Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motoralternativer til E-Flite Power 25?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motoralternativer til E-Flite Power 25?

    Hei!

    Jeg driver og bygger om et par fly. Disse har E-Flite sin Power 15-motor (Power 15 Brushless Outrunner Motor, 950Kv (EFLM4015A): E-flite - Advancing Electric Flight) montert som standard, men jeg ønsker å gå opp til Power 25 (Power 25 BL Outrunner Motor, 1250Kv (EFLM4025B): E-flite - Advancing Electric Flight) samt 60A ESC.

    25-motoren ser ut til å være veldig vanskelig å få fatt på i Norge (Smallsize er vel de eneste som tar den inn, og de har vært utsolgt lenge), så jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med å finne en alternativ motor med samme ytelse, størrelse og specs. I og med at motorprodusentene opererer med svært forskjellige begreper og specs synes jeg det er vanskelig å sammenligne mellom merker...

    På forhånd takk!

  • #2
    Hvis du er ute etter en motor med høy kv kan denne være et godt alternativ HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 3648 Brushless Motor 1450kv. Ellers har Hobbyking en Easymatch serie som er kopi av E-Flite motorene, men med større utvalg.

    Comment


    • #3
      kan vel føye til at SS mest sannsynlig får dem inn igjen i løpet av ett par uker
      Leif Bjørgo
      Cirrus-RCFK

      Comment


      • #4
        Dette er vel HobbyKing-versjonen av Power 25:
        HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy G25 Brushless Outrunner 870kv
        HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy G25 Brushless Outrunner 610kv
        HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy G25 Brushless Outrunner 710kv
        Thomas Kristensen (30)
        Oslo, Grefsen

        Radio: Spektrum DX6i & DX8
        Ultra Micro: Mange forskjellige
        Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
        Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

        Comment


        • #5
          Det er ikke lett å velge, men hvor stor propeller diameter skal du bruke. Når du vet det og hvor mange cellers batteri du skal bruke ser du på kv for motorer med den Wattstørrelsen som du trenger.
          Se:
          :: Velkommen til Asker Modellklubb
          Under teknisk

          "Det er å holde mange baller i lufte på en gang"

          Comment


          • #6
            Originally posted by farmann View Post
            Det er ikke lett å velge, men hvor stor propeller diameter skal du bruke. Når du vet det og hvor mange cellers batteri du skal bruke ser du på kv for motorer med den Wattstørrelsen som du trenger.
            Se:
            :: Velkommen til Asker Modellklubb
            Under teknisk

            "Det er å holde mange baller i lufte på en gang"
            Takk for hjelpen alle sammen!

            Har kommet frem til dette oppsettet (flyene er hhv. Parkzones Extra 300 og P-47 Thunderbolt):

            Motor - HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy G25 Brushless Outrunner 870kv
            ESC - HobbyKing R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 60amp Speed Controller
            Prop - HobbyKing R/C Hobby Store : APC style propeller 14x7-E

            Utifra hva jeg kan se bør dette funke fint. Meninger?

            På forhånd takk

            Comment


            • #7
              Hepps,

              Kjenner ikke til Extra'n så godt. Men skal gjøre noen modifiseringer på P-47'en min etterhvert.

              G25 810kV for toppfart og 2-bladers prop. Om du skal kjøre 4-bladers skala-prop så er visstnok G25 710kV bedre. Gir bort litt toppfart til skala-look.

              Skal du kjøre på 4S batterier på P-47en?
              Thomas Kristensen (30)
              Oslo, Grefsen

              Radio: Spektrum DX6i & DX8
              Ultra Micro: Mange forskjellige
              Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
              Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

              Comment


              • #8
                Jeg hadde styrt unna den APC kopi propellen og kjøpt en annen fra HK, Master feks, eller en ekte isteden. De kopiene er litt for billige, hvis du skjønner hva jeg mener. Lowpricerc.com har masse APC propeller og du får de før du får varene fra HK.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Grumps View Post
                  Hepps,

                  Kjenner ikke til Extra'n så godt. Men skal gjøre noen modifiseringer på P-47'en min etterhvert.

                  G25 810kV for toppfart og 2-bladers prop. Om du skal kjøre 4-bladers skala-prop så er visstnok G25 710kV bedre. Gir bort litt toppfart til skala-look.

                  Skal du kjøre på 4S batterier på P-47en?
                  Tenkte 4S, ja. Har noen Hyperion 4S 30C 3300 mah liggende som vel burde duge?

                  Er enig i at 4-blader ser tøffere ut, men synes finishen på modellen er såpass kul at det er viktigere med fart.

