Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nytt nr. 2 fly, glow.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nytt nr. 2 fly, glow.

    Hallo. Etterkvert som eg begynner å få teken på mitt Cessna 400 EP, tenker eg det blir på tide med nytt fly.
    Har sett meg ut et AT-40L ARF med glowmotor.

    Med frakt og alt, kommer det eg har valgt ut på 2.500,- med frakt, noe eg synes er nok, og har ikkje lyst til å gå noe veldig mye over det.
    Her er en link til handlekurven eg har satt sammen hos elefun:
    Siden finnes ikke

    Ser dette greit ut? Kom for all del med innspill til forandringer, er det eg er ute etter.
    Har ikkje tenkt å kjøpe på en stund, kor lenge "en stund" er, har eg ikkje bestemt meg for.

    Sender ser eg også forøverig etter. Har lyst på en 2.4 ghz, og har sett meg ut denne: Siden finnes ikke
    Syns den hadde en grei pris, og har ikkje lyst til å gå noe over det. Vil holde meg under 2000,- på sender. Har lest litt om den, og folks erfaringer.

    Takker for svar.
    Last edited by hiTmanhiT; 18-08-08, 21:55.
    Besøk http://www.mortenbilet.net for testar, bilder og tips om RC-fly!
    Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @EFnet eller #rchobby @QuakeNet!(Samme kanal på forskjellige servere)

  • #2
    Flyet ser ut som et glitrende valg som nummer 2-fly. Avhengig av hvor godt du behersker modell 1, selvsagt. Ser ut som denne ikke er ulik Carl Goldberg Tiger II, eller Kysosho sin Calmato. Sett på minimum en .46 motor, så har du mye morro. Denne er mye større enn den "lille"Cessnaen din, og det vil gå MYYYE fortere. Men la ikke det skremme. Det myyyye mer gøy også.
    __________________________________________________ ___
    Jørn Kaasbøll
    Scale Warbirds of Norway

    Comment


    • #3
      du trenger ikke fylleflaske på fuelfly... men en pumpe: Siden finnes ikke
      Joakim L. T. 94-Modell
      ---------------------------------------------------
      Aeroworks - Extra 300
      Extreme Flight - Yak 54E Profile
      Crrc-Pro GF26I
      EG - Yak 54 26cc
      Kyosho - Edge 540 .50
      C Goldberg - Cub med flottører
      OMP - Katana V2

      those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

      Comment


      • #4
        Ok men..

        Jeg har ikke AT-40 men jeg kjenner en som har, og den flyr fint og er helt grei.

        Men jeg ville også sett på Calmato Sport, den får du ferdig rigget med servoer og en god Kyosho motor for 2500,- Røverkjøp etter min mening, virker som Calmatoen holder noe bedre kvalitet enn At-40.
        Bare flygreier: )

        Comment


        • #5
          Tusen takk for veldig nyttige svar, skal ta å se på Calmatoen du snakker om.
          Du veit ikkje om en nettbutikk som selger den?
          Evt får eg den lokale butikken til å få den inn.
          Besøk http://www.mortenbilet.net for testar, bilder og tips om RC-fly!
          Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @EFnet eller #rchobby @QuakeNet!(Samme kanal på forskjellige servere)

          Comment


          • #6
            Hei! Den typen fly du ser på finnes det også masse av på rcmarked.no
            Da kan du fort få mye mer for pengene dine. Oppgraderte servoer, større O.S-motorer etc. Hvertfall verdt å ta en titt på! Har handlet stort sett alt mitt brukt, og koser meg med regnestykket brukt kontra nytt

            Lykke til!
            Med vennlig hilsen
            Johannes Gjessing GMFK
            || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

            Comment


            • #7
              Originally posted by johanngj View Post
              Hei! Den typen fly du ser på finnes det også masse av på rcmarked.no
              Da kan du fort få mye mer for pengene dine. Oppgraderte servoer, større O.S-motorer etc. Hvertfall verdt å ta en titt på! Har handlet stort sett alt mitt brukt, og koser meg med regnestykket brukt kontra nytt

              Lykke til!
              Ja, sitter ofte å titter på rcmarked.
              Men er alltid i frykt for svindel, og at eg faktisk kjøper fly med helt utslitt motor osv.
              Forhører seg jo alltid om sånt først, men veit aldri om de som selger pynter litt/veldig på sannheten.

