Unconfigured Ad

Collapse

60 size Stick endelig klar til flight....

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ulven
    • Jun 2002
    • 451

60 size Stick endelig klar til flight....

I går tok jeg stryke jernet fatt og fikk lagt på film på vingen, og jaggu ble det bra gitt... har ikke lagt på film på årtider.. hehe.. oki da.. ca 10 år siden jeg gjorde det sist..
    Men, vingen ble stram og fin, ikke for stram, ikke noe skeiv vinge eller noe.. fikk montert 91 motoren i nesa, ordnet til et stag til gassen, lagt inn servoer etc.. sjekket alle ror og linker, alt sitter fast, ror går riktig vei, og sentrert utslagene slik at trim'en er på 0.
    Da er det bare å vente på normal temperatur og pent vær og ut å fly.. hehe.. prøve å fly mener jeg... vet ikke om det går bra eller rett i bakken.. men håper på det beste
    På stripa i går (1.nyttårsdag) var det minus 20,5 grader.. huttremeitu..

Er det noen andre som går å tripper å venter på bedre tider?
    Blir endel fin-mekking på flyene nå som det er kaldt gitt..
    Med vennlig hilsen / Best Regards
    Freddy Ulvseth
    http://freddy.ulven.com/rc
  • Ulven
    • Jun 2002
    • 451

Min første fly-tur med sticken gikk kjempebra...
    Litt trøbbel i starten med motoren, men etter MYE justering og skruing så startet den.. og den gikk som ei kuuuuule.
    men, må sjekke den motoren, for tomgangsdysa har 8 eller 9 gjenger på utsiden av gass spjeldet, kan umulig være slik.. men ellers kom det ikke noe fuel inn til motoren...
    Men men.. den gikk som ei kule, fikk justert inn slik at den fikk litt ekstra og satte flyet på stripa... den brukte ca 1/2-1 meter på å ta av, og da rett til værs.. hehe.. artig var det, kun små-justeringer på trimmen nødvendig, ellers gikk alt som det skulle..
    Det ble 3 turer den dagen, da kom kulda bitende igjen og ble med de 3 turene gitt...
    Gjett om jeg gleder meg til våren, lange lyse kvelder, varme, bo på stripa.. hamstre tønner med fuel og bare fly.. fly og enda mere fly.. hehe..

Ha en fortsatt bitende kald vinter alle sammen...
    Freddy Ulvseth

Comment

• Thomas Revå
      • Apr 2002
      • 150

Originally posted by Ulven
      men, må sjekke den motoren, for tomgangsdysa har 8 eller 9 gjenger på utsiden av gass spjeldet, kan umulig være slik.. men ellers kom det ikke noe fuel inn til motoren...
      Rusk i motoren?

Comment

• Hondaen
        • Apr 2002
        • 31

Stick er et genialt fly. Ikke horete plast detaljer og andre duppedingser men 100% brukervennlighet, enkelhet og den er råsterk i luften med en 90+ motor.

Få det enkelt, få det til å virke og få det til å vare.

=)

Comment

• joo
          MFN Skribent
          • Nov 2002
          • 6936

Enig. Stick`en er ikke akkurat ansiktsvakker men artig å høre at den flyr bra Stemmer med mine egne erfaringer om at stygge kasser gir masse morro.
          Men tror Ulven burde plukke forgasseren litt ned og få renset ut dysene og sjekke fuelslanger etc......
          Og dobbelt enig: la det bli sommer igjen med lange dager på stripa.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Ulven
            • Jun 2002
            • 451

Godt å høre at det ikke bare er jeg som lengter etter sol og varme og grønne striper... hehe...
            Var å fløy på søndag nå, med sticken igjen..
            Kjempeartig, motoren går som ei kule.. men som dere sier, bør plukke den i biter den forgasseren og blåse den skikkelig ren.
            Hadde et lite uhell, var en som ville ha dogfight med meg, mens jeg var på vei ned for å tanke, det førte til at lufta bak hans clipwing cub (med stor bensinmotor) ble helt forstyrret, flyet datt med ene vingen og hadde kurs rett mot oss piloter, endte med at jeg måtte ta en nødkrasj i snøen for å styre unna oss.. men men.. kjipt men sånn er det...
            men flyet er sterkt, eneste som røyk var filmen på haleroret, bare å teipe igjen og fly videre.. hehe..
            Gleder meg til neste helg, håper på ca 0 til +10 grader og ikke vind.. hehe
            (er lov å være optimist men...)

/Ulven
            Freddy Ulvseth

Comment

• Ulven
              • Jun 2002
              • 451

Og snipp, snapp, snute.. der var det eventyret ute... krasj bom bang...
              Freddy Ulvseth

Comment

• RJ
                • Oct 2002
                • 28

Hmmm......En måned fra ferdig til ...........Det er kjedelig men jeg har hatt fly som har hatt kortere levetid en det.Det virker som du tar det med godt humør.Blir det noen bilder på hjemme siden din ???
                God bedring
                Jeg har alltid rett !

Comment

• klausre
                  • Oct 2025

Originally posted by Ulven
                  Og snipp, snapp, snute.. der var det eventyret ute... krasj bom bang...
                  KONDULERER!

Kongen er død, lenge leve den nye............

Comment

• joo
                    MFN Skribent
                    • Nov 2002
                    • 6936

Du har seff flere fly på gang????
                    Det er sånne dager man plutselig kjøper ARF...... eller?
                    Statistikken for modellfly er dessverre hårreisende sett ut fra MTBT (Mean time between torving), sjøl om æ sjøl torva en Laser i fjor som hadde levd i 10 år. Rekord for meg tror æ, men så er hobbyen vår sjølfornyende.
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Ulven
                      • Jun 2002
                      • 451

Back in business, har klart et nytt fly på gang.. LEVE ARFK!!!!
                      (Almost Ready To Fly'n Krasj)

Nye bilder på web'en skal komme snart, og i tillegg kommer det VIDEO snart.. jeg fikk i dag en liten valentine's gave fra meg selv til meg selv.. hehe.. er så glad i meg selv jeg tydeligvis.. hehe...
                      Fikk med MovieDV Suite, DV kort og hele pakka.. så nå blir det filming og snutter skal bli lagt ut... (leve bredbånd også hehe).
                      Har fått tilbud på et brukt fly, et STORT et... (litt i hvertfall). (pilatus eller lignende, husker ikke helt i farten), men det skal filmes og legges ut.. så følg med..

Vel, ute skinner sola, inne sitter jeg å jobber.. urettferdig.. vel vel, må nesten tjene inn pengene til nye flya..(og snart ny bil, må ha plass til større fly).

Vi snaiks igjen, og fortsett med å titte innom hjemmesiden min.. :P
                      Ha en strålende dag...
                      Freddy Ulvseth

Comment

Working...