Unconfigured Ad

Collapse

Reversert motor..

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JayBee
    • Sep 2009
    • 762

    #16
    Ikke noe vits for deg hvis du ikke kan lodde å begynne å vente på kuntakter, for så å måtte lodde 6stk av dem. Se om det er noe krympestrømpe, og skrell den av. Varm opp ledningen med loddebolt og bytt på to av de tre ledningene.

    Det er ike plugger under krympestrømpene!

    Hvis du er helt grønn å lodde så spør noen som kan det.
    Jon-Brage Hoel Andorsen
    -------------------------------------------------------------------------
    Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

    Alt flyr bare du har nok motor!

    Comment

    • Blypropell
      • Sep 2008
      • 139

      #17
      Kanskje lurest å lodde ved dær krympestømpen er,ikke begynn å lodde på ESC,kan lett ødelegges hvis du søler med loddetindet.

      Hvis du ikke er flink til å lodde kan du prøve med en "sukkerbit" til å skjøte med.
      I Hangaren:

      Rotor:
      Align-Trex 600GF * 3xAlign^DS610,Futaba^GY401,Futaba^S9254,AR7000
      Align-Trex 450S V2 * 3xHitec^HS-65MG,CY^Mini G,Futaba^BLS257,AR6100e
      "Jysk" Tricopter * Assan GA250
      Bumblebee ST450 * KK2.0
      Fly:
      ST-Model Mandala-1300kv
      ST-Model T3DII Wild Beast-700kv
      STM Cessna
      Spektrum DX7

      Comment

      • bth
        • Dec 2003
        • 1638

        #18
        Kan du ikke legge ut noen bilder av ledningene mellom ESC og motor ?
        Bfight 210
        De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
        De Havilland DH 2 skala 1/5,3
        Phoenix RC Club

        Comment

        • Kyrre
          • Feb 2009
          • 2322

          #19
          Det er ikke riktig som nevnt over at en feilvendt propell ikke vil skyve feil vei, er en propell satt opp til å "båse" bakover, så vil den "blåse" forover hvis man snur den eller reverserer motoren, men ikke med samme effekt som når den "blåser" i riktig retning. Uansett så kan du rett og slett ha montert propellen feil vei. Derfor er jeg fristet til å spørre om du er 110% sikker på at motoren går feil vei. Når du ser flyet forfra, går propellen med eller mot klokka? Hvis din Cloudfly er satt opp slik min er så skal den gå mot klokka, eller mot venstre, som er riktig i forhold til de inkluderte propellene. Hvis den derimot går motsatt og du har samme type propell som fulgte med min så går den alltså feil, men da kan du løse det med en pusherpropell hvis du ikke lodde.

          EDIT: dette er som nevnt lenger inn i tråden feil, men jeg lar det stå da flere har kommentert og sitert denne psoten.
          Last edited by Kyrre; 11-03-11, 22:36.

          Comment

          • joo
            MFN Skribent
            • Nov 2002
            • 6936

            #20
            Originally posted by Kyrre
            er en propell satt opp til å "båse" bakover, så vil den "blåse" forover hvis man snur den .
            Really??? Da har jeg tatt feil mange ganger. Eller så er lufta hos meg annerledes...


            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment

            • JayBee
              • Sep 2009
              • 762

              #21
              Originally posted by joo
              Really??? Da har jeg tatt feil mange ganger. Eller så er lufta hos meg annerledes...


              Jeg har samme luft hos meg som du har tror jeg... Propellene mine blåser samme vei uansett hvordan jeg monterer dem...
              Jon-Brage Hoel Andorsen
              -------------------------------------------------------------------------
              Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

              Alt flyr bare du har nok motor!

              Comment

              • JayBee
                • Sep 2009
                • 762

                #22
                Originally posted by Kyrre
                er en propell satt opp til å "båse" bakover, så vil den "blåse" forover hvis man snur den
                Tenk deg om fem gang til nå. Så... Er du fortsatt enig med deg selv?
                Jon-Brage Hoel Andorsen
                -------------------------------------------------------------------------
                Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                Alt flyr bare du har nok motor!

