Unconfigured Ad

Collapse

Mikro-Hercules

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars N
    Moderator
    • Apr 2002
    • 2891

    #31
    Så kastevideon av den på slutten av Nuking Futs, var jo imponerende glideflukt egentlig
    Lars Norberg

    Comment

    • tahustvedt
      • Feb 2004
      • 4601

      #32
      Jeg lakker den letteste min. Så langt er det ca 4 g tyngre med lakk. Burde fly finfint. https://www.airliners.net/photo/Norw...s-L-382/843608

      Comment

      • tahustvedt
        • Feb 2004
        • 4601

        #33
        Jeg lakker den letteste min. Så langt er det ca 4 g tyngre med lakk. Burde fly finfint for det. Omtrent sånn skal den bli: https://www.airliners.net/photo/Norw...s-L-382/843608

        Comment

        • Lars N
          Moderator
          • Apr 2002
          • 2891

          #34
          Originally posted by tahustvedt
          Jeg lakker den letteste min. Så langt er det ca 4 g tyngre med lakk. Burde fly finfint for det. Omtrent sånn skal den bli: https://www.airliners.net/photo/Norw...s-L-382/843608

          Støtter det valget av fargeskjema altså
          Lars Norberg

          Comment

          • tahustvedt
            • Feb 2004
            • 4601

            #35
            Nå mangler jeg bare elektronikken. Håper jeg får alt jeg trenger før siste indoor-flyging med klubben.

            Comment

            • tahustvedt
              • Feb 2004
              • 4601

              #36
              Flyet er nå ferdig og klart for jomfrutur. Det veier 116,6 g totalt. Håper det flyr i passende innendørsfart. Skal teste ute.

              Comment

              • Lars N
                Moderator
                • Apr 2002
                • 2891

                #37
                Wow....116gram flyklart er ganske rått
                Lars Norberg

                Comment

                • tahustvedt
                  • Feb 2004
                  • 4601

                  #38
                  Det gir en vingebelastning på 30 g/dm². Det er høyere enn for eksempel Cessna 182 UMX, som ligger på 21 g/dm². Spent på hvordan det flyr. Det er i hvert fall mer enn nok power.

                  Hadde håper jeg skulle klare å holde den under 100 g, men det var nok litt optimistisk.

                  Comment

                  • Lars N
                    Moderator
                    • Apr 2002
                    • 2891

                    #39
                    Setter i gang med printing av den lille jeg og, driver å lurer litt på å bestille meg Avios sin store så da er det moro å ha en slik mikro versjon Blir det noe futt med 1S bare?
                    Lars Norberg

                    Comment

                    • SmurfAir
                      • May 2013
                      • 1629

                      #40
                      Originally posted by tahustvedt
                      Flyet er nå ferdig og klart for jomfrutur. Det veier 116,6 g totalt. Håper det flyr i passende innendørsfart. Skal teste ute.
                      Den ble bare helt nydelig etter den lakkeringen!
                      Måtte den fly like bra som den ser ut, lykke til med testflygingen!

                      Comment

                      • tahustvedt
                        • Feb 2004
                        • 4601

                        #41
                        Det er mye futt ja. 80 g thrust måler jeg (lagde thrust stand til en liten vekt). Den drar godt når jeg holder den i hånda.

                        Tror den trekker 1,7-1,8 A per motor. Med 450 mAh skulle det gi minst fire minutter flytid på full gass siden belastningen vil falle i luften når propellene flyr fremover. Tror den vil fly på halv gass.
                        Last edited by tahustvedt; 20-02-19, 17:29.

                        Comment

                        • tahustvedt
                          • Feb 2004
                          • 4601

                          #42
                          Bonusvideo:

                          Comment

                          • Lars N
                            Moderator
                            • Apr 2002
                            • 2891

                            #43
                            Så bra det ser ut, gleder meg til å komme i gang med min og ikke minst høre hvordan den er å fly
                            Lars Norberg

                            Comment

                            • tahustvedt
                              • Feb 2004
                              • 4601

                              #44
                              Prøvde å fly den i dag men den var altfor baktung. Etter andre forsøket gikk det galt med den og jeg må montere elektronikken i nytt skrog. Etter kræsjen så jeg at høyderoret sto litt opp selv etter at jeg hadde trimmet fullt ned. Det er sannsynligvis fordi kroppen krympet i kulda mens karbonstanga til servoen ikke krympa. Det har jeg sett før med seilflyet mitt der to plastdeler som var limt sammen ble presset fra hverandre da de krympet rundt en karbonstang. Jeg får vente til bedre forhold før jeg flyr denne. Det var ikke noe gøy å vade i en meter snø før jeg kunne fly heller da jeg skulle ut andre turen. Jeg var helt utslitt.

                              Comment

                              • tahustvedt
                                • Feb 2004
                                • 4601

                                #45

                                Comment

                                Working...