Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fuel Trainer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fuel Trainer

    Hei .. Nå har jeg lurt på om jeg skal kjøpe meg wilga eller e-starter .. Det har til slutt kokt ned til og heller vente litt og spare litt penger og kjøpe en fuel trainer .. Noen som har gode/dårlige erfaringer med modeller innenfor denne flytypen ? Noen som anbefaler noen trainere ? Jeg skal handle på www.impx.no så det må være en modell jeg kan få tak i der ..

    På forhånd takk ..

    Mhv Mathias
    Lama V3
    Hydrofoam
    Hjemmelagd deltavinge

    The fuel mix you have to use is always the most expensive

  • #2
    Tiger Trainer ARF fra Thunder Tiger er et sikkerstikk.
    Erlend Moen
    Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no

    Comment


    • #3
      hei hei

      her er mitt forslag

      Protech Skystar Trainer ARF, vingespenn 1650mm


      vi ses på frya til søndag viss være er med oss
      sven arne johansen

      mine fly

      radioer
      futaba 9c super
      spektrum DX7

      pitts s12 wspan 1.75 da 50R
      aero works yak 54 2.26 wspan DA50R 2stk a den
      sagitta projekt zwo 2.20 wspan
      funtana X100 os 120AX 2t 1.74 wspan
      nanofloo
      termick star
      stiletto F3F 2.54 wspan
      lancair360 mk2 os50sx 2t
      Enforce os 108 2t
      + en haug til
      http://www.lillehammer-mfk.org/


      viss det blåser så er det ut å fly seil som er tingen

      Comment


      • #4
        Ja alle høyvingete trainere er vel ganske like ... Får se om jeg ikke kan få dratt til frya , hvis jeg får noen til å kjøre meg :P
        Lama V3
        Hydrofoam
        Hjemmelagd deltavinge

        The fuel mix you have to use is always the most expensive

        Comment


        • #5
          Hva slags motor ville dere anbefalt ?
          Lama V3
          Hydrofoam
          Hjemmelagd deltavinge

          The fuel mix you have to use is always the most expensive

          Comment


          • #6
            OS Max 46LA er en god, startvillig og driftssikker motor. Har den selv på en trainer og den feiler aldri. Mer enn nok kraft til en 40-size trainer.
            Erlend Moen
            Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no

            Comment


            • #7
              Var ikke så fryktelig dyr heller - 845 på impx
              Lama V3
              Hydrofoam
              Hjemmelagd deltavinge

              The fuel mix you have to use is always the most expensive

              Comment


              • #8
                Hvor mye Ligger en pakkeløsning på en fuel trainer og en bra radio og alt annet nødvendig for en velykket flytur ?
                Last edited by Mathias-hydro; 11-10-07, 18:49.
                Lama V3
                Hydrofoam
                Hjemmelagd deltavinge

                The fuel mix you have to use is always the most expensive

                Comment


                • #9
                  Heisann

                  Slenger meg på med å anbefale protech skystar.
                  Har hatt 2 av de og de er skikkelige kosefly
                  Jeg hadde en Os 46 ax i den første og en irvine 53 i den andre, begge er nå solgt
                  Solide fly med snille egenskaper, eneste negative jeg kan huske var dekoren som alltid løsner og litt krøll med nesehjulet.
                  Savner å ha en trainer for koseflyging i hangaren.
                  Futaba 10C Fasst
                  Last Down 3XL V3
                  Spirit Elite
                  Primo
                  Hellcat
                  Sukhoi
                  Pt 19
                  Ucd
                  Bossanova
                  Giles 202
                  Boomerang
                  Mojo
                  Ultra Stick
                  Riva Silver X
                  Laser 3d
                  Hobbyrommet er fullt av leker.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Mathias-hydro View Post
                    Hvor mye Ligger en pakkeløsning på en fuel trainer og en bra radio og alt annet nødvendig for en velykket flytur ?
                    Sjekk prisene på:
                    Radioutstyr med 4 servoer og mottaker
                    Selve flyet
                    Motor
                    Glødeplugg (gjerne 2 så du har en i reserve)
                    Gløder
                    Fuelpumpe
                    Epoxy
                    Ei flaske med ca / zap /lynlim
                    Ei kanne fuel
                    Noe verktøy som liten stjernetrekker, skrutrekker og gjerne en umbrakonøkkel
                    Et par propeller (greit å ha en i reserve)
                    Mottakerbatteri (om det ikke er inkludert i radiopakka)
                    Evnt. en skjøteledning til balanserorsservoen (det er slit om denne er for kort)
                    En pose med små strips (til festing av ledninger)

                    Kan hende jeg har glemt noe.

