Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Er standarden at fra batterisiden så kjører man alltid hunkjønn, og fra forbruker kjører man hankjønn? MAO en motorkontakt vil alltid være hankjønn og fra batteri vil det alltid være hunkjønn.
Sikkert rimelig elementært for de som driver med elektro, men jeg lurer på om dette er standard.
Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
En lokal mann jo, medlem i Kongsvinger modellflyklubb? Bor på Magnor og medlem der
Er av sikkerhetsmessige årsaker som xilian skriver, pga kortslutning. Batterier kommer som standard med hunnkontakter, men nå blir Deans kontaktene byttet ut med XT60 kontakt på de fleste batterier. Så fra nå kan du risikere å få denne kontakten istedet vis du bestiller batterier.
Enig med xilian. Bruker du hannplugg på batteriet kan du risikere at en skrue, skrujern, nøkler eller andre ting kommer mellom stiftene og da får du en kortslutning muligens etterfulgt av en LiPo-brann. Er du uheldig. Sannsynligvis ødelegger du også batteriet.
Så bruk hukjønn på strømkilder(som alltid er "live") og hannkjønn på ting som trenger strøm.
Obs: selv om du bruker hukjønn på batteriet så er det ingen god ide å oppbevare batteriene med andre metallgjenstander. Er du uheldig kan du få en kortsluttning på tross av kjønnet på pluggen!
Thorbjørn Kirkeleit
Haugaland Modellflyklubb
Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul
Enig med xilian. Bruker du hannplugg på batteriet kan du risikere at en skrue, skrujern, nøkler eller andre ting kommer mellom stiftene og da får du en kortslutning muligens etterfulgt av en LiPo-brann. Er du uheldig. Sannsynligvis ødelegger du også batteriet.
Så bruk hukjønn på strømkilder(som alltid er "live") og hannkjønn på ting som trenger strøm.
Obs: selv om du bruker hukjønn på batteriet så er det ingen god ide å oppbevare batteriene med andre metallgjenstander. Er du uheldig kan du få en kortsluttning på tross av kjønnet på pluggen!
Vel, jeg lurte på om det er standard. Jeg har hunkontakt på alle mine batterier selvsagt.
Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
Som jeg skrev midt imellom xilian og nomore så er det standard ja. Og Deans blir nå byttet ut til type XT60 kontakter på alle lipo batterier som blir produsert. Så du er obs på det, for neste gang du bestiller lipo batteri så kan den komme med denne kontakten.
Nå kommer jo ikke alle Lipo fra Hobbycity, og mange bruker andre typer som f.eks. bullets. Her brukes gjerne ulikt kjønn på polene for å hindre tilkobling med motsatt polaritet.
Har Turnigy Lipo'er fra Hobbycity og der er minus hunnkontakt og pluss hannkontakt (bullet 4mm). Og disse er skjult i hardplast. Suverent! Vanskelig å gjøre feil da!
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment