Unconfigured Ad

Collapse

Fly fra SDShobby

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kristianwest
    • May 2011
    • 1769

Fly fra SDShobby

Hallo,

Er det noen som har erfaring med flyene fra SDShobby? Jeg må innrømme at jeg kikker meg litt rundt etter et passende fly å ha som prosjekt framover - og så blant annet på dette: Discount China Wholesale Combo MXS-R 75in 30-35cc gas plane 95 Yellow +MLD35 gas engine (AG320+MLD35) [Combo-07]- US$419.00 - Sdshobby.net

Motor + fly til en rimelig grei pris. Er det noe satse på?
    Kristian Westgård
    Nittedal

Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50

Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
    — Neil Armstrong

• bardp
    • Nov 2010
    • 2473

Har sett mye på fly derfra men har kommet til at frakta er såpas høy på fly at en likegott kan kjøpe dem her i Norge. Derimot er det mye og hente på og kjøpe motorer dera. Har kjøpt flere motorer derfra både bensin og glow og de blir halve prisen av og kjøpe lokalt.

Comment

• kristianwest
      • May 2011
      • 1769

Ja, frakt er alltid et tema. Kanskje det er like godt å kjøpe et fly her på berget uansett - det kan jo være greit å legge igjen noen kroner her i landet også Men når det er halv pris å spare på motor sier det seg vel selv hva man velger, i alle fall om kvaliteten er bra nok.
      Kristian Westgård
      Nittedal

— Neil Armstrong

Comment

• Sundtair
        • Feb 2009
        • 1280

Har blitt tipset om JetCarrier, Air and Sea freight forwarding from USA to Norway, Sweden & Denmark. Est. year 2000, 60000+ customers cant be wrong!
        Har ikke anelse, eller prøvd selv hvordan prisen blir.

Selv synes jeg det er greit å handle her på berget. (flyene mine er ikke så store)
        Mvh Andreas
        Stevensaero, glede i noen balsaflak.
        PCM.at mye glede i litt carbon
        Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

Comment

• kristianwest
          • May 2011
          • 1769

Sjekket fraktprisen på comboen jeg linket til, pakka kommer på 580 amerikanske fjelldaler, ca 3300 kroner - og så kommer vel kanskje moms i tillegg. Da snakker vi om drøye 4000 kr til sammen.

Om kvaliteten på flyet er god er vel ikke det helt håpløst?
          Kristian Westgård
          Nittedal

— Neil Armstrong

Comment

• trowin
            • Nov 2009
            • 1100

Sjekk her Peakmodel!, The Art of E-commerce Fri frakt til Norge. Jeg kjøpte Ultimaten min der..
            Trond Winger, søndagsflyger

EG MX2 106"
            Ultimate 71"/DLE55
            GB Yak55 2.2M/DLE55

Comment

• alflovvold
              • Sep 2009
              • 5527

Fått intrykk av Peakmodell sakene flyr ganske greit, til en billig penge - se de combo dealene. Hvorfor ikke gå for en 50cc med det samme?

Teritten og Syver her på forumet har hver sin Slick derfra, tror de var veldig fornøyd med den - i alle fall mtp. prisen inkl.DLE55 og eksos anlegg.

Uansett, kan varmt anbefale deg 78" modellen til Extreme Flight - Extra300 - om du har planer om å både fly presise manøvre, samt 3Dè høyt og lavt. Både rcpro og autopartner selger den. Alternativet er jo da å kjøpe en kinamotor fra HK eller SDS - kommer ikke så galt ut av det da heller.. GB Yak 1.8m er også en fin sak. Nå vet jeg ikke hvor "hardt" du flyr, men den er nok et par hakk hissigere.

