Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilket røykanlegg????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Har prøvd det meste av bladinger av oljer og diesel og div. men ingen henger igjen i luften, de fordamper med engang.
    Er den du har effektiv når det gjelder tett røyk??
    Svein-Tore Gundersen

    Graupner MC32 Hott V2
    Yak 55 SP 3m Comp-ARF(Blue Flagg)m/3W 170 CS
    Sbach 342 DA 50
    3dhs Slick 89 Elektro
    Skymaster F-18C ( ATJ 170Ti )
    Jet Legend F-15 (simjet 3000)
    Retrojet 75 (Simjet 1910)
    Pilot-Rc Dolphin 86 (Jet-Cat 120)
    Byron Corsair

    Comment


    • #17
      MDW sin røykolje er vel etter det jeg har forstått en av de bedre, men skal ikke være bastant å si at det er den beste. Er mange som bruker denne nå, og enda ikke noen som har klaget såvidt jeg vet.. Jeg synes den fungerer mye bedre enn Diesel, og så lukter den ingenting, og bare det er jo positivt
      Emil Nilsen
      www.rcpro.no

      Comment


      • #18
        Her er den i drift
        Attached Files
        Emil Nilsen
        www.rcpro.no

        Comment


        • #19
          Hei!

          Ser det blir snakket om å få røyk av begge pottene!!
          Driver med en 35% modell men en dle111.

          Har kjøpt sullivan pumpe. Klarer den å tilføre tilstrekkelig med olje,
          for å få bra mengde røyk av begge pottene?
          GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
          sigpic



          Comment


          • #20
            nok røyk

            Originally posted by sub_sonic View Post
            Hei!

            Ser det blir snakket om å få røyk av begge pottene!!
            Driver med en 35% modell men en dle111.

            Har kjøpt sullivan pumpe. Klarer den å tilføre tilstrekkelig med olje,
            for å få bra mengde røyk av begge pottene?
            jeg hadde sullivan røykpumpe på zdz 100 med jmb cannistere,pumpa hadde ingen problemer med å levere nok,måtte justere mengden olje ned får å få full effekt.
            mvh terje
            Terje syvertsen
            www.ModumModellSportklubb.com
            3dhs edge mintor 38
            C-arf edge dle 111 v3.
            C-ARF extra 330l da 100.

            Comment


            • #21
              Originally posted by syver View Post
              jeg hadde sullivan røykpumpe på zdz 100 med jmb cannistere,pumpa hadde ingen problemer med å levere nok,måtte justere mengden olje ned får å få full effekt.
              mvh terje
              Okei.. Brukte du nippel rett i bendene, eller loddet du på kobberrør i spiral som forvarming?
              GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
              sigpic



              Comment


              • #22
                brukte nippel rett i bendene,mixet pumpa sammen med throttle slik at den ga mere olje etterhvert som jeg økte throttle,gir du får mye olje blir det bare søl å lite røyk.
                mvh terje
                Terje syvertsen
                www.ModumModellSportklubb.com
                3dhs edge mintor 38
                C-arf edge dle 111 v3.
                C-ARF extra 330l da 100.

                Comment


                • #23
                  Originally posted by sub_sonic View Post
                  Hei!

                  Ser det blir snakket om å få røyk av begge pottene!!
                  Driver med en 35% modell men en dle111.

                  Har kjøpt sullivan pumpe. Klarer den å tilføre tilstrekkelig med olje,
                  for å få bra mengde røyk av begge pottene?

                  Mer enn nok, du må garantert justere pumpa ned hvis du kjører den på 12 volt.
                  Du får et mye bedre resultat med forvarming via kobberrør.
                  Olav Jørgensen
                  Low & fast

                  Comment


                  • #24
                    Sjekk denne tråden, masse info og bilder her : Montering av nippel for røyk - (MFN) ModellflyNytt.no

                    Her er det også litt, med film av røyk test. Min egen modell : Røykanlegg + Video - (MFN) ModellflyNytt.no
                    Olav Jørgensen
                    Low & fast

                    Comment


                    • #25
                      Nitro...

                      Originally posted by SMT View Post
                      Jepp. ingen problem. Kun fuel som er ulovlig pga metanolen, og høy brannfare.
                      Kan selvfølgelig ikke sendes med fly, så det blir vandlig servicepakke.
                      Tror nok det er nitroen som er mest begrensende..Ren nitro er jo dynamitt..
                      Mvh.
                      Rolv Leirro

                      Comment


                      • #26
                        Mest kjent er vel Sullivan?

                        Jeg har ny Sullivan pumpe som snart skal inn i en 2,6 meter. Det som er litt forundrende er at det ikke er flens på uttaksrøret for å motvirke at slange hopper av? Jeg vil montere pumpa på motordoom for om så skjer så går det ut i cowling oljen går. Vanlig fuelnipler går ikke da tilbakeslag og tom tank kommer raskere enn du aner.. Jeg vil forlenge/sølvlodde lengre nipler der slange skal på for at neoprenslange ikke skal bli for varm. Ellers vil begge rør bli forsynt med nipler. Har 2-3 nipler som fulgte med incowl Bisson potter. Disse skal brukes for åpningen eller dyse kan så vidt sees og disse er beregnet for dette. Det er da såpass stort motrykk at det er derfor jeg lurer hvorfor de ikke har flens på ut-røret på/fra pumpa.

                        Får du røkolje inn i en tremodell så er den oftest ødelagt - dessverre, derfor pumpa på motordoom. For at pumpa skal få en skånsom opplevelse på motordoom angående vibrasjoner så måtte en musematte bøte med livet og skjært passende stor slik at denne ligger mellom pumpa og treverket. Musematta var i slags neoprenlignende plast..og passe stiv til dette bruk.

                        Ellers så får en Y forgreininger på bilutstyrsforretninger der den ene er tykk inn og de ut noe tynnere.

                        > KEEP FLYING - RØYK ER KUUULT<
                        Mvh.
                        Rolv Leirro

                        Comment

                        Working...
                        X