Announcement

Collapse
No announcement yet.

Acro 3D fly for 3S2200mah lipo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Acro 3D fly for 3S2200mah lipo?

    Halloen gutter..

    Jeg må bøye meg i støvet og kjøpe meg et balsafly som flyr best med 3S2200mah pakker da jeg har en haug av disse.

    Kriterier:

    - Modellen MÅ være lett å bygge
    - Modellen må være stabil i lav fart men samtidig stabil i høy fart
    - Modellen bør gjerne kunne kjøpes reservedeler til? Ser for meg at det hadde vært fint å kunne få tak i en vinge eller to etterhvert som jeg blir litt for tøff i trynet
    - Modellen må kunne gjøre det meste men hittil begrenser det seg til knivegg, litt invertedflyging, hovring og andre basic 3D øvelser.
    - Prisen bør ikke være for høy. Jeg er ikke fremmed for å bestille fra utlandet for å gjøre det billigst mulig.


    Jeg har selv kommet frem til flere alternativ etter å ha sett et par av de live:
    - PA Katana
    - PA Extra 260
    - PA Addiction X
    - EF Extra 48"
    - EF Edge 540


    Av disse liker jeg EF Edge 540 og PA Extra 260 best utseendemessig, men leser uhemmet mye skryt om EF Extra 48".

    Jeg ønsker å holde meg rundt 2500,- +-



    Et siste alternativ som jeg ikke har sett eller lest noe om er en EP modell av Edge 540 fra Kyosho. http://www.autopartner.se/kyosho-edge-540-ep1200-red-bull-peter-besenyei-pip-p-11597-c-576.aspx


    T
    akker for hjelp om noen har noen erfaringer å komme med!

  • #2
    Alle EF 48" er helt konge, og etter min mening bedre på alt enn PA Extra 260.
    EF 60" Edge. Torque.
    EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
    3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
    CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
    Multiplex FunCub XL on floats.
    Jeti DS-16

    Comment


    • #3
      Enig der, har selv hatt PA Extra260, og den er fin den. Men EF Extra300 48" står noen hakk høyere på lista mi, tracker bedre, større, stabil men hissig, billig samt AP har også noe reservedeler.

      Fløyet min en hel del og lært masse. Reparerbar er den også med litt tålmodighet, og bra stiv da bunnen av kropp, samt motorboks, er stivet av med carbonrør. Disse har nok en mer relevant funksjon enn PA sitt design som jeg har inntrykk er mer av en pimp-my-ride klasse, altså bling-faktor.

      Dog PA sin ekstra er designet for et 3s oppsett, EF er designet hovedsakelig for 4s, dog funker helt greit med 3s. Fløy min på 3s i starten, og var godt fornøyd med det.

      Men, once you go 4s, you won't go back!

      Går du for en PA modell ville jeg kjørt AddictionX - hadde lillebroren tidligere, og den funker knallbra som en "3D trainer/herjemaskin" da den er bunnsolid og lett. Morsom sak! Eneste som skurret for meg, er at den ikke føltes "riktig" ut da den ikke flyr som et "ekte" fly. IMO.

      Lykke til!
      Last edited by alflovvold; 20-06-11, 08:07.
      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

      Comment


      • #4
        Jeg skal ikke komme med noen råd, men jeg kan si noe om min erfaring med PA Ultimate.
        Det er et fly som passer dine batterier perfekt. Jeg bruker den anbefalte pakken fra PA.
        Det er viktig å holde vekten nede. Mitt fly er på ca 1kg. Med den vekten så har du mer en nok krefter og kan gjøre alle manøvre.
        Noen vil kanskje si at det ikke er veldig stabilt. Du må jobbe litt med rorene når du flyr acro. Noen vil si det er dårlige egenskaper, men det kommer helt ann på erfaring og flystil. De positive egenskapene er da at du har et lekent fly som gjør alt av 3D

        Flyet er som sagt meget lett. Det vil også si at det er spinkelt bygd. Det tåler alt du prøver på i luften, men vær forsiktig ved transport og lagring. Det er der skadene oppstår.

        Lykke til med valget
        Try to keep the number of your landings equal to the number of your takeoffs.
        http://www.hadelandmodellflyklubb.net/

        Comment


        • #5
          Slenger mer på å annbefaler EF fremfor PA.

          Edgen er et nyere design enn Extraen, så jeg har mest tro på den. Disse selskapene forbedrer seg som regel litt for hver nye ting.

          Når man blir vandt til hvordan de flyr så er det ikke tvil om at PA er bra, men EF sine modeller flyr på en måte som er letter overførbart til større modeller.

          Comment


          • #6
            Hva med super vyper 48" fra 3dhs den ser vertfall veldig bra ut


            Sent from my iPhone using Tapatalk
            Min Hjemmeside..

            http://sveininge.iflogg.com

            Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

            Comment


            • #7
              Takk for svar alle sammen Har bestemt meg for EF Edge 540.

              Så da trenger jeg tips til motoroppsett etc. Regner med det blir Hitec HS65HB på alle ror og en HobbyWing regulator på ca 40A. Hvilken motor er best på dette montro??

              Comment


              • #8
                Kan trygt anbefale 65mg hvis du skal fly 3D...

                Sendt fra min Htc Flyer
                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment


                • #9
                  ikke bruk HB servoer. Bytt heller drevsett på de, til metall. Eller bare kjøp mg servoer
                  Helikopter:
                  T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
                  Radio
                  Spektrum dx 18

                  Comment


                  • #10
                    Da blir det nok å bestille edgen fra rcpro sammen med hacker a30. Noen som har erfaring med den motoren?

                    Comment


                    • #11
                      Da er EF Edge 540 48" i blå og hvit bestilt fra rcpro. Av utstyr blir det 4 stk hitec hs65, hacker a30 14 v2 motor og en 50A regulator inntil jeg får bestilt en bedre. Håper dette svarer til forventningene mine nå da Kommer til å fly dette på 3s2200 batterier inntil videre

                      Comment


                      • #12
                        Vil funke fin fint på 3s. Men prøver du 4s så er ikke 3s morsomt lenger..
                        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                        Comment


                        • #13
                          Klar over det og jeg kommer nok til å bestille ett par 4s batterier. Hvilken størrelse bruker du på 4s?

                          Comment


                          • #14
                            Samme størrelse som 3s, 4s 2200mah 25-50c Nanotech bruker jeg. Helt OK pullout.. Lykke til, dette blir nok bra!
                            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                            Comment


                            • #15
                              Hei, fløy min EF Edge 48" for første gang her på mandag. Jeg er nybegynner på 3D så jeg har foreløpig fløyet den forsiktig på sport/low rate oppsett. Bruker 3 s 2650 nanotech fra HK. Fikk en kamerat til å ta med anbefalt torque/airboss fra USA. Den tracker utrolig fint og flyr veldig stabilt. Gled deg.
                              Kommer fra PA Addiction og dette er en helt annen opplevelse synes jeg.
                              Har i tillegg gått til anskaffelse av en Telink YAK 55 EPP slik at jeg kan trene mer uten å være redd for kræsj . Den tar også 3 s 2200. Har ikke fått satt den sammen ennå, men har lest mye bra om den på RCgroups.

                              Comment

                              Working...
                              X