette har det med andre ord ikke gjort, så jeg hadde krevd pengene tilbake, eller et nytt produkt.
Helt enig. Men jeg har vel ikke så enorm stor tro på at jeg ville oppnå noe uten innblanding av Forbrukerrådet.
Selv om det er feil/mangler med det aller meste med dette eksemplaret (har selvfølgelig hatt andre modeller der man må lage egne løsninger, men da ikke i nærheten av et slikt omfang!) så var det egentlig bare motoren jeg i utgangsspunktet klaget på.
Sender jeg inn fartsregulatoren tar jeg vel kanskje ikke mye feil, når jeg formoder at de "ikke vil finne feil" på den. Og da må jeg angivelig betale de for alle utlegg de har hatt relatert til frakt, undersøkelse av delen osv. i tillegg til prisen på delen. egentlig burde jeg ha krevd pengene tilbake, for jeg formoder at kunder som "klager" får samme "behandling". (En annen i klubben opplevde også en episode som gjorde at han sluttet å handle) Men konklusjonen er vel at jeg tror ikke jeg orker/gidder med så kverulerende firma. Jeg velger å henge Cessnaen i taket til påminnelse om hvor jeg IKKE skal handle mer, og heller glede meg over andre prosjekter.
Jeg anser denne tråden som ferdig nå.
Takker for alle bidrag, og oppsummerer at det faktisk er mye glede og humør blant modellflyvere her på Modellfly forumet!
Vi er vel mange som har opplevd at en del av hardwaren i kit gjerne plasseres i sylinderarkivet og erstattes av ting man selv foretrekker å bruke. Ofte slenges samme hardware-posen i forskjellige kit. Blant andre GWS hadde jo slike universale deleposer til stor fornøyelse for noen av oss glade amatører. Når modellen var pusla i hop satt man igjen med en stor haug med kreativt forma plastdingser som selv en proff med overkreativ hjerne i fleinsopprus ikke kunne forestille seg hva skulle brukes til uansett hvor mye brainstorming som ble satt i gang
Også til en del store modeller har brukerne og reviewerne anbefalt å hive alt, man vil heller ha kitene uten hardware osv. Men synd om der ikke er gjenger på støtstengene til en modell for "nybegynnere" engang. Har opplevd det sjøl flere ganger. Thats life, men klager man bør jo selgeren ta kritikken passe seriøst.
Skal man bygge 1200 modeller for å bli flink får vi satse på reinkarnasjon. Regner med kun bygging fra scratch og litt avanserte kit kan telle? Vet jeg har brukt 500 arbeidstimer og mer på kompliserte kit. Skal man bygge 1200 av dem så betyr det 600.000 timer ved byggebordet. Hvis man er aktiv i hobbyen i 50 år, og bruker 4 timer hver kveld til hobbyen så klarer man å opparbeide seg 73.000 timer med byggeerfaring, om man tar fri hver skuddårsdag. Så skal man vel fly litt for å bli helproff? Lett hoderegning sier meg at jeg aldri kan bli proff, kjempeskuffelse. Får vel dra på stripa og fly, og innfinne meg med at jeg ikke uventet er en glad amatør. Men satt i bås som en som såvidt har begynt å få noe erfaring
Håper jeg treffer stripa på enkelte landinger!
Viss vi grovt sier at det er 10 000 timer i ett år (er endel mindre, men skitt au), så skal du sitte på byggebordet i 60 år, hehe
Med TS påstand om når man er erfaren, kunne de like gjerne sagt 100 000 fly...
Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment