Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forsegling av ror

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forsegling av ror

    Hei!

    Er mitt i byggingen av min funtana 90 og ser at det anbefales å forsegle rommet mellom vinge/ror. Hvordan burde man gjøre dette? Hvilket matriell bør man bruke og hvordan blir det penest i forhold til modellen? Puh....
    D. A. Karlsen

  • #2
    Hei.

    Sjekk denne linken her. Scroll litt nedover siden så er det en tegning som forklarer ganske bra.

    SoaringUSA > Page not found

    Mvh
    Erik
    Soar the sky

    Comment


    • #3
      Den metoden der passer litt dårlig på en Funtana (og de fleste andre modeller) som er midthengsla.

      Det lønner seg ALLTID å forsegle rora. Man øker roreffekten alt i fra litt til en hel masse avhengig av hvor mye åpning det er mellom ror og vinge. Hvis du er nøye når du hengsler så blir ikke åpningen så stor og du kan fint klare deg uten forsegling. Jeg har enda ikke fått surra meg til å forsegle mine ror, men har såpass liten glippe at det jeg ikke plages nevneverdig av dette.

      Uansett...den enkleste måten er å bruke klar, bred teip å forsegle med, men jeg synes resultatet blir hvis du bruker betrekning. Da enten transparent betrekning eller samme farge som er der fra før.

      Hvis du ikke har fått det med deg så er det alt et par lange tråder med spørsmål og svar her på forumet rundt Funtana'n:

      (MFN) ModellflyNytt.no

      og

      (MFN) ModellflyNytt.no

      samt test:

      (MFN) ModellflyNytt.no
      Odd Sundet
      http://www.imacnorge.no

      Comment

      Working...
      X