Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Jeg har en Hyperion EOS 5i lader som kun har klemmer til batteri. Står i bruksanvisningen at jeg kan bruke et powersupply på 12-15 V med 10A rating. Leste at noen hadde brukt et PC. powersupply. Noen som har noe info på det. Leser bak på powersupplyet at det er gul er +12V og 10A og blå er -12V 1.0A. Noen som vet hvilke ledninger som skal brukes?
Akkurat det husker jeg ikke helt, noen andre kan sikkert svare bedre. Jeg bruker en gammel AT-strømforsyning og de trenger ikke noe last mellom 5V og jord.
Ok, det er flott. Noen snakker om at man bør ha en liten motstand på +5V ledningen for at den skal gi fulle 12 V. Hvordan er det med det?
Det avhenger av det aktueelle power supply (PS) og ditt behov. Noen PS har felles regulering for 5V og 12V. De vil ofte gi litt lav spenning på 12V hvis ikke 5V belastes. På andre PS er det separat regulering. Da spiller det ingen rolle for 12V om du belaster 5V. Bruk et voltmeter og sjekk hvilken spenning du får på 12V når den er i bruk. Den hyperion laderen greier seg nok med 11V, men du vil gjerne ha litt å gå på.
Pass på at nyere powersupplyer har en power good inngang som må lures for at de i det hele tatt skal gi power ut!!
power good kan man gi blaffen i på både gamle og nye PS. Evt. kan man for moro skyld koble på en LED. Men på nyere (ATX) PS trenger man å koble power on (kan være grønn, men sjekk) til jord.
På noen (mest gamle) trenger PSet litt belastning for i det hele tatt å starte opp.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment