Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bakmontert motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bakmontert motor

    Hei har tengt og montere en liten SC12 som skyvemotor bake i en F 16 jager. Hva gjør dere med propellen? Må man kjøpe noen spesiell skygepropell eller er det bare og snu en vanlig propell?

  • #2
    Må vel finne deg en pusher propell.




    mvh
    vidar
    Vidar

    Div.

    Comment


    • #3
      Snu propellen, du trenger ikke pusher.
      Anders Eiebakke
      90078513

      Comment


      • #4
        Originally posted by bjeff View Post
        Snu propellen, du trenger ikke pusher.
        Har du prøvd det eller ?? Det går ann å snu den men det hjelper lite,må nok ha en pusher ja
        om du ikke får motoren til å gå feil vei da
        Mvh Geir Mogstad
        ---------------------------------------
        slapp av det kommer helt sikkert ned!

        Comment


        • #5
          Ok satser på og snu propellen da jeg ikke kan finne noen pusher propell i størrelse 7x6 til glovmotor. Det neste spørsmplet blir da tåler motorene og få trusten gal vei? Og hvordan berger man fingrene når en slik modell skal kastes opp?

          Comment


          • #6
            Du må ha pusher, å snu propellen løser ingenting, den vil fortsatt blåse feil vei bare med mye dårligere effekt. Forutsatt at du ikke endrer retningen på motoren da, men det er vel ikke så aktuelt på en glow motor.

            Comment


            • #7
              Ja når jeg får tenkt meg om så vil den vell blåse samme veien om jeg snur den. Og snu gangretningen på motoren tror jeg kan bli et kronglete prosjekt da veiva og akslingen nokk er maskinert i et stykke og ikke lar seg vri på. Det gikk faktisk fint på slike 0.49 COX motorer da de bruker reid ventil og ikke dreieventil men på SC motoren blir det nokk umulig. Men hvor får jeg tak i en 7x6 pusher propell?

              Comment


              • #8
                Hehe, beklager at jeg gikk glipp av at det IKKE var elektromotor det er snakk om Jeg har prøvd dette med maneg elektromodeller, men ikke med nitro
                Anders Eiebakke
                90078513

                Comment


                • #9
                  Originally posted by bjeff View Post
                  Hehe, beklager at jeg gikk glipp av at det IKKE var elektromotor det er snakk om Jeg har prøvd dette med maneg elektromodeller, men ikke med nitro
                  Det blir fort vane, vettu!
                  Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                  Steinar B Johansen
                  Lillehammer mfk

                  Comment


                  • #10
                    Tok en tur på Google og slo inn nummeret på den : APC07060P og fant blant annet denne:
                    APC 7x6 Pusher Propeller [APCLP07060P]]APC 7x6 Pusher Propeller [APC07060P] | RC Airplanes - A Main Hobbies[/url]
                    Bfight 210
                    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                    Phoenix RC Club

                    Comment


                    • #11
                      Ser den kommer inn her i landet også om 14 dager APC Propell 7x6 2-blad skyv./pusher - - Norwegian Modellers
                      Men e det noen som vet hvodan en berger fingene når en skal kaste opp en slik model.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by bardp View Post
                        Ser den kommer inn her i landet også om 14 dager APC Propell 7x6 2-blad skyv./pusher - - Norwegian Modellers
                        Men e det noen som vet hvodan en berger fingene når en skal kaste opp en slik model.
                        Katapult er det sikreste. Medhjelper kommer godt med uansett.
                        Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                        Steinar B Johansen
                        Lillehammer mfk

                        Comment


                        • #13
                          Hvis du klarer å holde den ovenfra bruk underhåndskast(jentekast), det funker. Finne og sideror vil beskytte deg. Og med litt trening har du faktisk bedre kontroll! Men det er litt vanskeligere med høyvingede modeller, der må du lage et "håndtak" på ryggen av modellen

                          Comment


                          • #14
                            En viktig ting å være obs på når/hvis man snur propellen - de fleste propeller har en planslipt og riktig vinklet kontaktflate som skal ligge inn mot spinner feste etc. men "muttersiden" kan være rund og ujevn.
                            Snur man propellen så kan man ende opp med at propellen ikke ligger ordentlig imot spinnerfeste og dermed havner i ubalanse / yter mindre!

                            Derfor lønner det seg å skaffe pusher propeller.

                            Comment

                            Working...
                            X