Unconfigured Ad

Collapse

Hjelp til valg av utstyr.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kherseth
    • Nov 2004
    • 38

Hjelp til valg av utstyr.

Hei, er nå 2 år siden sist jeg postet her på forumet, har desverre fløyet veldi lite siden da så vurderer nå å påbegynne hobbyen igjen.

Det jeg trenger er:

- Radio m/mottaker, den gamle AM-radioen begynner nok å dra på årene nå.
    - Fartsregulator, ønsker å begynne med børsteløs.
    - Fly, har en gammel dobbeldekker i depron men tror den er i dårlig stand.
    - LiPo-celler,

Har sett gjennom Elefun`s utvalg og funnet ut at jeg ikke har peiling på børsteløs-motorer. så kommer nok til å trenge litt ekstra hjelp til dette.

Når det gjelder fly så ønsker jeg meg helst en akrobatisk depron modell, litt for den ekstra utfordringen å litt for di enkle reparasjonene, har da tenkt på enten en Edge540 eller shockflyer. Noen som kan komme med (andre) anbefalninger??

Radio: Futaba 4EX, er denne brukbar? Vil jo gjerne ha noe som jeg kan brukes videre også.

På forhånd takk fra en 2.gangs nybegynner.

Kim
  • flarssen
    • Jan 2005
    • 1842

Originally posted by kherseth
    Når det gjelder fly så ønsker jeg meg helst en akrobatisk depron modell, litt for den ekstra utfordringen å litt for di enkle reparasjonene, har da tenkt på enten en Edge540 eller shockflyer. Noen som kan komme med (andre) anbefalninger??
    Denne er fin til utendørs bruk. Den tåler en støyt, er fin til akro og samtidig rolig å lettflydd med mere moderate utslag.
    http://www.technoflight.no/shop/prod...roducts_id=594.
    Fred Larssen

Comment

• kherseth
      • Nov 2004
      • 38

Takk for svar, og takk for linken til siden.

Har nå bestilt både fly, radio, batteri, motor-pakke og propeller fra technoflight.
      Jeg ER ett svakt menneske :\

Kim

Comment

• flarssen
        • Jan 2005
        • 1842

Den var kjapp!
        Her er en tråd som omhandler dette flyet: http://www.modellflynytt.no/showthre...ghlight=unique.
        Fred Larssen

Comment

• kherseth
          • Nov 2004
          • 38

Joda, d ble litt kjapt, kanskje til og med kjappere en jeg hadde håpet selv.
          Hater egentlig disse "impulskjøpene" men kan liksom ikke gjøre nå med dem.

Du får ha hjertelig takk for den linken, takket være den kom jeg faktisk ganske rimelig ut fra det hele. Får bare håpe at den ekstremt billige radion fungerer.

Kim

Comment

• kherseth
            • Nov 2004
            • 38

Originally posted by phammers
            Joda. Det kan man gjøre noe med. I Norge er du så godt beskyttet mot deg selv at du kan angre impulskjøp via postordre og annet fjernsalg (angrerettloven).

Du har absolutt et poeng der ja, men synes kanskje det er litt i frekkeste laget å handle mye dr*t for så å bruke angreretten, spesielt når det er utstyr man vil ha men man selv har tatt seg vann over hodet når man bestiller.

Kim

Comment

• flarssen
              • Jan 2005
              • 1842

Du får ha hjertelig takk for den linken, takket være den kom jeg faktisk ganske rimelig ut fra det hele. Får bare håpe at den ekstremt billige radion fungerer.

Kim
              Det var da så lite... Er det denne radioen http://www.technoflight.no/shop/prod...oducts_id=725.?
              Fred Larssen

Comment

• kherseth
                • Nov 2004
                • 38

Originally posted by flarssen
                Det var da så lite... Er det denne radioen http://www.technoflight.no/shop/prod...oducts_id=725.?

Jepp, det er den radioen, har du nå erfaring med den??

Kim

Comment

• flarssen
                  • Jan 2005
                  • 1842

Jepp, det er den radioen, har du nå erfaring med den??

Kim
                  Nei, det har jeg ikke. Sikkert fornuftig å ikke legge for mye penger i en 35 MHz radio, nå som det er et skifte til 2,4 GHz på gang.
                  Pussig at mottageren i dette settet koster like mye som settet (Kr. 450,-).
                  Fred Larssen

Comment

• kherseth
                    • Nov 2004
                    • 38

Bare utstyret fungerer så skal jeg være fornøyd, og visst det ikke fungerer så kan jeg jo alltids gå tilbake till den gamle 27mhz radioen.

Kim

Comment

Working...