Unconfigured Ad

Collapse

lei av og lete nytt fly ! hjelp please :)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • the_dragon_no1
    • May 2008
    • 123

lei av og lete nytt fly ! hjelp please :)

Hei !
    tenker nytt fly snarest.
    har flydd cessna 400 fra protec i ett år ++ nå, og er lei epo fly.. føler meg klar for noe større, og litt kraftigere. Balsa !
    Må kunne lekes med, 3D, men trenger ikke være super følsomt, da og med tanke på vinn. hehe.
    tenker vingespenn på Over 1 meter.
    tenker og bruke mottaker og stikke fra cessna'n kanskje (?)
    skal ha elektro oppsett .
    Bestiller gjerne helst fra utlandet. brukt går vel og ann om det ikke er rasert

Jeg flyr cessna'n i ganske kraftig vind(til dette flyet og være), looper, roller, og iv triks greit.
    så føler jeg er klar for noe større og bedre rett og slett

har sett litt på BIG modellen fra cessna182( er jo da epo da) ellers , yak55, extra 300, katana 55, ..
    men bli IKKE enig med meg sjøl ! faller litt over på extra 300'n egentlig..

Meninger ?
  • arhennie
    • Mar 2008
    • 4316

Extreme Flight 48" maskiner eller Sebart 30e serien.
    Det er bra balsa 3D fly på ca 120 - 125 cm vingespenn.
    Også Precision Aerobatics er knallbra. Har fly fra ca 100 cm opp til ca 145 cm.

elefun.no
    RCpro.no
    Autopartner.se
    El-fly.dk
    arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

Comment

• Bjørnar V
      • Mar 2011
      • 388

Originally posted by arhennie
      Extreme Flight 48" maskiner eller Sebart 30e serien.
      Det er bra balsa 3D fly på ca 120 - 125 cm vingespenn.
      Også Precision Aerobatics er knallbra. Har fly fra ca 100 cm opp til ca 145 cm.

elefun.no
      RCpro.no
      Autopartner.se
      El-fly.dk
      har selv flydd 48" fra EF. fin fin sak!! men ganske kjapp og krapp.
      DENNE 58" fra EF er litt roligere men like potent:
      EXTREME FLIGHT EXTRA 300 58" 1473MM | RCPro.no
      AW Extra 260 42% - 3W 170xi b2
      EF Extra 300 91" - DA-60-Carbon pipe
      EF Edge 540 48" - Hacker A30-14L
      RC-F RC352 48" - Hacker A30-28S

+++

Comment

• alflovvold
        • Sep 2009
        • 5527

Autopartner.se har en god pris på EF Extra300Exp 48" nå med 4stk HitecHS65HB servoer! Anbefales på både 3s og 4s oppsett.

Har du ikke flydd mye 3D tidligere vil 3s gi et rolig og fint, lett oppsett - med 4s oppsett er den brutal. Anbefales. Ellers er PA addiction en knalllbra og lett 3D trainer, som har krefter nok i massevis med 3s oppsett - både fra elefun og el-fly.dk

Sebart som Arhennie er også smukke maskiner, dog jeg har ikke prøvd noen av dem enda.

58" fra EF som Bjørnar V linker til er også fin, dog skulle jeg valgt mellom 48" og 58" ville jeg klart gått for den minste, den lille størrelses forskjellen er ikke verdt pengene og det dyrere oppsettet du må inn med - i mine øyne.

Lykke til.
        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

Comment

• Bjørnar V
          • Mar 2011
          • 388

Har hatt en 30e sukhoi fra sebart. Fløy veldig fint og stabilt, men var ikke noe high alpha fly. nokså ustabilt da, men ellers god kvalitet, slitesterkt og snorbein i lufta
          AW Extra 260 42% - 3W 170xi b2
          EF Extra 300 91" - DA-60-Carbon pipe
          EF Edge 540 48" - Hacker A30-14L
          RC-F RC352 48" - Hacker A30-28S

+++

Comment

• arhennie
            • Mar 2008
            • 4316

Jeg har 50e Sukhoi selv og har vel samme erfaring som deg Bjørnar V. Den faller litt fortere gjennom men flyr på skinner. Jeg har Katana 30e som jeg knapt bare har hatt maiden på men som virker svært lovende. Og er lysten på å prøve Katana 50e også for å sammenlikne mot Sukhoien. Tror nok Katana har bedre sakte egenskaper på tross av mindre vingeareal. Tipper kroppen spiller en stor rolle for Sukhoien er sylslank.

