Unconfigured Ad

Collapse

Type lim til Jupiter

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Erlendor
    • May 2004
    • 53

    #31
    1: kor stor klaring bør ej ha frå propell til kroppen? Skar vekk en halv millimeter fram på snuten....bør ej ha motoren so langt bak på bukken som mulig?

    2: E det normalt å bruke "treskura"(kjem ikkje på namvnet) til motorfeste?.....Viss ej absolutt må bruke det, må ej demontere potta, og det leda til neste spørsmål...

    3...Viss ej tek av potta, må ej då skifte pakning? e 99 % sikker på at ej ikkje he ekstra liggande. E ditta standarstørrelsa, eller spesialforma for kvar motor?
    Erlend-Limets Venner

    Comment

    • Vingemutteren
      • Jul 2002
      • 2421

      #32
      Originally posted by Erlendor
      1: kor stor klaring bør ej ha frå propell til kroppen? Skar vekk en halv millimeter fram på snuten....bør ej ha motoren so langt bak på bukken som mulig?

      2: E det normalt å bruke "treskura"(kjem ikkje på namvnet) til motorfeste?.....Viss ej absolutt må bruke det, må ej demontere potta, og det leda til neste spørsmål...

      3...Viss ej tek av potta, må ej då skifte pakning? e 99 % sikker på at ej ikkje he ekstra liggande. E ditta standarstørrelsa, eller spesialforma for kvar motor?
      1: 2mm holder fint (men er der klaring i det hele så går det også greit). Ja motoren kan godt stå så langt bak som råd er.

      2: Treskruer går fint i orginal plastikk motorebukk. Husk å forborre hullene.

      3: Bare ver forsiktig når du tar av potta, så kommer pakningen somregel av seg selv (om der er pakkning da). Skulle den gå fløyten kan du godt fly uten, det blir bare litt mere søl.

      4: Snart jomfru tur på Gamlem Modellfly bane? I så fall si i fra så jeg kan prøve å stikke ut å se vidunderet (og kansje trimme det for deg).
      Gert Hildrestrand.
      Limets Venner.
      Valdres Flyklubb Modell

      Famous last words? Hey watch this!

      Comment

      • Erlendor
        • May 2004
        • 53

        #33
        jepp ...he lovt mej sjøl kvar laurdag at i morgo.....då ska ej flyge, -"treng berre å fikse nokke småtteri so tenke ej de blir klart"....men merkelig at berre dissa "småtinga" du sku fikse tok så forferdelig med tid en planlagt men ser no grett ut ditta......berre montere motor og finne plass til motaker+ evtelt hå på et klistermerke eller to no so....
        Erlend-Limets Venner

        Comment

        • Erlendor
          • May 2004
          • 53

          #34
          Skulle ej prøve å lage litt høgretrekk? Viss ja...berre å legge på ei skive under motoren på dei to fremste da?
          Og bør ej bruke ei skive vellom haude på skruen og motoren? syns haude e litt lite i forhold til høla i motoren..

          Kor hard skal ej skrue skruane til motorbukken og skruane til motorfeste?
          Erlend-Limets Venner

          Comment

          • Vingemutteren
            • Jul 2002
            • 2421

            #35
            Originally posted by Erlendor
            Skulle ej prøve å lage litt høgretrekk? Viss ja...berre å legge på ei skive under motoren på dei to fremste da?
            Og bør ej bruke ei skive vellom haude på skruen og motoren? syns haude e litt lite i forhold til høla i motoren..

            Kor hard skal ej skrue skruane til motorbukken og skruane til motorfeste?
            Skruene til motorbukken (tre stk), strammer du så hardt du klarer med skrujernet. Skruene til motorfestet (fire stk) skruer du også så hardt du klarer eller minimum så hardt at motoren ikke kan flyttes fra motorbukken, eller vries på. Sagt enkelt, de er stramme nok når motoren står dønn fast.
            Høyre trekk kan du bare glemme om brannveggen står noenlunde beint i forhold til plast knottene (beint side veien altså). Jeg kjører med 61 4takt motor med 13x6 propel, og jeg føler ikke noe overhengende behov for sidetrekk i motoren. Prøv uten først du.