                  Har også lest fra andre modifiseringstråder at det kan være lurt å forsterke P47-vingene med karbon når går såpass opp i effekt, så får forske litt på det også.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Kyrre View Post
                    Jeg hadde styrt unna den APC kopi propellen og kjøpt en annen fra HK, Master feks, eller en ekte isteden. De kopiene er litt for billige, hvis du skjønner hva jeg mener. Lowpricerc.com har masse APC propeller og du får de før du får varene fra HK.
                    Jepp, propellen jeg listet var egentlig mest for å vise dimensjon. Har Smallsize omtrent i nabobygget, så får tusle bortom der og kjøpe ordentlig APC når den tid kommer.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by prestifare View Post
                      Tenkte 4S, ja. Har noen Hyperion 4S 30C 3300 mah liggende som vel burde duge?

                      Er enig i at 4-blader ser tøffere ut, men synes finishen på modellen er såpass kul at det er viktigere med fart.

                      Har også lest fra andre modifiseringstråder at det kan være lurt å forsterke P47-vingene med karbon når går såpass opp i effekt, så får forske litt på det også.
                      Alle dine P-47 spørsmål finner du her: Parkzone P47 - RC Groups

                      De er vanvittig hjelpsomme, og de svarer på alle mulige dumme spørsmål. Du får alltid gode svar der.

                      Finishen kul sier du.. dette er en ParkZone P-47 *litt* modifisert. Han kjører en HL 11x9x4, men skal bytte til 10x9x4 APC.
                      Les mer her: A Tale of 2 Jugs - RC Groups

                      Blir nok en Razorback av min etterhvert

                      Thomas Kristensen (30)
                      Oslo, Grefsen

                      Radio: Spektrum DX6i & DX8
                      Ultra Micro: Mange forskjellige
                      Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
                      Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Grumps View Post
                        Alle dine P-47 spørsmål finner du her: Parkzone P47 - RC Groups

                        De er vanvittig hjelpsomme, og de svarer på alle mulige dumme spørsmål. Du får alltid gode svar der.

                        Finishen kul sier du.. dette er en ParkZone P-47 *litt* modifisert. Han kjører en HL 11x9x4, men skal bytte til 10x9x4 APC.
                        Les mer her: A Tale of 2 Jugs - RC Groups

                        Blir nok en Razorback av min etterhvert

                        Wow, den var jo absolutt lekker. Jeg er ikke helt der ennå at jeg kommer til å gi meg i kast med slikt (foreløpig mest artig å fly), men dette ga definitivt inspirasjon!

                        G25 870 kV + Plush ESC er uansett bestilt til begge flyene, så da er det bare å glede seg til Screaming Jug og Extra.

                        Comment


                        • #13
                          Litt ot men åssen er den extra'n å fly? Har bestillt en sånn
                          T-Rex 600efl ar7200bx
                          (X) T-Rex 500efl microbeast
                          T-Rex 250efl
                          Blade McPx x2

                          (X) Parkzone Extra 300
                          (R.I.P.)1.5m balsa P51 Mustang os .46
                          Balsa trainer os .30

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by JulianS View Post
                            Litt ot men åssen er den extra'n å fly? Har bestillt en sånn
                            Er lav-vinget acro, så er jo pr. definisjon ustabil (vel, i alle fall for meg som ikke har flydd altfor lenge).

                            Fin og presis respons i alle ror, og gode utslag på full rate. Jeg synes kanskje stock manglet litt oomph både i fart og torque, så det kan være verdt å eksperimentere litt med både propell- og motoroppsett (ref. opprinnelig topic).

                            Men alt i alt - kjempefin modell.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by prestifare View Post
                              Er lav-vinget acro, så er jo pr. definisjon ustabil (vel, i alle fall for meg som ikke har flydd altfor lenge).

                              Fin og presis respons i alle ror, og gode utslag på full rate. Jeg synes kanskje stock manglet litt oomph både i fart og torque, så det kan være verdt å eksperimentere litt med både propell- og motoroppsett (ref. opprinnelig topic).

                              Men alt i alt - kjempefin modell.
                              Ang. ustabil: Jeg gir dette rådet til ALLE,spesielt til de som ikke flyr aktivt med sideror. Differensier ballanseror så du har mye opp og minst mulig utslag ned(helst 0!!). Da blir modellen mer stabil og svingene mer korrekte, det blir heller ikke så utsatt for stall/flikk tendenser ved landing

                              Comment

                              Working...
                              X