Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mine fly, deler og reperasjoner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vent på Pilot'en, det hadde jeg gjort.
    Futaba T8FG-S
    Noen planker og noen visper

    Comment


    • Droppet Seagull Edge, og har flydd endel med Yak isteden. Broren min var oppover med en 26% Yak i helgen, så det ble flyging mellom regnskurene. Alt fungerer veldig bra, og etter noe mer magring av tomgang og fullgass har den løsnet ennå litt mer. Det er virkelig blitt fart i Dle55 motoren som nå har fått 23x8 Mejzlic evo karbon-propell. Noe som skyver OS motoren enda lengre ned. (den må være feil innstilt)

      Os'en åpnet jeg i dag, og har brukt noen timer på rensing. Den var full av jord i hele gasseren, masse nede i veiva og noe oppover i sylindren :/ Ingen riper, men man kan se antydninger til striper i honesporene.
      Sliter med å få ut stempelet, så alt er ikke skikkelig rengjort ennå. Finner vel ut av det i morgen.
      Den var ganske sotet på stempeltoppen, så det er antagelig for rik blanding på den.
      Attached Files

      Comment


      • Har ikke gjort noenting i det siste, bare vind, jobb og ungepass... Ny Edge kom forrige fredag, og blir påstartet bare jeg får ånden over meg

        Comment


        • Syns du må se til å få ræva i gir!
          Detta er ikke no j***a gamlehjem!
          Og vi veit begge at ungepass bare er laime unnskyldninger!
          Hehe...
          Hangaren full av drit...

          Comment


          • Du får si fra neste gang du er i området så skal vi få OS'n din til å gå skikkelig.
            Min er på tur inn i nytt fly.

            Comment


            • Skal gjøre det...

              Lars_30: Slutt å mas på den stakkars broren din nå. Ikke alle som gidder å ha 6-8 fly stående klare

              Comment


              • Men hva er det som skjer oppi der a? Har du gått helt i hi eller?
                Ska vi fly litt igjen snart?
                Hangaren full av drit...

                Comment


                • jada, Yaken er klar... når kommer du til Dagali?
                  Regner så det spruter her i dag, og er bare meldt regn de neste dagene også :/

                  Har stått på verkstedet og montert vinsjfeste foran og bak på RZR-S...

                  Comment


                  • Ikke noen store ting, men har gjort litt mer på Dora i dag. Ny DLE55 er bestillt, og ankommer vel i slutten av uka.

                    Os55'en er byttet vekk i en såvidt startet DLE55, så da sitter jeg på 3 stk slike. Hadde sikkert fått mer effekt ut av OS motoren, men jeg er møkk lei hele greia. Det blir DLE i alle mine fly her etter

                    Vel, FW 190 Dora begynner å ta form, har tilpasset og festet vinge mot kroppen, testet understellet, tilpasset motorcowling, og kuttet ut luker i front og bak for enklere montering av utstyr og pushrod's.
                    Eksosen blir en kina-cannister med frontutblås, har kuttet og tilpasset ca hvor den må plasseres. Får ikke gjort mer før motor er innmontert.

                    Ny Edge ligger fortsatt uåpnet i eske
                    Har også en Polaris RZR-S som også opptar litt tid om dagen, oppgraderings spøkelset kom jo på besøk her også
                    Attached Files

                    Comment


                    • Har faktisk ikke flydd siden juni nå.
                      Jobb, barn og dårlig vær setter stort sett en stopper for det meste...

                      Har byttet inn Os'en i en DLE55 som ble innmontert i Dora i kveld. Alle eksosplaner fikk i vasken, så jeg må ut å bestille noe nytt igjen. Hadde håpet å plassere en cannister i skroget, men det er ikke sjangs uten å lodde og styre masse. Vurderer å bare bestille en j-tec pittspotte og skjære ut det som blir nødvendig i firewall, har allerede kuttet ut endel der for å få motor langt nok bakover. Støy er ikke noe problem her på Dagali, og om det flir fly-nekt andre steder betyr ikke det veldig mye for min del.

                      Ny DLE55 er også ankommet fra rcpro, med diverse mejzlik propeller og annet kos, så man burde kanskje sprette pakka fra Hobbymann snart. (Edge'n)
                      Attached Files
                      Last edited by Caasberg; 04-08-12, 10:28.

                      Comment


                      • Ute med Yak'en i dag, er sikkert 5-6 uker siden jeg fløy siste. Tenke å ta det rolig den første tanken, men det varte bare 30m etter takeoff, godt at det ennå sitter litt i fingrene. Fløy 4 tanker i flott flyvær, blikkstille og delvis overskyet.

                        Må få kjøpt meg noen nye batterier snart, er litt overkill og bruke 4celler 3300mA LiPO
                        Kjører samme batteri på mottager og motor, ingen problemer.

                        Og gratulerer til bror som debuterte som Imac pilot på Aurskog i dag
                        Attached Files

                        Comment


                        • Chimset ut de nedre motorfestene på Yak'en i dag, da den har vært noe snodig flymessig siden den gikk i bakken sist. La på to skiver under hvert feste og motoren så helt sentrert ut. Har også endret roroverføringene for mer rorutslag på balanseror og høyderor.

                          Det fungerte veldig bra, fikk 6 tanker a 10 minutter i dag uten ett eneste problem. Flyet oppleves fortsatt litt haletungt, men er likevel lettlandet og lettflydd. Mye enklere i hoover. Greide flere "wall" som gikk rett over i hoover Generelt masse stikkekryssing, lowpass på fullspiker, touch&go, hoovers, snaproll, immelman-turns, waterfall og litt knifeegde. Som frittstående øvelser vel og merke, kombinasjoner får dere som kan dette gjøre

                          Men flyet greier ikke flatspinn, det bare tipper over og går inn i vanlig spinn...? For mye sideror?
                          Sliter også litt med knifeedge, modellen tracker endel mot understellet. Er dette mulig å fikse uten å legge inn en egen miks?
                          Attached Files
                          Last edited by Caasberg; 05-08-12, 19:10.

                          Comment


                          • Monterte en blå pilotspinner og propell på Dora i ettermiddag, bare for å dobbeltsjekke klaringen. Det ble helt perfekt
                            Skal lime inn noen trespanter for å feste overføringene til gass og choke, har kjøpt noen tynne plastikk overføringer som går veldig lett selv om det blir endel svinger. Husker ikke navnet på disse...

                            Det nærmer seg ferdigbygget på denne nå
                            Attached Files

                            Comment


                            • Har fiklet litt med overføringer i dag, det ble slettes ikke så verst. Hadde tenkt å koble sammen pushrodene til høyderor, men kommer til å sette disse opp med to servoer. Gass og choke er klar. Sideror og halehjul er klar. Balanseror og flaps er klar. Understellet er testet ok.... jammen nærmer det seg.

                              Foreløpig er det bare montert diverse servoer jeg hadde liggende, og jeg vurderer å kjøpe inn en liten haug med 645MG. Det blir for dumt om den går ned pga gamle/dårlige servoer :/

                              Trenger eksos, og så demontere i front for å lakke, også montere inn + batterier og tenningsanlegg.
                              Attached Files
                              Last edited by Caasberg; 07-08-12, 21:47.

                              Comment


                              • Ser vakkert ut... Når blir jomfruturen?
                                Får du filmet den?
                                Hadde vært moro å sett...
                                Hangaren full av drit...

                                Comment

                                Working...
                                X