Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nytt nr. 2 fly, glow.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Har faktisk meir eller mindre bestemt meg for å kjøpe AT-40 høyvinget.
    Dette virker som et veldig greit fly, og ikkje vanskelig å fly, og faktisk veldig billig.

    Har laget en handleliste, innspill til forandringer? Og trenger et mottakerbatteri, anbefalinger?

    Siden finnes ikke
    Besøk http://www.mortenbilet.net for testar, bilder og tips om RC-fly!
    Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @EFnet eller #rchobby @QuakeNet!(Samme kanal på forskjellige servere)

    Comment


    • #17
      Vel, da var fly kjøpt og eg venter på at motor og propell skal komme på lager så pakken kan bli sendt.
      Link til "pakken" eg satt sammen og kjøpte: Siden finnes ikke
      Besøk http://www.mortenbilet.net for testar, bilder og tips om RC-fly!
      Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @EFnet eller #rchobby @QuakeNet!(Samme kanal på forskjellige servere)

      Comment


      • #18
        dette ser ut til og bli en fin pakke det. gi noe tilbakemelding på hvordan bygging/montering osv går da og hvordan det flyr
        Lower, Lower, oops.
        Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

        Comment


        • #19
          Skal prøve å gi så god tilbakemelding som mulig, muligens med bilder også, men nå har dere jo også affa sin byggeblogg, men blir kanskje annerledes når det kommer fra en nybegynners synspunkt.
          Gleder meg iallefall usannsynelig masse til å få den i hus, og få testflydd det.
          Besøk http://www.mortenbilet.net for testar, bilder og tips om RC-fly!
          Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @EFnet eller #rchobby @QuakeNet!(Samme kanal på forskjellige servere)

          Comment


          • #20
            Posten har enda ikkje klart å få pakken med flyet hit.
            Ligget urørt i Kristiansand siden Torsdag, typisk.

            Men uansett, kom på at eg har glemt å kjøpe lim til å lime CA-hengslene til ror og sånt.
            Går det an å bruke 30min epoxy på det?

            Visst ikkje, funker sånn lynlim gele fra biltema? Ser at den kan brukes til å lime tre og plast osv.

            Takker for svar.
            Besøk http://www.mortenbilet.net for testar, bilder og tips om RC-fly!
            Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @EFnet eller #rchobby @QuakeNet!(Samme kanal på forskjellige servere)

            Comment


            • #21
              Du må ikke bruke epoxy på disse hengslene,da blir de sprø og knekker...Det holdt på å ta livet av et fly til en jeg flyr sammen med.
              Har desverre ingen kjennskap til det biltemalimet,kanskje noen andre kan gi deg svar på det...
              Stefan Strand

              Gluing is an art,now where is Michelangelo when you need him...

              Comment


              • #22
                Originally posted by hiTmanhiT View Post

                Men uansett, kom på at eg har glemt å kjøpe lim til å lime CA-hengslene til ror og sånt.
                Går det an å bruke 30min epoxy på det?

                Visst ikkje, funker sånn lynlim gele fra biltema? Ser at den kan brukes til å lime tre og plast osv.

                Takker for svar.
                Hei.
                Som Keiko 78 sier, ikke bruk epoxy på CA hengsler. Det funker ikke.
                Når det gjelder lynlimet fra Biltema, så kjenner jeg ikke dette. Dersom det har gele konsistens (som du skriver), så er heller ikke det brukbart.
                Det eneste som duger er tynn CA. Dette er fordi limet skal bli helt sugd opp av hengslematerialet, omtrent som trekkpapir. Da sitter den godt, samtidig som du sikrer at rorflata har god bevegelse.

                Mvh. Olav E.

                Comment


                • #23
                  Har fått flyet nå, og kjøpt skikkelig CA lim.
                  Men lurer på en ting når eg skal lime fast CA hengslene. Skal eg først sette alle hengslene inni vinge og ror, og så sette på lim i den lille "sprekken" mellom ror og vinge?
                  Eller skal eg først ta lim på CA-hengselen, og så sette den inn i vinga/roret?
                  For det limet tørker jo usannsynelig fort.

                  Håper noen kan forklare, stod litt dårlig forklart i manual syns eg.
                  Besøk http://www.mortenbilet.net for testar, bilder og tips om RC-fly!
                  Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @EFnet eller #rchobby @QuakeNet!(Samme kanal på forskjellige servere)

                  Comment


                  • #24
                    CA hengsling

                    Originally posted by hiTmanhiT View Post
                    Har fått flyet nå, og kjøpt skikkelig CA lim.
                    Men lurer på en ting når eg skal lime fast CA hengslene. Skal eg først sette alle hengslene inni vinge og ror, og så sette på lim i den lille "sprekken" mellom ror og vinge?
                    Eller skal eg først ta lim på CA-hengselen, og så sette den inn i vinga/roret?
                    For det limet tørker jo usannsynelig fort.

                    Håper noen kan forklare, stod litt dårlig forklart i manual syns eg.
                    Hei.
                    Titt på feks. tråden under. Der er det noen tips:
                    ca hengsling - (MFN) ModellflyNytt.no

                    (Sikkert flere tråder som beskriver det samme også)
                    Mvh. Olav E.

                    Comment


                    • #25
                      Fant ut av det, og satser på at eg har gjort det såpass bra at de holder.
                      Ser iallefall sånn ut.
                      Går sakte men sikkert fremover, har nettop limt sammen vinga, og venter på at den skal tørke.
                      Imens tenkte eg å montere hjulene eller noe.

                      Er iallefall artig å ha et lite "proskjekt" å drive med.
                      Besøk http://www.mortenbilet.net for testar, bilder og tips om RC-fly!
                      Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @EFnet eller #rchobby @QuakeNet!(Samme kanal på forskjellige servere)

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by hiTmanhiT View Post
                        Posten har enda ikkje klart å få pakken med flyet hit.
                        Ligget urørt i Kristiansand siden Torsdag, typisk.

                        Men uansett, kom på at eg har glemt å kjøpe lim til å lime CA-hengslene til ror og sånt.
                        Går det an å bruke 30min epoxy på det?

                        Visst ikkje, funker sånn lynlim gele fra biltema? Ser at den kan brukes til å lime tre og plast osv.

                        Takker for svar.
                        Gele lynlimen til biltema er ikke den beste for liming av hengsler og balsa, men den gule tuben med ca lim fra biltema funker som Fy! den virker litt sterker også

                        MVH Jørgen
                        har nå noe flygende greier

                        Comment

                        Working...
                        X