Unconfigured Ad

Collapse

Passende lavvinget trainer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jostein
    • Jan 2008
    • 1161

Originally posted by cissaman
    Sikkert mange f3D/akro fly som er snille når de er riktig satt opp, men disse har vel ikke selvopprettende egenskaper, er du litt usikker så ville jeg gått for en akrotrainer.
    Om han føler seg som en viderekommen RC-pilot så har han ikke de store behovene for et fly som er selvopprettende. Jeg gikk rett fra trainer til U-can-do, og jeg hadde ingen problemer med overgangen.
    Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

Comment

• johnardo
      • Dec 2008
      • 100

Originally posted by jstn
      Om han føler seg som en viderekommen RC-pilot så har han ikke de store behovene for et fly som er selvopprettende. Jeg gikk rett fra trainer til U-can-do, og jeg hadde ingen problemer med overgangen.
      Er ikke viderekommen akkurat,men føler at jeg kan rette opp modellen selv.
      Men "magefølelsen" heller mot et U-can-do.
      John Rune Henriksen

Comment

• jeeeeeeright
        • Mar 2008
        • 1052

Har tidligere nevnt Seagull Harrier her som et alternativ. Er i samme klasse som U-Can-Do, med korte, tykke vinger og (relativt) stor motor og digre ror.
        Sett modellen (uansett hvilken du velger) opp med minimum utslag, og legg inn litt expo i tillegg for å være sikker på at den ikke lir for knapp i bevegelsene.
        Sett tyngdepunktet på det fremste alternativet i tillegg så får du en pusekatt å fly!
        Når du da har blitt kjent med modellen og lei av å fly 8-tall, drar du CG litt bakover, og legger in D/R med fulle utslag på en knapp for å vise at pusekatten egentlig er en tiger med nyslipte klør...
        Remi A. Sørensen - 94877903
        Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

• Jostein
          • Jan 2008
          • 1161

Originally posted by johnardo
          Er ikke viderekommen akkurat,men føler at jeg kan rette opp modellen selv.
          Men "magefølelsen" heller mot et U-can-do.
          Så bra. Garanterer deg mye morro med den
          Om du vil ha muligheten til å hovre i fremtiden bør du gå for en .90 2takter.
          Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

Comment

• Kleffa
            • Mar 2009
            • 137

Helt enig i at U Can Do 3D er ett genialt fly. Har selv en slik stående med os.91 stakt. Er snilt som ett lam... å du kan fly de på de utruligste steder. Men en ting... Om du kjøper en u can do... Det første du bør gjøre er å forsterke understellet...Tåler overhodet ingen ting. Har en tendenst til å knekke av i innfesting i understell...Så borrer du to fune hull i vingetrekket ditt..Det er litt kjipt.
            Youtube: Flygutta
            -----------------------------
            Fly:Pilot-Rc Sbach 50cc elektro,Sebart Sukhoi 50Ev2, Sebart Pitts Python 50E, Sebart Angel 30E, Sebrart Katana 120E, Seagul Decathlon 60s, Kinetic 800, axn floater, Phoenix Yak 60s, Multiplex Fun Cub, SuperSport 40s, GP Yak 54, Multiplex Twister, Giant Cessna 182, P47Funfighter, AT-6 Texan Funfighter.
            Heli: T-rex 700,T-rex 450
            Kleff@ [Arne Ivar Kleven]
            (34 år ung)
            www.flygutta.com
            www.vfkm.no

Comment

• HEIN
              • Jun 2005
              • 124

Ok, men hvis du har full kontroll, hva skal du da med "en selv opprettennde "trainer", Og finnes det i det hele tatt slike fly.?? Vingen over eller under spiller faktisk ingen rolle, tro meg. Det er mye viktiger å tenke på vingebelastning.
              Mc 24 Gold retro-Hott "Nerdemax de-lux"
              Skal det værra seilfly, skal det værra skallstøpt..

Comment

• jeeeeeeright
                • Mar 2008
                • 1052

Vet ikke hvordan U-Can-Do'en er å bygge om til elektro, men det er jo også noe du kan vurdere. Synes det er mye enklere å leke seg med elektromotor i nesa enn fuel, da responsen og ytelsen er mye jevnere, og du har den tryggheten at du VET at ikke motoren kan stoppe
                Remi A. Sørensen - 94877903
                Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

• opa
                  • Jan 2007
                  • 717

jeg leste ikke alle postene men tar sjangsen på at de ikke er nevnt: jeg gikk fra en høyvinget trainer til en katana 3d (http://elefun.no/elefun4/aspx/produk...tegoriID=10000), det har jeg ikke angret på! den fløy kjempefint på små utslag, og kunne gjøre akkurat det du ville den skulle gjøre på max, den er også kort i vingespoenn, så den tipstaller ikke, nesa bare detter ned (med cg langt fram). har også en kyosho edge 540, denne flyr som en engel så lenge den har fart, men kommer du inn for landing i litt liten fart detter den igjennom, og sideror er umulig og bruke under landing, da den da går inn i spinn, men i fart er det det beste flyet jeg noen gang har flydd!
                  Joakim L. T. 94-Modell
                  ---------------------------------------------------
                  Aeroworks - Extra 300
                  Extreme Flight - Yak 54E Profile
                  Crrc-Pro GF26I
                  EG - Yak 54 26cc
                  Kyosho - Edge 540 .50
                  C Goldberg - Cub med flottører
                  OMP - Katana V2

those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

Comment

Working...