Unconfigured Ad

Collapse

Seduction 25

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • remye
    • Mar 2003
    • 45

Seduction 25

Holder på med OK Model Pilot Seduction 25. For et jæcla stress å bygge...... Skikkelig herk spør du meg, dårlig forklaring, mye kutting, deler jeg ikke fatter etc... svetter..... Noen som har bygd den samme??

Der det står 6*6mm balsa. Skal man da lime sammen de 4 strålene med 6*1,5mm og bruke de? For det er det eneste 6*6mm jeg finner..

Og på stabilisatoren (vertikale), der høyderoret skal inn, må man kutte til det hakket selv også???
    http://www.blackbird-rc.net
  • Aeroholiker
    • Aug 2003
    • 360

Hei
    Har akkurat bygget en Seduction FUNMASTER 25 fra OK/PILOT.

Dette er en ren 3D/Fun maskin, men regner med at mye av byggemåten er den samme som på din.

Det er jo et såkalt lasercut sett, og jeg var veldig fornøyd med settet. Alle delene passet perfekt med mininal tilpasning. Byggeveiledningen var vel heller litt beskjeden med masse små svart-hvitt bilder og lite tekst. Men jeg tror ikke du skal måtte konstruere en 6*6 mm balsapinne hvis dette ikke er spesifisert. Da hvil jeg heller tro den kanskje mangler.

I mitt sett var det med en 1/1 tegning som var meget nøyaktig. Kjøp litt balsa og tilpass etter tegningen hvis det er med.

Lykke til!
    Geir Bjelkarøy

http://www.phoenix-rc.org

"Når små menn kaster lange skygger, blir det snart mørkt"

Comment

• remye
      • Mar 2003
      • 45

Originally posted by Aeroholiker
      Hei
      Har akkurat bygget en Seduction FUNMASTER 25 fra OK/PILOT.

Dette er en ren 3D/Fun maskin, men regner med at mye av byggemåten er den samme som på din.

Det er jo et såkalt lasercut sett, og jeg var veldig fornøyd med settet. Alle delene passet perfekt med mininal tilpasning. Byggeveiledningen var vel heller litt beskjeden med masse små svart-hvitt bilder og lite tekst. Men jeg tror ikke du skal måtte konstruere en 6*6 mm balsapinne hvis dette ikke er spesifisert. Da hvil jeg heller tro den kanskje mangler.

I mitt sett var det med en 1/1 tegning som var meget nøyaktig. Kjøp litt balsa og tilpass etter tegningen hvis det er med.

Lykke til!
      Jupp. Så over en gang til, mangler en pose med noen små balsabiter... Da ble det hele LITT bedre ja... Da er det bare legg frem og glue... Bruker du superlim på dine Balsa deler (hele flyet er jo balsa) ZapAgap grønn eller noe?

Comment

• Aeroholiker
        • Aug 2003
        • 360

Bruker for det meste superlim ja(litt ymse merker), men bruker også litt epoxy på steder jeg føler det krever litt ekstra styrke. Men er manisk opphengt i vekt så det blir ikke mye nei..
        Geir Bjelkarøy

http://www.phoenix-rc.org

"Når små menn kaster lange skygger, blir det snart mørkt"

Comment

• remye
          • Mar 2003
          • 45

Trekker nå tilbake det jeg sa. Byggingen går som en drøm, lekende enkelt, men forstålig nok var det ikke enkelt når man måtte lage egne spjiler etc..

Comment

• Jon Wold
            • Sep 2002
            • 949

Er det noe som ikke passer ordentlig på et japansk byggesett, så er det du som gjør feil. Japanske sett er uten sidestykke kvalitetsmessig
            MVH

Jon Gunnar Wold

Comment

• thomaskj
              • Apr 2003
              • 92

Enig med Jon her, hver gang jeg var "sikker" på at det var feil i byggebeskrivelsen på min Seduction Freestyle så var det i virkeligheten jeg som surret og ikke skjønnte tegningene. Når det gjelder den engelske oversettelsen under bildene på tegningene derimot så lønner det seg å ta den med en klype salt, det er i hvert fall min erfaring.

Lykke til med byggingen, tipper du får masse moro med den modellen.
              --
              Thomas Kvitle Jenssen

Comment

• Jon Wold
                • Sep 2002
                • 949

Ja det er en annen ting. Enten må du lære deg japansk, eller så må du se helt bort fra de oversatte instruksjonene - Det er i beste fall fjøs-engelsk
                MVH

Jon Gunnar Wold

Comment

• Kråka
                  • Mar 2004
                  • 199

Man blir i godt humør av å lese engelsk fra japanske/asiatiske bygge/bruker-veiledninger; men sjelden klokere...
                  Bygger bedre enn jeg flyr...
                  ARF? Nei takk!

Comment

• remy
                    • Oct 2004
                    • 64

Vel, på under en time var del en av vingen ferdig. Gikk fort. Kroppen er ferdig, skal bare dekes med balsa, men først skal jeg sette inn tank og støtstenger. Blir i morgen, del to av vingen i morgen, og kanskje jeg får dekt kroppen i morgen og. Da er det bare pussing og litt små ting som gjenstår....
                    Nothins\'s like a great day fishing

Comment

• remy
                      • Oct 2004
                      • 64

Nå har jeg tatt fra hverandre, satt sammen, tatt fra hverandre og satt sammen vingen, men ikke faen om den blir som på tegningen. Alt passer 100% sammen, og alle de riktige elementene er brukt, men den blir annerledes enn på tegningen. Noen forslag? Det som er forskjellig er at ribbene står litt skjevt (alle sammen) men vingen er ikke vridd. Den bakre delen er skrå, mens den fremre er noe rettere. På tegningen er den skrå foran og rett bak (mot balanse rorene). Dette er klin kokkos umulig å få til...

Comment

• Jon Wold
                        • Sep 2002
                        • 949

If at first you don't succeed, lower your standards...
                        MVH

Jon Gunnar Wold

Comment

• MicroMac
                          • Jan 2003
                          • 632

Da har du gjort noe feil, det tror jeg du kan være rimlig sikker på.
                          Skal ikke gi meg ut for og være noen rå racer på bygging. Men er ett must og "prefabrikere" vingen på tegningen før du i det hele tatt tenker på og lime noe som helst. Og sjekk oppat og oppatat at du har riktige deler til den vingehalvdelen du jobber med.
                          Er trailing edge (bakkant av vingen) rett som du sier så SKAL vingeribbene stå 90 gr på denne altså bakkant av vingen... vinkelen får du på forkantlista.

Se første bildet i denne topicen
                          Dette bildet illustrerer greit selv om dette vel er balanserorsbiten på en bakving av Affas gedigne Katana
                          http://www.modellflynytt.no/viewtopi...a81121bc14fdab
                          mvh MM

Comment

• remy
                            • Oct 2004
                            • 64

Nå er det kun en halv vinge på tegningen. Delene til de to vingehalvpartene er indentiske. De har samme nr, og er dobbelt opp. Alt er likt slik at det ikke går å ta feil. Jeg bygger ALLTID oppå tegningen. Alt går greit. Man legger ut ribbene, bakre festepunkter, midtre (70% frem) og fremre. Men når man setter dette sammen, DA blir det feil i forhold til tegningen. Ser nå at det er litt skår foran på vingen, men mesteparten bak. Legger ved bilder... Trenger seriøst hjelp!!!!
                            Attached Files

Comment

• remy
                              • Oct 2004
                              • 64

Noen som har et svar på dette???

Comment

Working...