                    Fieldbox kan være greit å ha men det kan du kjøpe etter hvert. Det finnes en rekke ulike oppbevaringsbokser / verktøykasser som koster rundt en hundrelapp.

                    For å spare litt penger kan du vente med spinner og starter.

                    Sammenlign priser rundt om kring. Du kan helt sikkert spare noen kroner.
                    Om butikkene ikke annonserer med pakkepriser så be de sette sammen ei pakke til deg med alt (!) du trenger for å komme i lufta.
                    Espen Melby

                    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                    Comment


                    • #11
                      Når du sier det så mener jeg å huske at geir på impx sa at det kom på en rundt 4000 kr for ei pakke .. men husker ikke hva det inneholdt da .. For dra innom der en dag og høre .. skal sjekke på nettsider og se hvor mye det blir sånn ca.
                      Lama V3
                      Hydrofoam
                      Hjemmelagd deltavinge

                      The fuel mix you have to use is always the most expensive

                      Comment


                      • #12
                        Det noen som har sagt at "det er dumt å betale for mye"
                        4000kroners pakkene inneholder gjerne en forholdsvis billig radio.
                        Ikke kjøp deg problemer som svekker motivasjonen, det være seg dårlige radioer eller kranglete motorer!

                        Høres ut som du har en veldig fornuftig tilnærming til dette så du klarer nok å styre unna de værste dumpene i veien
                        Espen Melby

                        :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                        Comment


                        • #13
                          Nå har jeg sjekket litt og det blir veldg dyrt om jeg skal kjøpe hver ting for seg .. Da kom det på ca 6100 kr , uten spinner og starter og Fieldbox .. Men jeg for vel en bra pakkepris på impx tror jeg .. Får dra dit en dag eller sendet en mail å høre.
                          Lama V3
                          Hydrofoam
                          Hjemmelagd deltavinge

                          The fuel mix you have to use is always the most expensive

                          Comment


                          • #14
                            Trainer

                            Som mange nevner her så er det mange gruber å falle i, og det virker som du har sortert ut de fleste.
                            Hva med å handle brukt? På finn og rcmarked dukker det til stadighet opp komplette trainere, ofte med starter og fieldboks - av og til noen som ikke har vært flydd. Har sett div tilsalgs for 2-5000, det lavere sjiktet har selvfølgelig billige sendere, men hva gjør det, så lenge den fungerer? På finn nå så ligger det en calmato med optic 6 og alt av fieldutstyr - til 4000(ligget ute i 14 dager, kanskje billigere nå?). Sitter det en GX40 i den(ser slik ut) så har du en meget god motor. Denne senderen kan du leve med en stund, og overlever calamto'n så selges den lett når du er lei.

                            Comment


                            • #15
                              Ja forrige gang tittet jeg også en del på bruktmarkedet . Den gangen ble jeg lurt og fikk ett veldig dårlig forhold til å kjøpe brukt. Denne gangen så velger jeg å kjøpe i butikk fordi da for jeg hjelp hvis det er noe som ikke stemmer eller ikke vil virke.
                              Har tenkt litt og tror jeg skal kline til med en starter og fieldbox med en gang. Da har jeg liksom alt utstyret på ett sted.Og siden jeg kommer til å starte og fly på vinteren så er det greit å slippe å styre med motor som ikke vil starte og andre hindringer du kan møte i vinterkulda. Er denne Fieldboxen og Startern Bra ?

                              * 404 - File or directory not found. søk på fieldbox i søkefeltet så kommer den opp(gul)
                              *På samme siden søker du på PROTECH Electric starter ..

                              Er disse greie ?

                              Mvh Mathias
                              Lama V3
                              Hydrofoam
                              Hjemmelagd deltavinge

                              The fuel mix you have to use is always the most expensive

                              Comment

                              Working...
                              X