Unconfigured Ad

Collapse

Trøbbel...

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kenolang
    • Jul 2010
    • 2530

    #1

    Trøbbel...

    God aften godtfolk

    Sliter med en DLE-111 som sitter i min EF Yak 110". Nå har den stoppet for meg to ganger, lavt.. dette blir dyrt i lengden..
    Motoren går helt glimrende helt til den plutselig begynner å fuske. Siste stopp skjedde da jeg flyde den i harrier etter litt villmannsflyging med varierende turtall, virker som om det samler seg varme i covling og at dette magrer den ut.. Men dette er bare en teori. Motoren har gått bare 3 liter.
    Alle bensinslanger er tette og tilførsel ser ut til å være bra. Noen som har tips til meg? Går den for magert?

    Sender med ett bilde av sist harrier-krasj, da slapp den å bli med på Huckfesten...
    Klarte faktisk å lage hull i ene pipa...
    Attached Files
    EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
    EF Yak-54. 110"
    EF MXS 83"
    GB Yak-55 2,2m

    Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
    Takk til:
    Autopartner.se
    http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee
  • Guest

    #2 Unapproved
    Visst du ikke har satt på fronten på cowlingen får du dette problemet på yaken.
    Eller for å si det sånn, er den helt åpen i fronten har du et problem

    Jeg vet

    Comment

    • xxl
      • Feb 2008
      • 1624

      #3
      Er ikke noe med teningen da bateri killsw, eller noe dårlig kontakt. jeg hadde problem med en killsw fra powerbox den likte ikke 6.6v,
      så jeg byttet den med en uten reg og da var allt iorden

      kjører nå 6,6v life på alle mine dle 55 uten problem
      BOOMA Intelliswitch

      Odd A Eriksen

      Comment

      • Kenolang
        • Jul 2010
        • 2530

        #4
        Glemte å skrive det..
        Covlingen er bafflet som anbefalt og jeg har satt på rister på siden for å slippe ut varmluft.
        Bruker 4,8V Nimh på tenning..
        Motoren stopper ikke, den begynner å fuske og mister kraften...
        EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
        EF Yak-54. 110"
        EF MXS 83"
        GB Yak-55 2,2m

        Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
        Takk til:
        Autopartner.se
        http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

        Comment

        • Guest

          #5 Unapproved
          Ok. Er den åpen under da?
          Du må også ha ca 3 ganger så mye utslipp som inntak.

          Comment

          • Kenolang
            • Jul 2010
            • 2530

            #6
            Pipetunellen er åpen+noen ekstra hull.. Er originalt hull bak/under covling også ..
            Har gjort som de gjør det på FG+de ekstra uttakene..
            EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
            EF Yak-54. 110"
            EF MXS 83"
            GB Yak-55 2,2m

            Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
            Takk til:
            Autopartner.se
            http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

            Comment

            • ToreG
              • Nov 2008
              • 191

              #7
              Sjekka klunk og lufting??

              Comment

              • Kenolang
                • Jul 2010
                • 2530

                #8
                Originally posted by ToreG
                Sjekka klunk og lufting??
                Ja det er tipp topp..

                Er det slik at en 2-syl motor blir mye mer sær enn en 1-syl?
                På mine DLE-55er så merker jeg om de går for rikt eller for magert, mens denne 111n virker å gå helt perfekt...til den plutselig begynner å fuske..
                Begynner og bli dyre erfaringer det her, orker ikke fler stopp nå
                EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                EF Yak-54. 110"
                EF MXS 83"
                GB Yak-55 2,2m

                Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                Takk til:
                Autopartner.se
                http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                Comment

                • syver
                  • Aug 2009
                  • 914

                  #9
                  Hei.min 111 gikk å småfusket helt til jeg byttet ut orginalpluggene med Ngk plugger.det var som natt å dag i mitt tilfelle.har du målt temperatur?
                  Terje syvertsen
                  www.ModumModellSportklubb.com
                  3dhs edge mintor 38
                  C-arf edge dle 111 v3.
                  C-ARF extra 330l da 100.

                  Comment

                  • Kenolang
                    • Jul 2010
                    • 2530

                    #10
                    Originally posted by syver
                    Hei.min 111 gikk å småfusket helt til jeg byttet ut orginalpluggene med Ngk plugger.det var som natt å dag i mitt tilfelle.har du målt temperatur?
                    Det sitter NGK CM-6 plugger i den, de originale er kastet til.....
                    Temp har jeg ikke målt nei, men mulig problemet ligger der...
                    EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                    EF Yak-54. 110"
                    EF MXS 83"
                    GB Yak-55 2,2m

                    Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                    Takk til:
                    Autopartner.se
                    http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                    Comment

                    • arhennie
                      • Mar 2008
                      • 4316

                      #11
                      Hva med å montere noe Eagle Tree logging el. om bord. Da kan du studere temperaturutviklingen gjennom flyturen. Du kan ha live telemetri måling også med de systemene.
                      arhennie

                      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                      http://hadelandmfk.no/
                      www.henniehobby.no/arne

                      Comment

                      • Guest

                        #12 Unapproved
                        Er enig med de andre ang tempen etter at du har utelukket det andre.

                        Comment

                        • Tertitten
                          • Dec 2007
                          • 3014

                          #13
                          Hvilken propstr bruker du? prøvde 28X10(Biela) på min og det gikk dritt ettervert.Syver og jeg kjører nå på 26X12 Og 27X10.(mejzlik og menz) Har merket meg etter mye testing at store proppeller ikke funker, blir vanskeligere å stille nålene riktig.

                          Forøvrig så kjører jeg på DLE plugger jeg på min 111
                          På 170 har jeg NGK..

                          Ellers støtter jeg andre her med tanke på temp. få skjekket ut dette skikkelig.
                          Terje Egeberg
                          "Opp ska det og det får bare virke"


                          38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                          3DHS slick 89" EME 60.
                          3DHS Slick 71"

                          Comment

                          • Kenolang
                            • Jul 2010
                            • 2530

                            #14
                            Originally posted by Tertitten
                            Hvilken propstr bruker du? prøvde 28X10(Biela) på min og det gikk dritt ettervert.Syver og jeg kjører nå på 26X12 Og 27X10.(mejzlik og menz) Har merket meg etter mye testing at store proppeller ikke funker, blir vanskeligere å stille nålene riktig.

                            Forøvrig så kjører jeg på DLE plugger jeg på min 111
                            På 170 har jeg NGK..

                            Ellers støtter jeg andre her med tanke på temp. få skjekket ut dette skikkelig.
                            Første stoppen skjedde med en Hawk 27x10 og den andre med en HobbyMejz 28x10. Den varvet 6500rpm med HobbyMejzen...

                            Kommer til å lage flere utluftingshull og justere den rikere før neste gang.
                            EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                            EF Yak-54. 110"
                            EF MXS 83"
                            GB Yak-55 2,2m

                            Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                            Takk til:
                            Autopartner.se
                            http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                            Comment

                            Working...