Unconfigured Ad

Collapse

Glowmotor, hva anbefales?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Larsern
    • Sep 2007
    • 756

Originally posted by Larsem
    Bare som en siste forvirring..
    Hvis du vil gjøre dette enkelt og som du sier at den skal gå i 100 år uten problemer. Da ville jeg valgt en OS46LA. Billig og driftssikker. Aldri noe lager som blir utslitt og så er det sjeldent du behøver å skru noe på nåla. Går på den fuelen du måtte ha stående.
    Klart du får ikke lyden av en 4t, men du får en problemfri dag på stripa..

Lars
    Larsern stemmer i med Larsem! Bare at jeg ville byttet ut os.46LA med os .55AX

Lars.

Comment

• Larsem
      • Jan 2007
      • 53

ASP'n burde ha litt mer krefter, men jeg mener den vil være litt vanskligere å ha med og gjøre. Anbefaller OS'n med tanken om en motor som vil rusle å gå lenge uten problemer. Det er vel kanskje dette man vil ha i en Cub? (..det virka som det var det du ville ha)

Har erfaring med denne motoren fra skoleflyet til klubben. Der rusler den og går med den fuelen som lærer/elev måtte ha med seg. Vi har brukt den nå i 4 sesonger og den går fortsatt som en klokke.

Det er som Christian skriver en enklere forgasser på LA serien, men ser ikke problemet med det. Så lenge man ikke forventer en motor i "racing" klassen. De fungerer helt greit til enkel bruk.
      Har personlig ingen erfaring med 25LA eller 40LA, men regner med at disse er som resten av LA serien. Dvs motorer som er ment til å rusle å gå. Ville ikke anbefalt denne serien med motorer til acro fly eller andre modeller der man ønsker det lille ekstra.

Lars
      Sebart Wind S Pro, Sebart Miss Wind, Stratair Viper, T-rex 550, Topline Standard, V-ultra ++

Comment

• bad scientist
        • Oct 2006
        • 1506

Hvis planen er å bruke kamera i flyet, så er vel vibrasjoner et tema her.. Hva vibrerer minst?
        To eller fir takter? Liten motor på full guffe, eller stor som putrer avgårde?
        ...Og til alle dere som vil svare Elektro: Hold munn! det er ikke det vi diskuterer her!
        Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
        Lillehammer mfk

Comment

• olle
          • May 2002
          • 708

Svaret er enkelt.
          ALLE motorer går og fungerer akkurat så bra som brukeren har kunnskap til.
          Jeg har selv ofte, opp gjennom årene, plundret med div motorer.
          ALDRI har det vært motorens feil. ALLTID har det vært jeg, eieren, brukeren som har slurvet eller gjordt feil. Det kan ha vært feil plugg, defekt plugg, feil innstilling, feil fuel, slurvete rengjøring og vedlikehold osv osv Lista over tabber og slurv er egentlig uendelig.
          Jeg har, og har hatt, MANGE typer motorer, 2 takt og 4 takt, billige og dyre.
          Men ennå har jeg tilgode, å få bekreftet at noen av motorene er dårligere enn jeg er som bruker og vedlikeholder.
          ALLE motorene, billige eller dyre, går og starter egentlig problemfritt, så lenge jeg gjør min jobb som bruker rett og passer på at de er i orden, rett innstillt og får den fuel og det vedlikehold de krever.
          Puh..den satt langt inne, men det er et faktum som bare er å ta innover seg.

olle

Comment

• ERJ
            • Aug 2007
            • 935

Enig!

Originally posted by olle
            Svaret er enkelt.
            ALLE motorer går og fungerer akkurat så bra som brukeren har kunnskap til.
            Jeg har selv ofte, opp gjennom årene, plundret med div motorer.
            ALDRI har det vært motorens feil. ALLTID har det vært jeg, eieren, brukeren som har slurvet eller gjordt feil. Det kan ha vært feil plugg, defekt plugg, feil innstilling, feil fuel, slurvete rengjøring og vedlikehold osv osv Lista over tabber og slurv er egentlig uendelig.
            Jeg har, og har hatt, MANGE typer motorer, 2 takt og 4 takt, billige og dyre.
            Men ennå har jeg tilgode, å få bekreftet at noen av motorene er dårligere enn jeg er som bruker og vedlikeholder.
            ALLE motorene, billige eller dyre, går og starter egentlig problemfritt, så lenge jeg gjør min jobb som bruker rett og passer på at de er i orden, rett innstillt og får den fuel og det vedlikehold de krever.
            Puh..den satt langt inne, men det er et faktum som bare er å ta innover seg.

olle
            Langt inne eller ikke Olle...Jeg er helt enig med deg! Og - en liten detalj til ; FØLG den
            bruksanvisninga som følger med motoren!

Mvh Einar - som før har sakt at dem som har produsert motor og veiledning IKKE er
            for idioter å nevne! Tvertimot.

Comment

• Litespeed
              • Jun 2005
              • 1064

Gå for OS 70fs 4 takter ,lett og innstille og der går den, selv på fabrikkinnstilligene så går den på det år etter år om det er kaldt eller varmt tørt eller fuktig. Kan ikke si det samme om visse andre billigmerker på markedet, ja jeg har prøvd dem alle.
              Øyvind

www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

Comment

• 67685
                • Nov 2005
                • 87

Hei,

Hadde kjøpt eks O.S. jeg ....

Mange motor-merker, feks Kinesisk er desverre et "lotto-spill" og man kan rett og slett få en motor som er vanskelig / ikke virker. Å få den til å "gå" holder ikke ...

Dette kommer nødvendigvis ikke av selve designet , men av kvalitets-kontrollen av både produksjons-utstyret og etterkontrollen av produktet. Dette kan resultere i feil toleranser på delene både individuelt og mot hverandre , samt feilproduserte deler som da ikke lukes ut.
                Dette kvalitets-systemet koster penger og vil da følgelig øke prisen på de leverandørene som har dette ( typisk ISO-9000 ), men helt klart verd hvert øre.

Pengene man sparte blir fort dyre ...

Kjell Olav

Comment

Working...