Unconfigured Ad

Collapse

Ukens fingertrøbbel.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ArneH
    • Dec 2009
    • 1562

Ukens fingertrøbbel.

Tok maiden på en liten sak, som heter Must Have. Var litt nervøs, og modellen var litt kilen. Av en eller annen grunn får jeg den over hodet på meg. Jeg ser etter den og får sola rett i øynene. Mitt lille pene fly, går rett ned som en rakett, og tvers igjennom min kamerats SE5a. Som han står å holder ved siden av meg. Den SE5a var nyrestaurert, og klar for maiden. Og han hadde fått den av meg. Selvsagt står det en hel haug av folk og ser på også. To knuste fly i en krasj, men kameraten tar det fint. Og vil fikse begge to, fordi han liker å jobbe med slike prosjekter. Jeg var bare flau og følte meg dum. Bare glad jeg ikke traff noen i hodet.
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.
  • E&E
    • Apr 2008
    • 578

Uhell i uhellet. Greit at kameraten er glad i prosjekter da.
    Olav Moe

-- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

Innholdet i min hangar, sånn ca

Comment

• andersand
      • May 2012
      • 2316

bærums stripa?

Uansett bra ingen ble skadd

Jeg har en "mid air" med heli på samvittigheten, min kompis var ikke like rolig.

Comment

• gnistjeger
        • Sep 2009
        • 1169

Originally posted by ArneH
        Tok maiden på en liten sak, som heter Must Have. Var litt nervøs, og modellen var litt kilen. Av en eller annen grunn får jeg den over hodet på meg. Jeg ser etter den og får sola rett i øynene. Mitt lille pene fly, går rett ned som en rakett, og tvers igjennom min kamerats SE5a. Som han står å holder ved siden av meg. Den SE5a var nyrestaurert, og klar for maiden. Og han hadde fått den av meg. Selvsagt står det en hel haug av folk og ser på også. To knuste fly i en krasj, men kameraten tar det fint. Og vil fikse begge to, fordi han liker å jobbe med slike prosjekter. Jeg var bare flau og følte meg dum. Bare glad jeg ikke traff noen i hodet.
        ...og på Eriksrud hvor vi har så gode solforhold?? Nei og nei.....

Mvh Rune

Sent from my iPhone using Tapatalk
        Rune Haugen
        // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
        // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
        // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
        // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

" It's all 100% electric ! "

Comment

• Grumps
          • Apr 2011
          • 319

Om det er noen trøst, så var det vel et to-sifret antall kræsj den dagen, men du fikk helt klart medaljeplass når det kom til skadeomfang!
          Thomas Kristensen (30)
          Oslo, Grefsen

Radio: Spektrum DX6i & DX8
          Ultra Micro: Mange forskjellige
          Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
          Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

Comment

• Superstar40
            • Dec 2002
            • 1667

Shits happend - det var totalt 132 offisielle flights + ca 60 treningsturer fra onsdag til lørdag på NM i F3A og sluttresultat - 1 avrevet understell. Fly strukturert og tren på øvelser så blir nok kræsj raten noe lavere
            Espen Kvien
            Gruppeleder F3A
            Vingtor RC Club
            f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro

Comment

• Grumps
              • Apr 2011
              • 319

Men, man må jo nesten kræsje for å kunne finne ut hvordan man ikke skal gjøre det. Tror de aller fleste som flyr modellfly prøver å bli bedre piloter. Ville forøvrig vært overrasket i hvilket som helst NM i hvilkensomhelst modellflygren om det hadde vært et tosifret antall kræsj på en dag.

Edit: Jeg forholder meg retten til å forandre sitatet om det noen gang blir NM i Hucking!
              Thomas Kristensen (30)
              Oslo, Grefsen

Radio: Spektrum DX6i & DX8
              Ultra Micro: Mange forskjellige
              Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
              Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

Comment

• ArneH
                • Dec 2009
                • 1562

Jeg er bare lykkelig for at jeg ikke traff noen i hodet. Helt dust å få et fly over hodet, så snu seg for å se etter det. Og så se rett inn i sola. Skulle ikke vært mulig på Eriksrud.
                Så en noen som lette fortvilet ute i åkeren, fant de flyet? Jeg har fløyet en del i sommer, men ble nok litt nervøs, med nytt sted, nytt fly osv. Det var unnskyldningene, men jeg burde kunne bedre enn dette.
                Vennlig Hilsen
                Arne Husby

Comment

• alflovvold
                  • Sep 2009
                  • 5527

Sånt kan skje alle mann, ikke ta deg selv for hardt nå da! Opp igjen!

ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

Comment

• Superstar40
                    • Dec 2002
                    • 1667

Alle har vært der og gjort sånne feil - det jeg mente med forrige innlegg er att det eneste som forhindrer sånt i fremtiden er målrettet trening. Repetere øvelsene til de sitter i blinde.
                    Espen Kvien
                    Gruppeleder F3A
                    Vingtor RC Club
                    f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro

Comment

• tyor
                      • Mar 2005
                      • 9757

Slikt skjer desverre. gjorde noe lignende på flaterudhagan i år. skulle ta opp min b17 epo fra hk. Den ble rett og slett tatt av vinden i takeoff og dro baklengs på hodet ned midt i depoet mellom alle de store fine warbirdene som sto der. traff heldigvis ikke folk eller fly.
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

Comment

• ArneH
                        • Dec 2009
                        • 1562

Ja, det kan være en spennende hobby av og til. Godt du ikke gjorde rent bord i depotet! Trening og atter trening er tingen. Da dempes nok maiden nervene seg også etterhvert tenker jeg.
                        Vennlig Hilsen
                        Arne Husby

Comment

Working...