Men hvorfor bensin? Fått intrykk at du er en sånn heli-kar som flyr elektro-oppsett?
              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

Comment

• bardp
                • Nov 2010
                • 2473

Om du kjøper motoren alene fra SDS og ber den sette verdien på pakken til £ 34,56 kommer den på Kr 1330,- levert på nermeste postkontor. Da har du ennå Kr 2670,- og kjøpe fly for i Norge før du når Kr 4.000,- Og for den summen tror jeg nokk du finner tilsvarende og vell så det.
                Foreksempel denne Extra 260 30cc ARF CF - ThrottleStore.Com

Comment

• alflovvold
                  • Sep 2009
                  • 5527

Ikke et dårlig tips på 30cc modell det.

Er du gjerrig, som meg " " så sparer du evnt. noen lapper her -
                  Pilot RC Extra260 73 Orange Competition 30cc 26% IMAC 3D Bensin DLE-30

Ellers har AP endel å velge mellom i 30cc klassen -
                  Flygplan bensinflygplan Extreme Flight Pilot RC Sebart Great PLanes
                  ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

Comment

• kristianwest
                    • May 2011
                    • 1769

Originally posted by alflovvold
                    Fått intrykk av Peakmodell sakene flyr ganske greit, til en billig penge - se de combo dealene. Hvorfor ikke gå for en 50cc med det samme?
                    Fordi jeg bare har en Polo å stappe greiene inn i

Men hvorfor bensin? Fått intrykk at du er en sånn heli-kar som flyr elektro-oppsett?
                    Jo, det er sant det. Helikopter er vanvittig gøy. At det er el handler nok mer om at jeg kløna så mye med mine første nitrofly at jeg konverterte og ble lykkelig med batterier. Jeg konverterte til heli samtidig... Hehe!
                    Men nå syns jeg jo fly er grisegøy også. Bensin ble "nevnt" fordi det var i pakka - og hvis det var en billig deal å kjøpe fra sds hadde jeg klint til. Men etter tilbakemeldingene nå er det nok tilbake til tenkeboksen

For å svare litt skikkeligere på det første spørsmålet: jeg føler meg ikke moden for en så stor maskin. Men jeg er ferdig med isopor og høyvingede trainere. Noe midt i mellom (og som kan fly både rett fram og opp ned) tror jeg kunne vært kult
                    Last edited by kristianwest; 31-10-11, 18:44.
                    Kristian Westgård
                    Nittedal

— Neil Armstrong

Comment

• arhennie
                      • Mar 2008
                      • 4316

Gleder meg til å se deg frakte en 2 meter i Polon Kristian
                      Tror uansett jeg hadde begynt med en 48" eller deromkring var jeg deg.
                      arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                      http://hadelandmfk.no/
                      www.henniehobby.no/arne

Comment

• kristianwest
                        • May 2011
                        • 1769

Jupp. Høres ut som et godt råd. Er tilbake på mxs-tanken.

Ps. Polon er forresten god for mye. Hun er absolutt ikke trang! Og hvis noen vet om vinger som passer, skal jeg få'a til å fly, jeg. Med sjuogenhalvkanals mottaker og småsterk siderorsservo tror jeg motor'n og skroget er godt for både knivegger og torqrolls
                        Kristian Westgård
                        Nittedal

— Neil Armstrong

Comment

• Guest

#13 Unapproved
                          Visst du syns 48'' er litt liten så finnes det 60'' EF-edge
                          Den er akkurat like rå som 48''.

Comment

• kristianwest
                            • May 2011
                            • 1769

Hehe. Det har jeg sikl...eh...sett Men foreløpig er 48" helt greit for både meg og bilen
                            Kristian Westgård
                            Nittedal

— Neil Armstrong

Comment

• ronnynorge
                              • Jan 2008
                              • 1231

Jeg er straks ferdig med 3dhs edge 48" Håper den er like potent som EF 48 " Får den i combopakke nå ganske billig
                              Ronny Andreassen
                              Sunndal/Vinnu
                              Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                              3DHs 33" EPP
                              JR 9303 2,4

Comment

Working...