Unconfigured Ad

Collapse

Bøyd motoraksling

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • andreas97sas
    • Apr 2011
    • 30

Legger ved et bilde som viser hvor langt jeg er komt. Plutselig sa det stopp. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre ?

Har prøvd og dra litt i akslingen men sitter dønn fast.

Comment

• farmann
      • Mar 2010
      • 918

Hei
      I "kanten" på luftinntaket i motoren vil du finne en liten sort liten umbracoskrue, den holder akslingen på plass. På noen motorer er det to skruer som sitter i motsatt luftinntak. Du trenger en GOD umbraconøkket for å løsne disse skruene. NB! ikke prøv uten det, da blir skruene "runde" og du får de aldri ut.

Comment

• andreas97sas
        • Apr 2011
        • 30

Har kjøpt for liten aksling. Er bare noen hårstrå for lite. Må bestille ny aksling

Comment

• Ofly61
          • Apr 2008
          • 785

Originally posted by andreas97sas
          Har kjøpt for liten aksling. Er bare noen hårstrå for lite. Må bestille ny aksling
          Du har antakelig en motor med tomme dimensjoner 3,17mm motor aksel. Den akselen du har kjøpt er antakelig 3mm.
          Lurt å investere i et digitalt skyvelær Digital skyvelære - Biltema
          i denne hobbyen.

Jeg prøve å ungå motorer med tomme dimensjoner da 3mm akslinger av topp kvalitet er enkelt å få tak i tilnærmet gratis.
          Du finner 2 stk i gamle 5 1/4" CD-rom / DVD spillere så har du en gammel PC så har du reserve akslinger.

mvh
          Odd H.

Comment

• ArneH
            • Dec 2009
            • 1562

Du finner 2 stk i gamle 5 1/4" CD-rom / DVD spillere så har du en gammel PC så har du reserve akslinger.
            Takk for tips!
            Vennlig Hilsen
            Arne Husby

Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

Comment

Working...