Unconfigured Ad

Collapse

For liten for cap- 232 Breitling?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JanFredrik
    • Sep 2006
    • 491

    #1

    For liten for cap- 232 Breitling?

    Har en asp- 46 motor liggende som jeg tenkte jeg skulle bruke i cap'en.
    Blir dette litt for lite futt, eller går det fint? Modellen er fra kyosho, med 140cm vingespenn...
    Takker for svar!

    Mvh Jan Fredrik
    Jan Fredrik Bjordal
    www.JetsOfBergen.no

    This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.
  • Per
    • Nov 2005
    • 243

    #2
    Den vil nok fly greit med 46 motor men det er ikke mer enn du må ha for akroflyging. Jeg hadde en 61 i min for bedre vertikal ytelse, og da var den bra og

    Comment

    • JanFredrik
      • Sep 2006
      • 491

      #3
      Originally posted by Per
      Den vil nok fly greit med 46 motor men det er ikke mer enn du må ha for akroflyging. Jeg hadde en 61 i min for bedre vertikal ytelse, og da var den bra og
      Så du mener at jeg burde hatt en større, for de mest halsbrekkende stunt?
      Er ikke kommet så langt i utviklingen ennå men like greit å være forberedt!

      Mvh Jan Fredrik
      Jan Fredrik Bjordal
      www.JetsOfBergen.no

      This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

      Comment

      • Motorboy
        • Nov 2003
        • 1566

        #4
        Best å begynne med motor beregnet for cap- 232 Breitling slik du blir kjent med modellen etter flere flyturer og så sette en større motor for mere futt.. Du sparer for ubehagelige flyopplevelser som f.eks krasj eller liknende.

        Comment

        • joo
          MFN Skribent
          • Nov 2002
          • 6936

          #5
          Folk er glad i å ha mer enn det som trengs av effekt i flya sine. Sannsynligvis vil du kunne fly "normal" acro med den motoren i. Men mange skal jo absolutt ha nok motor til 3D-ytelse
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment

          • JanFredrik
            • Sep 2006
            • 491

            #6
            Takker for svar, og prøver med motoren jeg har!
            Ønsk meg lykke til!
            Jan Fredrik Bjordal
            www.JetsOfBergen.no

            This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

            Comment

            • joo
              MFN Skribent
              • Nov 2002
              • 6936

              #7
              Lykke til

              Blir det for slapt får du heller gjøre ei investering på motorsiden siden...
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment

              • Per
                • Nov 2005
                • 243

                #8
                Jeg er helt enig med joo og motorboy. Det drar helt greit med 46 og det er bedre å få den så lett du kan så flyr den veldig bra også. Med større motor følger det med mer vekt også og da vil den flikke brått og brutalt hvis du er litt hard med høyderoret. Den blir nok heller aldri noen 3d maskin uansett motor

                Comment

                • JanFredrik
                  • Sep 2006
                  • 491

                  #9
                  Det gikk kjempefint!

                  Har vært ute og prøvd flyet i dag, og det gikk som bare det! Måtte ha litt fart på innflygingen, men det er vel bare en vanesak!
                  Jan Fredrik Bjordal
                  www.JetsOfBergen.no

                  This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

                  Comment

                  Working...