              Men radio og sånt kunne eg tenke meg å handle brukt, men synd det er så få som selger 2.4ghz.
              Besøk http://www.mortenbilet.net for testar, bilder og tips om RC-fly!
              Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @EFnet eller #rchobby @QuakeNet!(Samme kanal på forskjellige servere)

              Comment


              • #8
                Originally posted by hiTmanhiT View Post
                Ja, sitter ofte å titter på rcmarked.
                Men er alltid i frykt for svindel, og at eg faktisk kjøper fly med helt utslitt motor osv.
                Forhører seg jo alltid om sånt først, men veit aldri om de som selger pynter litt/veldig på sannheten.

                Men radio og sånt kunne eg tenke meg å handle brukt, men synd det er så få som selger 2.4ghz.
                Med tanke på den radiobiten, ville jeg kastet meg over en brukt jr 9xII eller en futaba 9c på rcmarked. Prøv å kjøpe den uten mottager, og kjøp en assan/spectrum/fasst 2,4 modul til den! På en sånn radio har du de aller aller fleste mixemulighetene du vil trenge i overskuelig fremtid. Hold på å kjøpe en ny 6 eller 7 kanalers sender her i våres, men ser nå etter å ha bygget et nytt fly at jeg er sjele glad at valget heller falt på en brukt 9 kanaler med masse muligheter som jeg ikke ville fått på den litt mindre radioen. Den 500 eller 1000-lappen du må legge i mellom er vel verdt.

                Man kan jo si om alle ting at "kjøp heller ditt enn datt, fordi det er verdt det", men om radio stemmer det faktisk. Den skal jo styre ALLE modellene du etterhvert har. Dermed har du gleden av den ekstra investeringen din til enhver tid. Heller dét, enn å vite at du svei av en tusing på noe fancy stash på én av modellene dine.
                Med vennlig hilsen
                Johannes Gjessing GMFK
                || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

                Comment


                • #9
                  hei. ta en titt på seagull sin modell. her er en link:
                  404
                  denne har jeg med 4-takt motor.. men du får komplett med 46 2-takt motor ca og servoer til ca 2500. flyr som en drøm. kan nesten stå stille i luften med den og bygges raskt sammen. se også på flytid.com. der har jeg skrevet litt mere om den.
                  Lower, Lower, oops.
                  Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by audifrik View Post
                    hei. ta en titt på seagull sin modell. her er en link:
                    404
                    denne har jeg med 4-takt motor.. men du får komplett med 46 2-takt motor ca og servoer til ca 2500. flyr som en drøm. kan nesten stå stille i luften med den og bygges raskt sammen. se også på flytid.com. der har jeg skrevet litt mere om den.
                    Tusen hjertelig. Skal absolutt titte på denne!
                    Korleis er denne butikken Nortrading å handle fra?
                    Evt andre butikker som har den?
                    Besøk http://www.mortenbilet.net for testar, bilder og tips om RC-fly!
                    Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @EFnet eller #rchobby @QuakeNet!(Samme kanal på forskjellige servere)

                    Comment


                    • #11
                      de er veldig fine og handle hos. handler bare der nesten.. alddri noe problem hvis det er noe feil og sender ut raskt ved bestilling.. f.eks mikronor er par hundre kr dyrere for kroppen alene.. pluss bestiller du fra nett på nortrading får du nett-rabatt. handlet alt fra bil til fly og heli der.
                      Lower, Lower, oops.
                      Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

                      Comment


                      • #12
                        Litt of.
                        Nortrading er en kjempebra butikk og handle ifra. De har til og med egen kaffekrok for kunder (ikke nett kunder da), og du får kaffe sjøl om du ikke handler noe heller!.De er kanskje ikke billigst på alt, men de er til og stole på så det holder.

                        Comment


                        • #13
                          sant det. kjempe fornøyd med service osv hos de så anbefaler og prøve
                          Lower, Lower, oops.
                          Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

                          Comment


                          • #14
                            Nortrading

                            Aftens!

                            Kaffekroken på Nortrading er jo selve sjefshjørnet for juging å koseprat. Litt rolig med reklamen nå audifrik, vi vet du jobber der,hehe..
                            Neida, seriøst ment. Nortrading er en bunnsolid butikk med innehaver som har flydd modellfly siden krigen(trur jæ)

                            mvh Terje(kunde og klubbkollega)
                            Terje Pedersen

                            Indre Østfold Modellflyklubb

                            91399490

                            Comment


                            • #15
                              hehe må reklamere litt for butikker som er bra vet du piper fikk faktisk bra inntrykk fra første gang jeg gikk inn i butikken der..
                              Lower, Lower, oops.
                              Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

                              Comment

                              Working...
                              X