Unconfigured Ad

Collapse

DA-60. fyrt opp for første gang.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bjørnar V
    • Mar 2011
    • 388

DA-60. fyrt opp for første gang.

Da har jeg fyrt opp mitt nye monster av en motor, DA60.
    Med uvurderlig hjelp fra RCpro fikk vi tilpasset bend og flens og fyrt opp for første gang denne helga.
    Motoren er RÅ, rett ut av boksen. Drar en vess 23B som om ingenting. Fin lyd, fin gange. Rett og slett verdt venting og slit.
    Er dette første DA-60 fyrt opp i Norge?D
    youtube snutt:
    AW Extra 260 42% - 3W 170xi b2
    EF Extra 300 91" - DA-60-Carbon pipe
    EF Edge 540 48" - Hacker A30-14L
    RC-F RC352 48" - Hacker A30-28S

+++
  • Guest

#2 Unapproved
    Gratulerer med killer kombo

Comment

• palsor
      • Jan 2008
      • 638

Hei
      Målte du turtall på dette oppsettet? Er litt i tvil om jeg skal montere canister eller pipe.
      Helikopter:
      T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
      Radio
      Spektrum dx 18

Comment

• Bjørnar V
        • Mar 2011
        • 388

Heisan.
        Har ikke målt turtall enda. ble ganske sent på søndag før vi var ferdige og fikk fyrt opp, så det ble bare en kort test run.
        Har digitalt tachometer stående i flyet etter DLE 55 som jeg tenkte å koble opp mot tenningen. Skal komme med litt tall på innkjøringspropen (vess 23B) etter hvert.
        Men det hørtes ut som om motoren spant propellen veldig lett, sikkert rundt 7000 rpm allerede etter et par minutters gange.
        Pr. i dag har jeg en canister i flyet. vurderer carbon tuned pipe fra ES composites. Men skal få tak i et flexibend som passer DA-60 først (anbefales visst i forhold til vibrasjoner og carbon...)
        Så tuned pipe blir nok tidligst til sommern.
        Flyet er jeg storfornøyd med. Dette er tredje motoren jeg prøver ut i flyet. Edgen er ganske stor og veier litt, over 8kg med canister, så den trenger litt guffe. DLE 55 dro den veldig bra egentlig og med originalpotta ble oppsettet LETT, men bråka en god del. Har stått en annen 60cc i den før det igjen, en Brillelli 366gt. Det er også en kjempe motor. litt sprekere enn DLE men 250g tyngre.

+++

Comment

• Aifart
          • Mar 2010
          • 122

Gratulere Bjørnar. Ble bra det der,,,

Nice lyd.
          http://www.youtube.com/user/LofotenRC?feature=mhum

Exrem Flight MXS 48"
          Extrem flight extra 300 EXP 48"(R.I.P) x2
          CMpro Giles 202 30 sice
          Multiplex Easy glider
          T-REX 450 Sport
          Speed båt 25 OS
          En krasja STOR hjemme laget Delta vinge. R.I.P Harstad Høsttreff 2010

Lofoten RC Klubb.

Comment

• Larsern
            • Sep 2007
            • 756

Originally posted by palsor
            hei
            målte du turtall på dette oppsettet? Er litt i tvil om jeg skal montere canister eller pipe.
            pipe!!!!!!!!!!!!!!

Comment

• Larsern
              • Sep 2007
              • 756

Originally posted by Bjørnar V
              Heisan.
              Har ikke målt turtall enda. ble ganske sent på søndag før vi var ferdige og fikk fyrt opp, så det ble bare en kort test run.
              Har digitalt tachometer stående i flyet etter DLE 55 som jeg tenkte å koble opp mot tenningen. Skal komme med litt tall på innkjøringspropen (vess 23B) etter hvert.
              Men det hørtes ut som om motoren spant propellen veldig lett, sikkert rundt 7000 rpm allerede etter et par minutters gange.
              Pr. i dag har jeg en canister i flyet. vurderer carbon tuned pipe fra ES composites. Men skal få tak i et flexibend som passer DA-60 først (anbefales visst i forhold til vibrasjoner og carbon...)
              Så tuned pipe blir nok tidligst til sommern.
              Flyet er jeg storfornøyd med. Dette er tredje motoren jeg prøver ut i flyet. Edgen er ganske stor og veier litt, over 8kg med canister, så den trenger litt guffe. DLE 55 dro den veldig bra egentlig og med originalpotta ble oppsettet LETT, men bråka en god del. Har stått en annen 60cc i den før det igjen, en Brillelli 366gt. Det er også en kjempe motor. litt sprekere enn DLE men 250g tyngre.
              Turtelleren fra rcexl går ikke sammen med DA tenning. Rcexl bruker hallgiver og har 3 ledninger, pluss, minus og signal, mens DA bruker induktiv giver, som bare har 2 ledninger.

En 23b er nok rundt 7500rpm tipper jeg. DA60 klarer fint 24" propper.

Comment

• Bjørnar V
                • Mar 2011
                • 388

Originally posted by Larsern
                Turtelleren fra rcexl går ikke sammen med DA tenning. Rcexl bruker hallgiver og har 3 ledninger, pluss, minus og signal, mens DA bruker induktiv giver, som bare har 2 ledninger.

En 23b er nok rundt 7500rpm tipper jeg. DA60 klarer fint 24" propper.
                aha. ja da trenger jeg jo ikke prøve på det engang

Det skal en Vess 24B på motoren etter hvert ja.

+++

Comment

• Bjørnar V
                  • Mar 2011
                  • 388

Es carbon pipe og vess24A = 7300rpm