Unconfigured Ad

Collapse

ModelTech Calypso 60 er klar!

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MicroMac
    • Jan 2003
    • 632

    #16
    Burde vært lettere lobotomert i lillehjernen ett eller annet sted, omtrent der kjøpsknappen for RC utstyr er lokalisert....
    Ny pattern kjerre på vei i 40-50 størrelse.
    Var ikke helt meningen men ett øyeblikks svakhet er nok
    mvh MM

    Comment

    • joo
      MFN Skribent
      • Nov 2002
      • 6936

      #17
      Øyeblikks svakhet? Hva med oss som er født svake??
      Hva handlet du nå da??
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment

      • Supra25
        • Sep 2003
        • 1825

        #18
        Originally posted by joo
        Godt å vite Supra25 Får vel få min på vingene snarest....
        Du kan glede deg!! For oss normalt dødelige som ikke har budsjett til å handle inn modeller fra ZNLine, Piedmont, Lorenz o.l. så er Onyx'n et bra alternativ. Den er nok muligens hakket tung, men som førstemodell spiller det liten rolle. Jeg hadde jomfrutur på min i frisk bris+ på 17. mai og koste vettet av meg. Selv med justering av angrepsvinkel på øyemål (hadde ikke inc.meter tilgjengelig) fløy den berre lekkert. Lenge siden jeg har rattet noe så deilig.

        Hvem sa at patter'n var kjedelig?

        Odd
        Odd Sundet
        http://www.imacnorge.no

        Comment

        • Flue
          • Oct 2003
          • 902

          #19
          Originally posted by joo
          Hensikten med å anbefale ei mindre kjerre til å starte opp med acro-trening er:
          Den koster ikke allverden og skal tross alt brukes en masse timer til trening trening trening.
          Den bruker så lite fuel at drivstoffbudsjettet ikke tar helt av.

          Å kjøpe f.eks en Onyx med 1.60-motor i for å starte opp acro-karrieren er litt vel mye overkill, både fly/motor/pipe/servo-budsjettet blir tøft i tillegg til at det fort går ei heil kanne fuel pr. helg hvis man står på.
          Du har ett godt poeng der, men i klubben mener de jeg skal få meg en 90 size så den ikke er så ustabil i vind.
          Det er folk i klubben som sier de har billige 90 kjerrer til salgs, så jeg venter litt.
          (Jeg har fått en deltidsjobb på ett gartneri, og jeg er satt på venteliste til to avisruter, så hvis jeg venter litt kanskje jeg får råd til noe litt bedre).
          Ja, ja kommer ikke til å kjøpe nytt før etter NM/Acro Week uansett!
          Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
          er der ingen der kender dem.

          Comment

          • Flue
            • Oct 2003
            • 902

            #20
            Originally posted by joo
            Hensikten med å anbefale ei mindre kjerre til å starte opp med acro-trening er:
            Den koster ikke allverden og skal tross alt brukes en masse timer til trening trening trening.
            Den bruker så lite fuel at drivstoffbudsjettet ikke tar helt av.

            Å kjøpe f.eks en Onyx med 1.60-motor i for å starte opp acro-karrieren er litt vel mye overkill, både fly/motor/pipe/servo-budsjettet blir tøft i tillegg til at det fort går ei heil kanne fuel pr. helg hvis man står på.
            Du har ett godt poeng der, men i klubben mener de jeg skal få meg en 90 size så den ikke er så ustabil i vind.
            Det er folk i klubben som sier de har billige 90 kjerrer til salgs, så jeg venter litt.


            (Jeg har fått en deltidsjobb på ett gartneri, og jeg er satt på venteliste til to avisruter, så hvis jeg venter litt kanskje jeg får råd til noe litt bedre).
            Ja, ja kommer ikke til å kjøpe nytt før etter NM/Acro Week uansett!

            Tilbake til Topic: Jon, jeg klarer ikke å åpne linken din til bildene (har prøvd mange ganger). Har du en annen link, eller kunne du legge ut ett bilde her? (hvis det ikke er for mye bry

            Takk!
            Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
            er der ingen der kender dem.

            Comment

            • Odd Johnny
              • Aug 2003
              • 12

              #21
              Hei,

              blitt fristet av flere til å skaffe meg et pattern fly, lurer litt på det som heter Ouya fra elefun.

              Noen som vet om det er en eller to servoer til ballanserorene?

              Hvordan er det å fly med?

              OJ

              Comment

              • Flue
                • Oct 2003
                • 902

                #22
                Det er beregnet for 4 sevoer i følge elefun.net. Altså 1 balanserors servo (men det fungere sikkert fint med 2 og)!

                (Dette er litt off topic...var det jeg som startet det?... )
                Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                er der ingen der kender dem.

                Comment

                • joo
                  MFN Skribent
                  • Nov 2002
                  • 6936

                  #23
                  Odd Johnny: Review på Ouya slippes hvert øyeblikk, kanskje allerede til helga....
                  Det er en balanserorsservo på den. Du klarer deg med standard servoer og en rolig .40-motor.
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment

                  • Odd Johnny
                    • Aug 2003
                    • 12

                    #24
                    Hei joo

                    Håper review'en er bra!! Bestilte Ouya igår kveld jeg!!

                    mvh
                    Odd Johnny

                    Comment

                    • joo
                      MFN Skribent
                      • Nov 2002
                      • 6936

                      #25
                      Grattis Odd Johnny! Det er et par "Må-utbedres-punkter" men maskinen er pen den. Får vel legge inn de siste bildene og få red til å pushe ut artikkelen snarest!
                      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                      Comment

                      • Odd Johnny
                        • Aug 2003
                        • 12

                        #26
                        Får vente med å bygge til jeg har lest artikkelen jeg da!!

                        Odd Johnny

                        Comment

                        • Beinet
                          • Apr 2004
                          • 117

                          #27
                          Men tilbake til temaet......Er det noen av dere som har orginal tegningene/byggebeskrivelsen til Calypso 60 liggende? Jeg trenger å vite hvor tyngdepunktet på modellen skal ligge. Nå balanserer den på ca 1/3 av vingecorden slik som er grunnregelen, men jeg føler at den er en smule nesetung.
                          Mine Modeller:
                          Dynaflite Spitfire - 40 size
                          Great planes Tracer 40 m/retract (til salgs)
                          Meserschmit BF109E - 60 size (Halvferdig fra scratch)
                          Calypso 60
                          Corsair, dogfigth size
                          Great planes piper cub (Treferdig)
                          DeHaviland DH88 Comet (Påbegynt scratch prosjekt)
                          Top Flite P40 Warhauk (Byggesett i eske)
                          Pilot Seduction 25 (Treferdig)
                          Pilot Cap 10 (Treferdig)
                          Great planes Super sportser 60 (Byggesett i eske)
                          Great planes Ultra sport 40 (Flyr meget godt! Anbefales)
                          + noen til

                          Comment

                          • Jon Wold
                            • Sep 2002
                            • 949

                            #28
                            Fra bruksanvisningen:

                            "The CG, measured from the leading edge, is 125mm for the sport flier or 145mm for the expert"

                            Jeg tipper jeg har mitt nærmere 145 enn 125. Måtte ha bly i halen, min var også nesetung.
                            MVH

                            Jon Gunnar Wold

                            Comment

                            • Beinet
                              • Apr 2004
                              • 117

                              #29
                              Takker for svar
                              Mine Modeller:
                              Dynaflite Spitfire - 40 size
                              Great planes Tracer 40 m/retract (til salgs)
                              Meserschmit BF109E - 60 size (Halvferdig fra scratch)
                              Calypso 60
                              Corsair, dogfigth size
                              Great planes piper cub (Treferdig)
                              DeHaviland DH88 Comet (Påbegynt scratch prosjekt)
                              Top Flite P40 Warhauk (Byggesett i eske)
                              Pilot Seduction 25 (Treferdig)
                              Pilot Cap 10 (Treferdig)
                              Great planes Super sportser 60 (Byggesett i eske)
                              Great planes Ultra sport 40 (Flyr meget godt! Anbefales)
                              + noen til

                              Comment

                              • klausre
                                • Oct 2025

                                #30
                                Jeg er lei for det - men hvis noen samler har dere nå muligheten: http://rcmarked.no/detail.php?siteid=12538

                                Comment

                                Working...