Hei! Jeg er nyregistrert her på forumet. Har lest på forumet i lange stunder nå og fant ut at dette må vel være norgest beste modellfly forum!
Uansett så startet jeg med å kjøpe Wilga 2000 børsteløs for 2 dager siden. Jeg hadde en flytur i går som gikk bra ved første landing, men ved andre landing klarte jeg og knekke haletuppen (5 cm av den) som holder høyderoret. Den er nå limt. Hadde en kjempefin flytur i dag med 2 fine landinger og 15 minutters flygning. Wilgaen er jo en drøm og fly. Jeg lite erfaring med modellfly, men har kjørt aktivt med RC bil og løp i 20 år. Ble lei av RC bil og måtte prøve fly.
Ostahl sine videoer på youtube fikk meg til å kjøpe Wilga'en. Det virker som om at han har prøvd alt som går an med Wilga'en.
Her er en haug med spørsmål til dere wilga eiere!
- Er det low voltage cutoff funksjon på ESC 25A regulatoren? Finns det noen form for alarm?
- Hvilke hull på alle rorhorn/servohorn bruker dere?
- Hvordan stive av landingshjul/ flottører slik at wilga'en ikke skrever så jævlig?
- Balanselader E-sky (EK2-0851) passer Lipobatteri pluggen i denne?
- Ladetid med denne laderen? (Hvis dere har andre forslag til balanserer bare skrik ut!).
- Jeg har et strømadapter på 12V 1.25A vil dette passe E-sky laderen?
- Går det greit å bruke sigarett tenner uttaket til E-sky laderen?
- Hvor lang kjøretid får dere med 1200 mah lipo?
- Har kikket på et E-sky 1800 mah batteri som ser akkurat like stort ut. Passer pluggen?
- Hvor stor wattsyrke er det på Outrunner motoren?
- Er det forskjell på kvaliteten på Liposack'ene? Har kikket på denne til kr 198,- http://shop.smallsize.no/product_inf...78ff62cd48d5b4
- På motoren er det 2 stoppskiver og 2 muttrer. Er det meningen at man skal bruke begge skivene?
- Har dere Dualrate på eller av?
- Er Wilga batteriet det samme som E-sky batteriene?
- Forslag til lysdioder/strøm til Wilga'en?
- Hvilket lim bruker dere på foam'en?
Hvis dere klarer å svare på halvparten av spørsmålene er dere dritgode!
På forhånd takk for hjelpen
Og for de som lurer på hvordan en Wilga 2000 ser ut så legger jeg ved noen bilder her:
Uansett så startet jeg med å kjøpe Wilga 2000 børsteløs for 2 dager siden. Jeg hadde en flytur i går som gikk bra ved første landing, men ved andre landing klarte jeg og knekke haletuppen (5 cm av den) som holder høyderoret. Den er nå limt. Hadde en kjempefin flytur i dag med 2 fine landinger og 15 minutters flygning. Wilgaen er jo en drøm og fly. Jeg lite erfaring med modellfly, men har kjørt aktivt med RC bil og løp i 20 år. Ble lei av RC bil og måtte prøve fly.
Ostahl sine videoer på youtube fikk meg til å kjøpe Wilga'en. Det virker som om at han har prøvd alt som går an med Wilga'en.
Her er en haug med spørsmål til dere wilga eiere!
- Er det low voltage cutoff funksjon på ESC 25A regulatoren? Finns det noen form for alarm?
- Hvilke hull på alle rorhorn/servohorn bruker dere?
- Hvordan stive av landingshjul/ flottører slik at wilga'en ikke skrever så jævlig?
- Balanselader E-sky (EK2-0851) passer Lipobatteri pluggen i denne?
- Ladetid med denne laderen? (Hvis dere har andre forslag til balanserer bare skrik ut!).
- Jeg har et strømadapter på 12V 1.25A vil dette passe E-sky laderen?
- Går det greit å bruke sigarett tenner uttaket til E-sky laderen?
- Hvor lang kjøretid får dere med 1200 mah lipo?
- Har kikket på et E-sky 1800 mah batteri som ser akkurat like stort ut. Passer pluggen?
- Hvor stor wattsyrke er det på Outrunner motoren?
- Er det forskjell på kvaliteten på Liposack'ene? Har kikket på denne til kr 198,- http://shop.smallsize.no/product_inf...78ff62cd48d5b4
- På motoren er det 2 stoppskiver og 2 muttrer. Er det meningen at man skal bruke begge skivene?
- Har dere Dualrate på eller av?
- Er Wilga batteriet det samme som E-sky batteriene?
- Forslag til lysdioder/strøm til Wilga'en?
- Hvilket lim bruker dere på foam'en?
Hvis dere klarer å svare på halvparten av spørsmålene er dere dritgode!
På forhånd takk for hjelpen
Og for de som lurer på hvordan en Wilga 2000 ser ut så legger jeg ved noen bilder her:
Comment