Unconfigured Ad
Collapse
Glowmotor, hva anbefales?
Collapse
X
-
ASP'n burde ha litt mer krefter, men jeg mener den vil være litt vanskligere å ha med og gjøre. Anbefaller OS'n med tanken om en motor som vil rusle å gå lenge uten problemer. Det er vel kanskje dette man vil ha i en Cub? (..det virka som det var det du ville ha)
Har erfaring med denne motoren fra skoleflyet til klubben. Der rusler den og går med den fuelen som lærer/elev måtte ha med seg. Vi har brukt den nå i 4 sesonger og den går fortsatt som en klokke.
Det er som Christian skriver en enklere forgasser på LA serien, men ser ikke problemet med det. Så lenge man ikke forventer en motor i "racing" klassen. De fungerer helt greit til enkel bruk.
Har personlig ingen erfaring med 25LA eller 40LA, men regner med at disse er som resten av LA serien. Dvs motorer som er ment til å rusle å gå. Ville ikke anbefalt denne serien med motorer til acro fly eller andre modeller der man ønsker det lille ekstra.
LarsSebart Wind S Pro, Sebart Miss Wind, Stratair Viper, T-rex 550, Topline Standard, V-ultra ++Comment
-
Hvis planen er å bruke kamera i flyet, så er vel vibrasjoner et tema her.. Hva vibrerer minst?
To eller fir takter? Liten motor på full guffe, eller stor som putrer avgårde?
...Og til alle dere som vil svare Elektro: Hold munn! det er ikke det vi diskuterer her!Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!
Steinar B Johansen
Lillehammer mfkComment
-
Svaret er enkelt.
ALLE motorer går og fungerer akkurat så bra som brukeren har kunnskap til.
Jeg har selv ofte, opp gjennom årene, plundret med div motorer.
ALDRI har det vært motorens feil. ALLTID har det vært jeg, eieren, brukeren som har slurvet eller gjordt feil. Det kan ha vært feil plugg, defekt plugg, feil innstilling, feil fuel, slurvete rengjøring og vedlikehold osv osv Lista over tabber og slurv er egentlig uendelig.
Jeg har, og har hatt, MANGE typer motorer, 2 takt og 4 takt, billige og dyre.
Men ennå har jeg tilgode, å få bekreftet at noen av motorene er dårligere enn jeg er som bruker og vedlikeholder.
ALLE motorene, billige eller dyre, går og starter egentlig problemfritt, så lenge jeg gjør min jobb som bruker rett og passer på at de er i orden, rett innstillt og får den fuel og det vedlikehold de krever.
Puh..den satt langt inne, men det er et faktum som bare er å ta innover seg.
olleComment
-
Enig!
Svaret er enkelt.
ALLE motorer går og fungerer akkurat så bra som brukeren har kunnskap til.
Jeg har selv ofte, opp gjennom årene, plundret med div motorer.
ALDRI har det vært motorens feil. ALLTID har det vært jeg, eieren, brukeren som har slurvet eller gjordt feil. Det kan ha vært feil plugg, defekt plugg, feil innstilling, feil fuel, slurvete rengjøring og vedlikehold osv osv Lista over tabber og slurv er egentlig uendelig.
Jeg har, og har hatt, MANGE typer motorer, 2 takt og 4 takt, billige og dyre.
Men ennå har jeg tilgode, å få bekreftet at noen av motorene er dårligere enn jeg er som bruker og vedlikeholder.
ALLE motorene, billige eller dyre, går og starter egentlig problemfritt, så lenge jeg gjør min jobb som bruker rett og passer på at de er i orden, rett innstillt og får den fuel og det vedlikehold de krever.
Puh..den satt langt inne, men det er et faktum som bare er å ta innover seg.
olle
bruksanvisninga som følger med motoren!
Mvh Einar - som før har sakt at dem som har produsert motor og veiledning IKKE er
for idioter å nevne! Tvertimot.Comment
-
Gå for OS 70fs 4 takter ,lett og innstille og der går den, selv på fabrikkinnstilligene så går den på det år etter år om det er kaldt eller varmt tørt eller fuktig. Kan ikke si det samme om visse andre billigmerker på markedet, ja jeg har prøvd dem alle.Comment
-
Hei,
Hadde kjøpt eks O.S. jeg ....
Mange motor-merker, feks Kinesisk er desverre et "lotto-spill" og man kan rett og slett få en motor som er vanskelig / ikke virker. Å få den til å "gå" holder ikke ...
Dette kommer nødvendigvis ikke av selve designet , men av kvalitets-kontrollen av både produksjons-utstyret og etterkontrollen av produktet. Dette kan resultere i feil toleranser på delene både individuelt og mot hverandre , samt feilproduserte deler som da ikke lukes ut.
Dette kvalitets-systemet koster penger og vil da følgelig øke prisen på de leverandørene som har dette ( typisk ISO-9000 ), men helt klart verd hvert øre.
Pengene man sparte blir fort dyre ...
Kjell OlavComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment