Unconfigured Ad

Collapse

Hjelp, hva heter flyet jeg bygde som barn!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ArneH
    • Dec 2009
    • 1562

Der har vi den ja. Dette må være en av de nybegynnermodellene som er bygd mest av her i Skandinavia. Egentlig en Finsk konstruksjon, som ble produsert av Egil E. Olsen fra 1947 til 2005 her i landet.
    Han som driver hobby/lekebutikken i Sandvika storsenter overtok noe det siste som var igjen etter Olsen. Han har montert Mini Servoer i ESA og den flyr fortsatt utmerket. Kunne vært gøy å prøve å skyte opp en ESA med min strikk høystart.
    Last edited by ArneH; 15-03-11, 17:44.
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

Comment

• pkasnes
      • Jul 2004
      • 79

Beskrivelsen på flyet du husker fra barndommen minner meg om Lärkan.

HOBBYTRA in Gnarp Sweden

Pål
      Pål Kasnes

Comment

• Fredair
        • Mar 2007
        • 16

ESA`en var også mitt første møte med modellbyggingen, føles som hundre år siden. Mye artig, sprang som en gal med line og lette i fortvilelse når flyet forsvant i skog og eng. Kjøpte tre byggesett for noen år siden som ligger å venter. Et skal eldste guttungen snart få og et hadde jeg også tenkt å montere RC utstyr i. Det trenger ikke være så stort for at det skal være moro......................!

Fredair

Comment

• Guest

#19 Unapproved
          Barndomsmodellen min hadde ca samme mål og fasong som det trådstarter skriver om. Den hadde ca 90cm vs og flat senterseksjon. Spesielle kjennetegn var at kroppen var rektangulær i tverrsnitt, og kanskje 3-4cm bred hele veien bakover. Alle vingeribbene var av plast, resten var balsa og furulister. Mener at fabrikatet var Dansk?

Comment

• flarssen
            • Jan 2005
            • 1842

Originally posted by LaSt
            Barndomsmodellen min hadde ca samme mål og fasong som det trådstarter skriver om. Den hadde ca 90cm vs og flat senterseksjon. Spesielle kjennetegn var at kroppen var rektangulær i tverrsnitt, og kanskje 3-4cm bred hele veien bakover. Alle vingeribbene var av plast, resten var balsa og furulister. Mener at fabrikatet var Dansk?
            Høres ut som det jeg tenkte på når jeg så denne tråden. Navnet Zephyr dukker opp, men jeg kan være helt på villspor.
            Fred Larssen

Comment

Working...