Ellers enig med alflovvold om å se på modeller rundt 48" +/-
            Fin størrelse som er rimelig i innkjøp og enda rimeligere å sette opp.
            Så kan du alltids skru opp størrelsen ytterligere neste gang...
            arhennie

www.henniehobby.no/arne

Comment

• the_dragon_no1
              • May 2008
              • 123

:O her var mange flotte svar å få hehe
              ok, så jeg blir nok og gå for 48 +/-, går man større blir vel gjerne busjettet mitt litt sprengt med tanke på oppsett tror jeg

fant denne:
              Sebart Katana S 30 E S30E Yellow/Red/Black 3D ARF

Prisen var ivertfall veldig bra, men de få videoene jeg fant på youtube ( da av v1, fant ingen v2 videoer :? ), så synes jeg det virkel veldig krapp og "brutal", eller er det bare meg ?

ser at man får extra 300 EXP med motor og esc ca 1600kr pluss frakt. det var jo heller ikke ille..

Ps. hvordan er disse type modeller/størrelse, til og evt hive ett lite cam på ? hvor mye ca vekt takler de ?

takk
              Last edited by the_dragon_no1; 08-04-11, 00:29.

Comment

• bjeff
                • Jul 2007
                • 2010

Den er blant de bedre all round-flyene i den størrelsen, men Extreme Flights er bedre 3D-fly. Den er lett å fly, grei å trene basic akrobatikk som enkle programmer og øvelser, men du skal ha en del erfaring før du subber gress i harrier og hover med den. Med cg langt bak blir den veldig pitch-følsom. Det var forøvrig mitt første balsa-fly, og den har overlevd sikkert +2000 batterier, selvom 3D-herjing har satt noen spor.
                Anders Eiebakke
                90078513

Comment

• arhennie
                  • Mar 2008
                  • 4316

Den Katanen er samme som jeg handlet som jeg nevnte over her. Men de servoene som fulgte var dårlige greier. Corona servoer. De sentrerte så helt utrolig dårlig og det merkes godt på fly av denne typen som har så store ror. Så jeg har bestilt noen nye Hitec servoer og skal bytte ut.

Jeg satte først inn en Turnigy motor men den var DOA så da kjøpte jeg like godt den anbefalte Hacker motoren. Det blir ikke noe vanvittig drag med 3S batterier i den da. Ikke brutal på noen måte så lenge du begrenser rorutslagene. De flyr faktisk veldig snilt. Jeg skal forsøke 4S på min nå for å se om det blir litt mer tak i den.
                  arhennie

www.henniehobby.no/arne

Comment

• the_dragon_no1
                    • May 2008
                    • 123

"men den var DOA" ? hehe
                    ja blir nok sikkert og gå for hitec servoer uanset fly det blir.

Comment

• the_dragon_no1
                      • May 2008
                      • 123

hva er eentlig forskjellen på 47" Extra 300 SHP, og XF extra 300 48" ?
                      er det 1" forskjell virkelig ? ellers da ?

Comment

• arhennie
                        • Mar 2008
                        • 4316

Du tenker på den blå på bruktmarkedet?
                        Det er jo et annet fabrikat så forskjellene er sikkert mange.
                        arhennie

www.henniehobby.no/arne

Comment

• the_dragon_no1
                          • May 2008
                          • 123

ja ok. Tenkte kanskje det var samme fly, bare annet navn, som så mange andre ting i dagens værden

Comment

Working...