                Comment

                • GTI20
                  Moderator
                  • Jul 2008
                  • 1426

                  #23
                  snur du propellen og reverserer motor så blåser den fremover, ikke før..
                  syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                  carl goldberg ultimate
                  DJI S900
                  piper pawnie el kjærre


                  Futaba 14SG
                  diverse epp tjafs
                  Per-Egil Furuseth

                  Comment

                  • JayBee
                    • Sep 2009
                    • 762

                    #24
                    Absolutt eneste måte å få dette til å funke er å få reversert motoren! Basta boom! Er det en eller annen førskoleelev som ønsker å si meg i mot på dette så tar vi det i krangletråden!
                    Jon-Brage Hoel Andorsen
                    -------------------------------------------------------------------------
                    Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                    Alt flyr bare du har nok motor!

                    Comment

                    • syver
                      • Aug 2009
                      • 914

                      #25
                      Originally posted by JayBee
                      Absolutt eneste måte å få dette til å funke er å få reversert motoren! Basta boom! Er det en eller annen førskoleelev som ønsker å si meg i mot på dette så tar vi det i krangletråden!
                      enig......... eneste som gjelder er å reversere motor,snudde propeller å pusher på frontmontert motor blir som å fiske med kroken over duppen...........
                      Terje syvertsen
                      www.ModumModellSportklubb.com
                      3dhs edge mintor 38
                      C-arf edge dle 111 v3.
                      C-ARF extra 330l da 100.

                      Comment

                      • danelli
                        • Feb 2011
                        • 13

                        #26
                        [QUOTE=lacappuchino;272697]Ettersom han skrev svetting og banning var jeg sikker på at det gjaldt nitro jeg :P




                        SÅ SÅ NO ROER VI OSS! hehehehehe:P:P
                        Erotisk rulett.....Det er når en mann stenges inne i et
                        mørkt rom med 10 nakne damer.....og den ene er hans svigermor )
                        -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                        -yak 54 . sc 91 2t
                        -christen eagle 2
                        -aristo-cat s-t 25
                        diverse depron "crap"


                        -dx8

                        Comment

                        • Kyrre
                          • Feb 2009
                          • 2322

                          #27
                          Originally posted by JayBee
                          Tenk deg om fem gang til nå. Så... Er du fortsatt enig med deg selv?
                          Trengte bare å tenke meg om en gang egentlig. Jeg har hatt en såkalt hjernefis og tenkt at det å reversere retning på motor er det samme som å snu propellen, men det er det selvsagt ikke.

                          Men hvis du mener at det sitter en pusherpropell på allerede som du sier lenger opp, så tar du feil. Såvidt jeg har skjønt så har en pusherprop motsatt vriding av en vanlig tilsvarende propell, men da skal jo også motoren gå motsatt vei. På Cloudsfly'en og andre pushere jeg har flydd så går riktignok motoren motsatt vei, men siden den også peker motsatt vei vil propellen rotere samme retning som en frontmontert propell, alltså mot klokken sett forfra. Og da må man bruke en vanlig propell, så hvis trådstarters motor går motsatt så må jo en pusherpropell fungere. Noe annet kan jeg ikke skjønne.
                          Last edited by Kyrre; 11-03-11, 22:17.

                          Comment

                          • per.oines
                            • Aug 2009
                            • 296

                            #28
                            Hehe, mye morsom lesing etterhvert. Og for å gjøre det komplett, du kan slippe å bytte "de to ledningene" dersom du skaffer deg en kontraroterende propell

                            Oioioi nå blir det mye tull her..... monterer man propellen feil vei så vil den trekke istedenfor å skyve....... øhh samma d vel!
                            -63.
                            Graupner MC
                            JR
                            Multiplex
                            Turnigy.
                            Fly, alt for mange.

                            Comment

                            • farmann
                              • Mar 2010
                              • 918

                              #29
                              Click image for larger version

Name:	Bilde1.jpg
Views:	1
Size:	90.0 KB
ID:	577720

                              Da må du ha en propell ala Dash 8/Q-400 (litt overkill)

                              Comment

                              • per.oines
                                • Aug 2009
                                • 296

                                #30
                                Originally posted by farmann

                                Da må du ha en propell ala Dash 8/Q-400 (litt overkill)
                                Neida se her Har brukt slike på dobbelinstallasjon!
                                -63.
                                Graupner MC
                                JR
                                Multiplex
                                Turnigy.
                                Fly, alt for mange.

                                Comment

                                Working...