Det er en del folk som har Ekebergsletta som sin egen flyplass. Og jeg har vært i prat med noen der som vurderte å "organisere" oss litt. Lage en slags rc-klubb. Er det noe som har skjedd enda? Det var med tanke på å samle folk litt, ikke sanke inn penger, og ha masse møter. Men fordi det er noen hensyn å ta der, og uten en slags klubb, så kan det bli litt "fritt vilt" der. Det vil jo også virke mer sikkert kanskje ovenfor de som bor i området, at det er noe, eller noen som tar en form for ansvar, og setter en slags føring på hva som er innenfor en viss sikker grense. Det er tross alt piloter som flyr bensin fly på 10 kg, over selve bebyggelsen osv. Det å få problemer i et slikt tilfelle er jo ikke helt bra for piloten, men ikke helt bra for de som bor der, eller for de som flyr der selv. Husker ingen navn desverre, men lurer på om ikke det er noen her på forumet. Eller om det er andre her som er interriserte i å ta litt initiativ. Det var snakk om å lage en facebookside stort sett, så folk kan få med seg litt generell info osv. Jeg lærte masse av de i hvertfall. De kunne det meste om området der oppe, spesielt der man burde fly for å unngå å motta klager fra de som bor i bebyggelsen. De fleste har nok godt av å vite ting som det, lager mindre problemer for andre som nyter å fly der, samtidig som man vet at man er midre plagsom mot andre mennesker. Det er win-win
Jeg lar i hvertfall initiativet gå til han som kom med ideen først. Syns det var en god ide!

Comment