Unconfigured Ad
Collapse
Passende lavvinget trainer
Collapse
X
-
-
Men "magefølelsen" heller mot et U-can-do.John Rune HenriksenComment
-
Har tidligere nevnt Seagull Harrier her som et alternativ. Er i samme klasse som U-Can-Do, med korte, tykke vinger og (relativt) stor motor og digre ror.
Sett modellen (uansett hvilken du velger) opp med minimum utslag, og legg inn litt expo i tillegg for å være sikker på at den ikke lir for knapp i bevegelsene.
Sett tyngdepunktet på det fremste alternativet i tillegg så får du en pusekatt å fly!
Når du da har blitt kjent med modellen og lei av å fly 8-tall, drar du CG litt bakover, og legger in D/R med fulle utslag på en knapp for å vise at pusekatten egentlig er en tiger med nyslipte klør...Remi A. Sørensen - 94877903
Leder i Lofoten RC-KlubbComment
-
-
Helt enig i at U Can Do 3D er ett genialt fly. Har selv en slik stående med os.91 stakt. Er snilt som ett lam... å du kan fly de på de utruligste steder. Men en ting... Om du kjøper en u can do... Det første du bør gjøre er å forsterke understellet...Tåler overhodet ingen ting. Har en tendenst til å knekke av i innfesting i understell...Så borrer du to fune hull i vingetrekket ditt..Det er litt kjipt.Youtube: Flygutta
-----------------------------
Fly:Pilot-Rc Sbach 50cc elektro,Sebart Sukhoi 50Ev2, Sebart Pitts Python 50E, Sebart Angel 30E, Sebrart Katana 120E, Seagul Decathlon 60s, Kinetic 800, axn floater, Phoenix Yak 60s, Multiplex Fun Cub, SuperSport 40s, GP Yak 54, Multiplex Twister, Giant Cessna 182, P47Funfighter, AT-6 Texan Funfighter.
Heli: T-rex 700,T-rex 450
Kleff@ [Arne Ivar Kleven]
(34 år ung)
www.flygutta.com
www.vfkm.no
Comment
-
Ok, men hvis du har full kontroll, hva skal du da med "en selv opprettennde "trainer", Og finnes det i det hele tatt slike fly.?? Vingen over eller under spiller faktisk ingen rolle, tro meg. Det er mye viktiger å tenke på vingebelastning.Mc 24 Gold retro-Hott "Nerdemax de-lux"
Skal det værra seilfly, skal det værra skallstøpt..Comment
-
Vet ikke hvordan U-Can-Do'en er å bygge om til elektro, men det er jo også noe du kan vurdere. Synes det er mye enklere å leke seg med elektromotor i nesa enn fuel, da responsen og ytelsen er mye jevnere, og du har den tryggheten at du VET at ikke motoren kan stoppeRemi A. Sørensen - 94877903
Leder i Lofoten RC-KlubbComment
-
jeg leste ikke alle postene men tar sjangsen på at de ikke er nevnt: jeg gikk fra en høyvinget trainer til en katana 3d (http://elefun.no/elefun4/aspx/produk...tegoriID=10000), det har jeg ikke angret på! den fløy kjempefint på små utslag, og kunne gjøre akkurat det du ville den skulle gjøre på max, den er også kort i vingespoenn, så den tipstaller ikke, nesa bare detter ned (med cg langt fram). har også en kyosho edge 540, denne flyr som en engel så lenge den har fart, men kommer du inn for landing i litt liten fart detter den igjennom, og sideror er umulig og bruke under landing, da den da går inn i spinn, men i fart er det det beste flyet jeg noen gang har flydd!Joakim L. T. 94-Modell
---------------------------------------------------
Aeroworks - Extra 300
Extreme Flight - Yak 54E Profile
Crrc-Pro GF26I
EG - Yak 54 26cc
Kyosho - Edge 540 .50
C Goldberg - Cub med flottører
OMP - Katana V2
those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at allComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment