Announcement

Collapse
No announcement yet.

RS 352 EPP-fly fra RC-Factory, den ultimate modellen for nybegynner og viderekommen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • RS 352 EPP-fly fra RC-Factory, den ultimate modellen for nybegynner og viderekommen.

    Etter noen år som modellflyger har man generert litt erfaring og jeg så meg som ferdig med EPP fly.
    Men så fikk jeg en åpenbaring da jeg så DENNE modellen fra RC-Factory, en modell RCpro.no lagerfører.
    Det geniale med denne modellen er at den er snill og rolig for nybegynneren, men satt opp for 3D med bra utslag er det en knall maskin for den viderekommende å lære seg nye triks på. Den er passe stor til både hallflyging og uteflyging, ca. 48".
    Flyet gjør ALLE øvelser du vil og du slipper å være redd for å knuse balsamodellen din mens du lærer deg torque roll eller rolling harrier.
    Går flyet i bakken reparerer du eventuelle skader med lynlim på 20 sekunder.
    Med andre ord en rimelig og GOD inngangsbillett for den som vil lære seg og fly og en rimelig og GOD "3D øvingskjerre" for den viderekommende.

    Jeg begynte med EPP for et par år siden og jeg mener det var all flytiden jeg genererte med disse flyene (lite nedetid pga. reparasjoner) som gjorde at jeg knekte koden relativt raskt.

    Her følger en liten bildeserie fra byggeprosessen. Flyet ble bygget på to kvelder. Manualen ligger lett tilgjengelig på siden til RC-Factory .
    Hardware som fulgte med var også av bra kvalitet.
    Skulle jeg gi et lite minus blir det på litt svake ball-links til balanseror og at understellsinnfesting bør forsterkes med litt epoxy. To relativt greie ting å utbedre.

    Hardware ble valgt ut fra å få et lett oppsett:
    Hacker A30-28s (40amp på 12x3.8 apc, 34amp på 11x4.7 apc, under 30amp på 11x3.8 apc)
    Arrowind 30amp ESC
    Arrowind 16grams servoer
    1100mah 3s

    KLIKK på bildene for mere informasjon.

    Click image for larger version

Name:	begynner å ta form (800x598).jpg
Views:	1
Size:	72.0 KB
ID:	630035Click image for larger version

Name:	epoxy forsterkning nødvendig (800x598).jpg
Views:	1
Size:	70.8 KB
ID:	630040Click image for larger version

Name:	haker a30-28s på plass (800x598).jpg
Views:	1
Size:	67.4 KB
ID:	630047Click image for larger version

Name:	prøvemontering (800x598).jpg
Views:	1
Size:	65.2 KB
ID:	630048Click image for larger version

Name:	servoinnfesting (800x598).jpg
Views:	1
Size:	65.3 KB
ID:	630049Click image for larger version

Name:	servoinnfesting og understellsmod (800x598).jpg
Views:	1
Size:	66.5 KB
ID:	630050Click image for larger version

Name:	slisse inn carbon i stab (800x598).jpg
Views:	1
Size:	56.8 KB
ID:	630051Click image for larger version

Name:	slisse inn karbon med skarp kniv (800x598).jpg
Views:	1
Size:	72.4 KB
ID:	630052Click image for larger version

Name:	vingene monteres først (800x598).jpg
Views:	1
Size:	65.0 KB
ID:	630053Click image for larger version

Name:	vinger på plass (800x598).jpg
Views:	1
Size:	69.8 KB
ID:	630054Click image for larger version

Name:	epoxy mod på understell (800x598).jpg
Views:	1
Size:	258.7 KB
ID:	630041Click image for larger version

Name:	ferdig montert elektronikk (800x598).jpg
Views:	1
Size:	64.3 KB
ID:	630042Click image for larger version

Name:	ferdig skrog (800x598).jpg
Views:	1
Size:	63.3 KB
ID:	630043Click image for larger version

Name:	Ferdig slisset kropp (800x598).jpg
Views:	1
Size:	271.3 KB
ID:	630044Click image for larger version

Name:	God hardware og link til bruksanvisning (800x598).jpg
Views:	1
Size:	59.3 KB
ID:	630045Click image for larger version

Name:	godt med utslag (800x598).jpg
Views:	1
Size:	67.4 KB
ID:	630046Click image for larger version

Name:	bra opphensling bak (800x598).jpg
Views:	1
Size:	59.1 KB
ID:	630036Click image for larger version

Name:	bra utslag (800x598).jpg
Views:	1
Size:	61.1 KB
ID:	630037Click image for larger version

Name:	Deler på plass (800x598).jpg
Views:	1
Size:	70.9 KB
ID:	630038Click image for larger version

Name:	elektronikk på plass (800x598).jpg
Views:	1
Size:	62.4 KB
ID:	630039
    Last edited by Bjørnar V; 07-10-11, 10:35.
    AW Extra 260 42% - 3W 170xi b2
    EF Extra 300 91" - DA-60-Carbon pipe
    EF Edge 540 48" - Hacker A30-14L
    RC-F RC352 48" - Hacker A30-28S

    +++

  • #2
    Tusen takk for denne tråden! Jeg er på utkikk etter en lignende modell og skal absolutt ta en titt på denne!

    Comment


    • #3
      Helt enig, denne er knall som opplærings og herjemodell, prøvd Tertitten sin noen turer - syk rollrate! Lekende lett å fly, med null i nerver.

      Anbefales fra min side også..
      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

      Comment


      • #4
        Ferdig flyvekt med batteri: 710g
        AW Extra 260 42% - 3W 170xi b2
        EF Extra 300 91" - DA-60-Carbon pipe
        EF Edge 540 48" - Hacker A30-14L
        RC-F RC352 48" - Hacker A30-28S

        +++

        Comment


        • #5
          Kan også anbefale en annen tsjekkisk variant i samme størrelse.: Telink Yak 55

          RC modely letadel vrtulník
          Twisted Hobbys - Telink 43" Yak 55 - Build, Fly, Vid - RC Groups

          Jeg har varianten med avtagbare vinger, men ville ikke valgt det på nytt. Litt plundrete byggeveiledning. Den flyr utrolig bra og tåler å gå i bakken(allerede prøvd).

          Comment


          • #6
            Åssen er RS232'en i forhold til Techone Yak'en?
            Den flyr i alle fall veldig bra... og lav pris
            Tom I. Arntsen

            Comment


            • #7
              Har også Telink Yak 55 og kan si meg enig i at det er et fantastisk fly. Men det er flere hobbysjapper som fører både RC Factory og Telink da de stiller i "samme klasse".

              Jeg er ikke noe erfaren bygger, men fikk det til, og Yak'en flyr veldig bra. Gernot Bruckmann bruker jo også samme designet som Yak 55 fra Telink, men under sitt eget merke, så det sier vel litt om kvaliteten!
              Thomas Kristensen (30)
              Oslo, Grefsen

              Radio: Spektrum DX6i & DX8
              Ultra Micro: Mange forskjellige
              Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
              Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

              Comment


              • #8
                Hvor handler dere Telink fra?

                Comment


                • #9
                  Jeg handlet fra http://www.hab.se men kommer til å handle fra Parken im Flughafen | Park.Aero neste gang. Fordi det mye mulig blir litt billigere, men servicen fra HAB er upåklagelig.

                  Kan også handle direkte fra Prodej, servis, letecká škola a půjčovna dronů DJI

                  Ja, jeg kommer garantert til å handle mer Telink

                  Sent from my LG-P990 using Tapatalk
                  Thomas Kristensen (30)
                  Oslo, Grefsen

                  Radio: Spektrum DX6i & DX8
                  Ultra Micro: Mange forskjellige
                  Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
                  Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

                  Comment


                  • #10
                    Kjøpte min direkte fra Telink i CZ fordi jeg ikke fant noen andre på den tiden, gikk greit å bestille og betalte via paypal. Som du ser er englishen på websiden litt så som så, men vi forsto hverandre og varene kom som bestilt. Likevel er det nok enklere å gå via en forhandler.

                    Comment


                    • #11
                      Har lurt litt på et slikt fly til å bruke i hagen når jeg har litt tid til å slå ihjel i vinter. Dette virker som en grei pakke , hva ble totalprisen?

                      Comment


                      • #12
                        Med frakt og alt 2.215,- Flyet alene var 957,- så er resten motor, regulator, Gitec-servoer, to flasker CA, 1 flaske CA aktivator, forlengingskabler og prop-adapter med en propell.

                        Kan sikkert gjøres billigere, men kjøpte en totalpakke. Blei heller ikke noe MVA/Toll på den pakken merkelig nok. Men det så veldig ut som en privatpakke.. men anbefaler som sagt å sende en e-post til Mark hos ParkAero også.Kan være man kommer billigere ut.
                        Thomas Kristensen (30)
                        Oslo, Grefsen

                        Radio: Spektrum DX6i & DX8
                        Ultra Micro: Mange forskjellige
                        Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
                        Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

                        Comment


                        • #13

                          Maiden
                          Flyet kan være i luften for rundt to lapper
                          Lånte flyet bort til andre deltakere på E-festen,med alt fra lite til mye erfaring. ALLE likte flyet umiddelbart og hovret flyet på første tur.
                          Så her har man en keeper for rask geriljaflyging i hagen utover vintern
                          Last edited by Bjørnar V; 08-10-11, 09:37.
                          AW Extra 260 42% - 3W 170xi b2
                          EF Extra 300 91" - DA-60-Carbon pipe
                          EF Edge 540 48" - Hacker A30-14L
                          RC-F RC352 48" - Hacker A30-28S

                          +++

                          Comment


                          • #14
                            Hart vært litt i kontakt med Mark i ParkAero.com i det siste angående en ny modell som kommer fra RCFactory som jeg tenker meg som min innendørsmodell i vinter: RCFactory Twisted Hobby Edge 540 (31,5"/80cm)

                            Twisted Hobbys (USA) og ParkAero (UK) har litt samarbeid gående og fører mye av de samme produktene.
                            Anyhoo, Mark på ParkAero trekker i fra engelsk MVA/VAT som er 20% og er (hans ord) imøtekommende angående pakkens verdi.. hva nå enn det skulle bety. Han er mer en person som ønsker å få ut mange kule fly, enn å tjene fett på det, selv om han nok tjener på det.

                            Skal over til England til helga, og han tilbydde seg å få frakta flyet til hotellet mitt om det bare kom på lager i tide.. sier litt om instillinga og servicenivået der borte.
                            Thomas Kristensen (30)
                            Oslo, Grefsen

                            Radio: Spektrum DX6i & DX8
                            Ultra Micro: Mange forskjellige
                            Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
                            Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

                            Comment


                            • #15
                              Anbefaler hitec 82mg/85mg på denne, for bedre utslag og holdbarhet. Arrowindservoer holder knapt en dag.
                              Forøvrig meeget fornøyd med denne enda, spesielt nå med bedre servoer. Utrolig lekent og lettflydd. Fin til 3D trening.
                              AW Extra 260 42% - 3W 170xi b2
                              EF Extra 300 91" - DA-60-Carbon pipe
                              EF Edge 540 48" - Hacker A30-14L
                              RC-F RC352 48" - Hacker A30-28S

                              +++

                              Comment

                              Working...
                              X