            Ett nyttigt tips kan vere å ta litt neglelakk på skruen og mutteren som holder hale hjulet. Dette virker som en gjenge låsing, men er enkel å skrue gjennom om du vil ha av mutteren. Tipset fungerer fortreffligt på det meste som skal låses der mutter og skru ende er synligt. Og så kan du lakke tå neglene dine med den om du kjeder deg.

            Ting som tar tid Gjør ikke alt det da? Bruker selv glatt en uke på å lime fast en servo, og å koble til en ubec (selv om jobben var gjort på en halv time i kveld når jeg først satte i gang).
            Gert Hildrestrand.
            Limets Venner.
            Valdres Flyklubb Modell

            Famous last words? Hey watch this!

            Comment

            • Erlendor
              • May 2004
              • 53

              #36
              ka du gjor for å feste og kor festa du radioutsyret?( sikkert lit indeviduelt for kvart fly pga vektbalansenosv........Tenke då på sia innmatien blir "opp ned".....skal ej pakke de inn i så masse skumgummi at det held sej på plass? Eller held det med borrelås oppe i kroppen slik at alt heng?

              Og kor gjor du av antenna?
              Erlend-Limets Venner

              Comment

              • Hasse
                • Jan 2005
                • 77

                #37
                Hei.
                Jeg har nettopp bygd ferdig en jupiter.. bygde den på 2 kvelder :P

                Monter mottaker og batteri i det rommet forran servoer, det jeg gjorde var å legge skumgummi nedi først, for så å legge batt og mottaker der, og så la jeg skumgummi over det igjen... Slik at utstyret er innkapslet i skum...
                Da forhindrer du vibrasjon også...

                Comment

                • Vingemutteren
                  • Jul 2002
                  • 2421

                  #38
                  Pakk inn batteri og mottaker i 1-2cm skumgummi. Tape så hver ting passe stramt med fryse tape/maskerings tape (minst to lag). Skru på vingen og hold flyet opp ned på tyngdepunktet. Legg mottaker og batteri på vingen og flytt de frem og bak til flyet balanserer. Merk deg plasseringen, og ta av vingen, og lim fast mottaker og batteri med medium ca så nært denne plasseringen som muligt i toppen av flyet (i bunn når det ligger opp ned). Fest så vingen på igjen og test TP igjen. Om alt er ok så er du ferdig, hvis ikke kan ett lite blylodd type lime lodd for hjulbalansering hjelpe. Antenne ledning kan føres ut på flere plasser, bare borr ett lite hull til antennen der du vil ha den ut (pass på at den ikke kommer i konflikt med servoer m/m).
                  Gert Hildrestrand.
                  Limets Venner.
                  Valdres Flyklubb Modell

                  Famous last words? Hey watch this!

                  Comment

                  • Erlendor
                    • May 2004
                    • 53

                    #39
                    Ok......fann akkurat ut at ej absolutt ikkje e nokken rutinert lakker Og valget av spraylak va heller ingen smart ide....ca 20 kr flaska ..........men men lurte på om de va nokken måta å fjerne lakk frå plasten på? Snakka då om et lite "dusjlag" som for med vinden og bredte sej utanfor området...... Utrulig irriterande.....

                    Blei nesten som et lite kunstmaleri pga alle "nødløysinga" når det ikkje vart som tenkt
                    Erlend-Limets Venner

                    Comment

                    • Vingemutteren
                      • Jul 2002
                      • 2421

                      #40
                      Ha ha. nei unskyld, bare litt artigt å høre andre gjøre samme feil som en selv. Rødsprit (på våt lakk) bruker å fjerne slikt. Uansett så veier "prikker" lite.
                      Gert Hildrestrand.
                      Limets Venner.
                      Valdres Flyklubb Modell

                      Famous last words? Hey watch this!

                      Comment

                      • Erlendor
                        • May 2004
                        • 53

                        #41
                        Jaja....man lærer av sine feil .....fekk vekk det verste med rødsprit........blei ikkje so kjempeille
                        Erlend-Limets Venner

                        Comment

                        Working...