Hvilket fly er det?
Unconfigured Ad
Collapse
BREMSE HJULENE
Collapse
X
-
enkel brems på hjulene
Kutt en liten bit av fuelslange og sett den på akslingen bak hjulet. Du vil trenge litt lengre bane for å ta av men det funker. Det bruker jeg på patternmodellene mine som kommer inn for landing som raketter.
mvh
heikeKenneth Kåsereff
I hangaren:
Masse seilfly
Masse Pattern/F3A
Masse depron
Haugevis med prosjekter
Og alt flyges med JR selvsagtComment
-
Først prøvde jeg å gjøre som på tegningen og det så ut til å bli bra. Men så ble det litt "plundrete" å få til overføringene riktig.
Da tenkte jeg at jeg skulle prøve noe annet.
Jeg felte inn en servo mellom hjulleggene og satte rorhornet på langs av kroppen. Fra rorhornet la jeg en støtstang langs hver av leggene med noen millimeter klaring til hjulet.
når jeg så aktiverer servoen, blir innerrøret skjøvet ut slik at det kommer i kontakt med felgen direkte. Dette fungerer utmerket, og er veldig kjapt å lage til :P Takker for inspirasjonen som gjorde at jeg fikk det til.
Hadde jeg tatt meg bedre tid ville nok din idé blitt en mer ordentlig løsning, men dette fungerer foreløpig greit nokTor Helseth
Ålesund og Omegn ModellflyklubbComment
-
Jeg fikk et problem med at understellet "sviktet" for mye ved harde landinger. Ved ett tilfelle brakk begge pushrodene som gikk til bremsene på hovedleggene..... Nordtrading selger et sett bremser som kan brukes på både hovedleggene eller nesehjulet(som anbefales.) En slags fjær ligger an mot hjulakslingen og er koplet sammen med høyderoret slik at dette bremser flyet med en tråd i stedet faste pushrods.
Jeg bestillte ett slikt sett fra nortrading til 108 kr. med frakt!!!! syntes det var billig.......Tor Helseth
Ålesund og Omegn ModellflyklubbComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment