Announcement

Collapse
No announcement yet.

Plastspinner til OS 91 FS 4-takter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Plastspinner til OS 91 FS 4-takter

    Hallo

    driver og ferdigstiller en Mustang med OS 91 FS 4-takt i nesa. Har tenkt å sette på en rød 3,25" plastspinner. Går det bra med plastspinner på en 91 motor?
    Prøvde det på en Saito 180 for et år siden og spinneren eksploderte da jeg startet opp.... Vil gjerne unngå det en gang til...

    mvh
    Odd Johnny
    Last edited by OJ; 06-10-06, 08:16.
    The three most useless things in aviation are altitude above you, runway behind you, and fuel left at the pump.

  • #2
    Hmmmmm ......skeptisk, veldig skeptisk

    Ville iallefall være yderst forsiktig med og montere en vanlig "Jalla" plastspinner på en 90 FS. Men det finnes kanskje bedre plastspinnere der ute enn den vanlige standarden uten at jeg vet så mye om det (mener jeg har sett plastspinnere med metal bakplate ett eller annet sted). Fragmenterende spinnere under oppstart eller i depot området er ikke noe særlig, og det er krefter ute og går med en slik FS, spesielt hvis den ikke er optimal på dysejusteringen.
    Last edited by MicroMac; 06-10-06, 12:31.
    mvh MM

    Comment


    • #3
      Jeg kjørte med plastspinnere på YS110, men det var med metall bakplate.

      Det er forskjell på spinnere, er det en god sak i plast uten kast, gode skruer og bakplate etc burde det være fullt mulig. Men som MM nevner, der er saker på markedet som kanskje ikke holder mål.
      Dessuten er det viktig at spinneren er laget slik at du får dratt propellmutrene godt fast, helst uten noe plast som mellomlegg.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Bruker plast sopinner på en 91 FS, det er med metall bakplate, fungerer helt greit.
        Hadde også en spinner som gikk i oppløsning, her ble konklusjonen slurv under tilpasningen av spinner/propell. Husk dette dersom spinneren må kuttes/files for å passe propellen. God klaring og ingen skarpe kanter.
        ----------------------------------------------------------------------
        Kenneth Thommesen
        http://www.vingen.no/
        www.bmfk.org

        Ventus 2cx 1/4, Club Libelle 1/4,
        RaceM, Aspire
        Pike Perfection
        35cc Extra 260
        Extra 300L Leki

        Comment


        • #5
          Joda, det kan gå bra det,

          Jeg har erfart tre ting som kan være årsak til problemer;

          1) God klaring mellom propell og spinner, ta ut hvis for trangt.
          2) Dersom kast i spinner, stor motorslitasjeog fare for disintegrasjon.
          3) Dersom plast plast blir skruefeste fort slitt og spinner kan løsne fra bakplate.

          Men, når det er sagt, har jeg med hell fløyet med plastspinner på OS91FS.

          PS: Hva slags Mustang er det du har?
          http://www.phoenix-rc.org/
          http://www.glamdalrck.net
          http://www.scalewarbird.org/
          ---------------------------------------------------
          Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

          Comment


          • #6
            Takk for gode tips, kjører inn uten spinner jeg da, tester den når jeg kan stå i god avstand bak flyet hehe..

            mvh
            Odd Johnny
            The three most useless things in aviation are altitude above you, runway behind you, and fuel left at the pump.

            Comment


            • #7
              Ble ny maskin i hangaren fra protech. tojeiro 50. satte en magnum 70fs i den m/spinneren som fulgte m maskinen. spinneren eksploderte når den skulle startes andre gang... Bakplaten var av plast. Årsaken er vel att propell ikke festet seg skikkelig på plata eller omvendt...
              -Maximuz-
              Johnny Rosenlund
              -------------------------------
              Helgøya Modellfly klubb
              Rena Modellfly klubb

              Comment


              • #8
                Den med metallbakplate heter INOVA Spinner, Hobby Squadron LTD. ty1.

                Made in Taiwan. Forhandeler Norwegian Modellers.

                Den skal duge i massevis.

                Comment

                Working...
                X