Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Ikke noe vits for deg hvis du ikke kan lodde å begynne å vente på kuntakter, for så å måtte lodde 6stk av dem. Se om det er noe krympestrømpe, og skrell den av. Varm opp ledningen med loddebolt og bytt på to av de tre ledningene.
Det er ike plugger under krympestrømpene!
Hvis du er helt grønn å lodde så spør noen som kan det.
Jon-Brage Hoel Andorsen
------------------------------------------------------------------------- Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.
Det er ikke riktig som nevnt over at en feilvendt propell ikke vil skyve feil vei, er en propell satt opp til å "båse" bakover, så vil den "blåse" forover hvis man snur den eller reverserer motoren, men ikke med samme effekt som når den "blåser" i riktig retning. Uansett så kan du rett og slett ha montert propellen feil vei. Derfor er jeg fristet til å spørre om du er 110% sikker på at motoren går feil vei. Når du ser flyet forfra, går propellen med eller mot klokka? Hvis din Cloudfly er satt opp slik min er så skal den gå mot klokka, eller mot venstre, som er riktig i forhold til de inkluderte propellene. Hvis den derimot går motsatt og du har samme type propell som fulgte med min så går den alltså feil, men da kan du løse det med en pusherpropell hvis du ikke lodde.
EDIT: dette er som nevnt lenger inn i tråden feil, men jeg lar det stå da flere har kommentert og sitert denne psoten.
Absolutt eneste måte å få dette til å funke er å få reversert motoren! Basta boom! Er det en eller annen førskoleelev som ønsker å si meg i mot på dette så tar vi det i krangletråden!
Jon-Brage Hoel Andorsen
------------------------------------------------------------------------- Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.
Absolutt eneste måte å få dette til å funke er å få reversert motoren! Basta boom! Er det en eller annen førskoleelev som ønsker å si meg i mot på dette så tar vi det i krangletråden!
enig......... eneste som gjelder er å reversere motor,snudde propeller å pusher på frontmontert motor blir som å fiske med kroken over duppen...........
[QUOTE=lacappuchino;272697]Ettersom han skrev svetting og banning var jeg sikker på at det gjaldt nitro jeg :P
SÅ SÅ NO ROER VI OSS! hehehehehe:P:P
Erotisk rulett.....Det er når en mann stenges inne i et
mørkt rom med 10 nakne damer.....og den ene er hans svigermor )
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-yak 54 . sc 91 2t
-christen eagle 2
-aristo-cat s-t 25
diverse depron "crap"
Tenk deg om fem gang til nå. Så... Er du fortsatt enig med deg selv?
Trengte bare å tenke meg om en gang egentlig. Jeg har hatt en såkalt hjernefis og tenkt at det å reversere retning på motor er det samme som å snu propellen, men det er det selvsagt ikke.
Men hvis du mener at det sitter en pusherpropell på allerede som du sier lenger opp, så tar du feil. Såvidt jeg har skjønt så har en pusherprop motsatt vriding av en vanlig tilsvarende propell, men da skal jo også motoren gå motsatt vei. På Cloudsfly'en og andre pushere jeg har flydd så går riktignok motoren motsatt vei, men siden den også peker motsatt vei vil propellen rotere samme retning som en frontmontert propell, alltså mot klokken sett forfra. Og da må man bruke en vanlig propell, så hvis trådstarters motor går motsatt så må jo en pusherpropell fungere. Noe annet kan jeg ikke skjønne.
Hehe, mye morsom lesing etterhvert. Og for å gjøre det komplett, du kan slippe å bytte "de to ledningene" dersom du skaffer deg en kontraroterende propell
Oioioi nå blir det mye tull her..... monterer man propellen feil vei så vil den trekke istedenfor å skyve....... øhh samma d vel!
-63.
Graupner MC
JR
Multiplex
Turnigy.
Fly, alt for mange.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment