Seriøst, mulig jeg er stokk dum, men jeg KLARER ikke å se HVORDAN det skal bli riktig!!! I REALY NEED HELP!!!
Unconfigured Ad
Collapse
Seduction 25
Collapse
X
-
Slapp av, du må bare forskyve bakkantlisten litt i retning vingetippen så blir det ok. Hvis ribbene kommer i spenn og bøyer seg må du utvide "not og fjær" sporene i ribbene litt så du får mer slakk.
Med andre ord; ribbene skal ikke stå 90° i forhold til hovedbjelken på dette flyet.Comment
-
Når jeg ser på bildet (vinge 3) så ser det ut til at du har trukket bakkant lista langt mot venstre (over mot andre vinge halvdelen) og samtidigt så er alle spantene langt mot venstre i bakkant i forhold til tegningen. Nå kan jeg ikke bygge men å lese en tegning har jeg vel ikke glemt, om der ikke er flere faktorer innblandet så har du feilen din der.
Zipzap sa vel det meste vil jeg tro. prøv og la oss høre om det vart suksess eller fiasko.Gert Hildrestrand.
Limets Venner.
Valdres Flyklubb Modell
Famous last words? Hey watch this!Comment
-
Nå satt jeg meg ned og tuklet til det gikk. ZipZap hadde rett. Jeg måtte faktisk gynge litt på alle ribbene for å få de stående riktig. Men nå er det riktig!! Så da er snart modellen satt sammen. Gleder meg til å prøve denTakk for hjelpen
Nothins\'s like a great day fishingComment
-
Det verste med dine spørsmål er faktisk at jeg lærer litt om bygging samtidigt som jeg leser svarene her, uf og huff men jeg er fortsatt overbevist om at alt jeg selv vil prøve å bygge blir skjevt og skakkt.Hold oss oppdatert, det er gøy å se ett fly komme sammen.
Gert Hildrestrand.
Limets Venner.
Valdres Flyklubb Modell
-
De første flyene jeg bygde ble skeve og skakke, men så lenge vingen er ok så flyr det ihvertfallDette er første modellen jeg bygger på mange år, så det er mye jeg har glemt!!! Moro er det lel, og tipper jeg er ferdig om en uke ca...
Nothins\'s like a great day fishingComment
-
Heisann! Godt du fikk svar på problemet! Her har jeg laget en liten standarsprosedyre for bygging av vinge som kan brukes på nesten alle modeller.
1. Rull ut tegningen på en PLAN og RETT byggeplate og dekk den til med glad-plast eller lignende.
2. Begynn med å nåle vingebjelken (midtlidten) fast til byggeplaten over tegningen.
3. Nål forkantlist og bakkantlist til tegningen hvis det er en vinge med flat underside.
4.sett alle spanter, for/bakkantlist sammen over tegningen + øvre vingebjelke. Juster nå alle ribber og lister slik at de ligger på sine rette plasser over tegningen. Alle ribbene skal stå vinkelrett på byggeplaten bortset fram inderste ribbe som skal stå i en bestemt vinkel avhengig av vingens V-form. Når alt ser bra ut, drypp tynn superlim på alle limplasser.
5. Tilpass og lim fast shear webs(balsabiter mellom øvre og nedre vingebjelke).
6. Tilpass og lim fast balsakledning der det skal være.
7. Løsne vingen fra byggeplaten og tilpass/lim balsakledning på undersiden av vingen.
8. Puss lister og kledning så de er flush med ytterribbe og inderste ribbe.
9. Skjøt vinge halvdelene sammen med epoxylim. Husk finerplaten som skal brukes til skjøtestykke mellom vingehalvdelene.
10. Lim på vingetipper, tilpass balsanseror og hengsler. Puss og eventuelt sparkle vingen slik at resultatet blir bra.
Dette er i hovedtrekk prosessen med å bygge en vinge, men det kan variere endel fra byggesett til byggesett. Det er viktig å gjør vingen mest mulig ferdig mens den er nålet fast til byggeplaten for å unngå at det blir bygget inn vridning i vingen. Håper dette var til hjelp for deg og andreMine Modeller:
Dynaflite Spitfire - 40 size
Great planes Tracer 40 m/retract (til salgs)
Meserschmit BF109E - 60 size (Halvferdig fra scratch)
Calypso 60
Corsair, dogfigth size
Great planes piper cub (Treferdig)
DeHaviland DH88 Comet (Påbegynt scratch prosjekt)
Top Flite P40 Warhauk (Byggesett i eske)
Pilot Seduction 25 (Treferdig)
Pilot Cap 10 (Treferdig)
Great planes Super sportser 60 (Byggesett i eske)
Great planes Ultra sport 40 (Flyr meget godt! Anbefales)
+ noen tilComment
-
Da er kroppen ferdig, en vinge 100% og den andre delen 50%. Tank, støtstenger etc er satt inn. Pusset og klart. Blir vel ferdig med siste delen av vingen i kvelde og kan begynne å trekke flyet i slutten av uken... Begynner å ta form!!!Nothins\'s like a great day fishingComment
-
Berre lekkert.Gert Hildrestrand.
Limets Venner.
Valdres Flyklubb Modell
-
Jo takk!!! Men har sendt mail til 100 steder og forhørt meg på pris på vinyltrykk silke for dekalene som skal på dette flyet!!! Følger jo ikke med vettu, har lest på masse amerikanske forumer og de har gjort det slik! Fikk tak i dekaler på hjemmesiden til ok modeller og en sjappe i singapore! Så får vi se om jeg får trykket dekalene da! Eller har noen andre forslag???Nothins\'s like a great day fishingComment
-
Originally posted by remyJo takk!!! Men har sendt mail til 100 steder og forhørt meg på pris på vinyltrykk silke for dekalene som skal på dette flyet!!! Følger jo ikke med vettu, har lest på masse amerikanske forumer og de har gjort det slik! Fikk tak i dekaler på hjemmesiden til ok modeller og en sjappe i singapore! Så får vi se om jeg får trykket dekalene da! Eller har noen andre forslag???Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
www.airheads.noComment
-
Originally posted by ThomasBOriginally posted by remyJo takk!!! Men har sendt mail til 100 steder og forhørt meg på pris på vinyltrykk silke for dekalene som skal på dette flyet!!! Følger jo ikke med vettu, har lest på masse amerikanske forumer og de har gjort det slik! Fikk tak i dekaler på hjemmesiden til ok modeller og en sjappe i singapore! Så får vi se om jeg får trykket dekalene da! Eller har noen andre forslag???Nothins\'s like a great day fishingComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment