Announcement

Collapse
No announcement yet.

nybegynner lavbudsjetts fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Laga ei lita tegning. Omtrent slik ser batterikassa ut når du har skjert den løs.
    -63.
    Graupner MC
    JR
    Multiplex
    Turnigy.
    Fly, alt for mange.

    Comment


    • Skjønner, det betyr egentlig at man bare kan snu batterikassa det eller??

      Å hva gjør man med hjul bak?

      Comment


      • Sitter å skal bestille proppell er det denne som funker ?? Haoye 11x4,7 SF - ThrottleStore.Com

        Comment


        • Originally posted by AOK View Post
          Skjønner, det betyr egentlig at man bare kan snu batterikassa det eller??

          Å hva gjør man med hjul bak?
          Ja bare å snu den. Bruker ikke hjul bak! Limte bare på en plastbit.
          -63.
          Graupner MC
          JR
          Multiplex
          Turnigy.
          Fly, alt for mange.

          Comment


          • Originally posted by per.oines View Post
            Ja bare å snu den. Bruker ikke hjul bak! Limte bare på en plastbit.
            Men da får man ikke svingt..

            Comment


            • Originally posted by AOK View Post
              Men da får man ikke svingt..
              Hehe, bare å gi ror og så gæsse på litt
              -63.
              Graupner MC
              JR
              Multiplex
              Turnigy.
              Fly, alt for mange.

              Comment


              • Mitt tips til dette flyet er å hive av understellet, kaste flyet i luften og lande i gresset.. da slipper du det nesehjulet som er noe forbanna møkk..

                Sendt fra min Android dings...

                Comment


                • Originally posted by Trulsen View Post
                  Mitt tips til dette flyet er å hive av understellet, kaste flyet i luften og lande i gresset.. da slipper du det nesehjulet som er noe forbanna møkk..
                  Har akkurat bestilt propell fra throttlestore nå, så når det kommer skal jeg prøve å lette på "vanlig" måte og hvis ikke det går pga nesehjulet så forsøker jeg å bygge om understellet OG hvis ikke det gå så gjør jeg som du sier men er det mulig å styre å kaste selv?? eller er man hele tiden avhenging av noen til å hjelpe til ??

                  Og forresten hvordan funker det med flottører?

                  Comment


                  • Originally posted by AOK View Post
                    Har akkurat bestilt propell fra throttlestore nå, så når det kommer skal jeg prøve å lette på "vanlig" måte og hvis ikke det går pga nesehjulet så forsøker jeg å bygge om understellet OG hvis ikke det gå så gjør jeg som du sier men er det mulig å styre å kaste selv?? eller er man hele tiden avhenging av noen til å hjelpe til ??

                    Og forresten hvordan funker det med flottører?
                    Flottører har jeg ingen erfaring med, men det er bra med krefter i flyet så det skal ikke være noe problem.. Det går greit å kaste selv, sett gassen på ca 3/4 og kast flyet rett frem.. Det har gått greit alle ganger jeg har gjort det iallefall

                    Husk alltid å lette/kaste MOT vinden...

                    Comment


                    • Originally posted by AOK View Post
                      Har akkurat bestilt propell fra throttlestore nå, så når det kommer skal jeg prøve å lette på "vanlig" måte og hvis ikke det går pga nesehjulet så forsøker jeg å bygge om understellet OG hvis ikke det gå så gjør jeg som du sier men er det mulig å styre å kaste selv?? eller er man hele tiden avhenging av noen til å hjelpe til ??

                      Og forresten hvordan funker det med flottører?
                      På samme måte som når man kaster en elektroseiler, kjapt med handa ned på høyde/balanserorstikka. Flottør og nybegynner.......hmm skeptisk
                      -63.
                      Graupner MC
                      JR
                      Multiplex
                      Turnigy.
                      Fly, alt for mange.

                      Comment


                      • Dømt til å krasje?

                        Du hadde nok vært et unntak om du hadde greid å fly med ditt nye fly på egenhånd den første gangen. Jeg er ingen ekspert, men dette har jeg sett mange ganger. Folk kjøper seg et RC fly, og det går rett i bakken første gangen man prøver, og andre og tredje osv. Da er det mange som mister motet og finner på noe annet. Hobbysjappene skal bare tjene penger, og de er ikke så interessert i å fortelle en nybegynner hvordan det går an å lykkes.
                        Når man skal lære seg å fly på egenhånd. Kan det være enklere å starte med en modell som flyr på egenhånd, dvs. at den ikke må kontrolleres hele tiden for å holde seg i luften
                        En typisk Trainer har bare styring på høyde og sideror. Og "Diheral" altså v-formede vinger, vingetuppene er høyere enn midten av vingene. Dette gjør at flyet retter opp seg selv, etter å ha lagt seg over i en sving. Når man slipper stikkene på en Trainer, holder den kursen, og flyr av seg selv, som en friflukts modell. Hobby Zone Champ eller HZ Super Cub er store suksesser som nybegynnerfly nettopp på grunn av disse egenskapene.



                        Dette er det ingen som forteller deg når man kjøper en modell. Men jeg har lært mye av mange krasj, og lang erfaring med friflukt og enkle glidere.
                        Jeg skal ikke ta fra deg gleden eller motet, men sjansen for å lykkes er større med et enklere fly uten balanseror. Og ikke minst lese masse om andres erfaringer på de forskjellige fora eller sider som er laget for nybegynnere, som denne:
                        Suksess for nybegynneren!
                        Jeg holder fremdeles på å lære meg å fly, men det ble mye enklere og mer morsomt da jeg fikk meg et nybegynnerfly som HZ Champ. Det er så lett at det har tålt mange krasj og Pilot-feil. Lykke til fortsatt!!
                        Last edited by ArneH; 18-02-11, 21:34.
                        Vennlig Hilsen
                        Arne Husby

                        Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                        Comment


                        • Originally posted by ArneH View Post
                          Du hadde nok vært et unntak om du hadde greid å fly med ditt nye fly på egenhånd den første gangen. Jeg er ingen ekspert, men dette har jeg sett mange ganger. Folk kjøper seg et RC fly, og det går rett i bakken første gangen man prøver, og andre og tredje osv. Da er det mange som mister motet og finner på noe annet. Hobbysjappene skal bare tjene penger, og de er ikke så interessert i å fortelle en nybegynner hvordan det går an å lykkes.
                          Når man skal lære seg å fly på egenhånd. Kan det være enklere å starte med en modell som flyr på egenhånd, dvs. at den ikke må kontrolleres hele tiden for å holde seg i luften
                          En typisk Trainer har bare styring på høyde og sideror. Og "Diheral" altså v-formede vinger, vingetuppene er høyere enn midten av vingene. Dette gjør at flyet retter opp seg selv, etter å ha lagt seg over i en sving. Når man slipper stikkene på en Trainer, holder den kursen, og flyr av seg selv, som en friflukts modell. Hobby Zone Champ eller HZ Super Cub er store suksesser som nybegynnerfly nettopp på grunn av disse egenskapene.



                          Dette er det ingen som forteller deg når man kjøper en modell. Men jeg har lært mye av mange krasj, og lang erfaring med friflukt og enkle glidere.
                          Jeg skal ikke ta fra deg gleden eller motet, men sjansen for å lykkes er større med et enklere fly uten balanseror. Og ikke minst lese masse om andres erfaringer på de forskjellige fora eller sider som er laget for nybegynnere, som denne:
                          Suksess for nybegynneren!
                          Jeg holder fremdeles på å lære meg å fly, men det ble mye enklere og mer morsomt da jeg fikk meg et nybegynnerfly som HZ Champ. Det er så lett at det har tålt mange krasj og Pilot-feil. Lykke til fortsatt!!

                          Takk for det og takker for alle råd
                          men, nå har jeg allerede kjøpt fly og et til fly det blir det desverre ikke nå. har mer enn nok med ett

                          EDIT:Ikke for å være frekk, men
                          Hvor står det at jeg fløy alene første gangen ??
                          Last edited by AOK; 18-02-11, 21:50.

                          Comment


                          • Nei jeg skriver ikke fly alene. Jeg mener å lære seg å fly, uten instruktør. Jeg måtte bite i det sure eplet, og be om hjelp. Jeg er i samme situasjon som deg. Måtte ta med meg søppelsekk, hver gang jeg prøvde å fly.
                            Jeg har kjøpt mange fly, som nå ligger på hylla, mens jeg flyr mitt superenkle nybegynnerfly. Ellers så flyr jeg med glidere som flyter langsomt i lufta, slik at jeg rekker å reagere.
                            Har du med deg en som har fløyet en del, er det noe helt annet. Da kan han hjelpe til å lette og lande, så kan nybegynneren overta stikka når flyet er trygt opp i lufta. Og ikke minst hjelpe med sjekke at rorene går riktig vei, før man flyr.
                            Men jeg mener ikke at du skal gi deg! Den eneste måten å lære på er å trene. Og dette jeg skriver må de fleste finne ut av seg selv, jeg også. Men det kan fort bli dyrt.
                            Men jeg har hatt stor nytte av simulator for å lære orientering, og det har vel du også. Fortsett og fortell hvordan det går, kanskje jeg også kan snappe opp noen triks.
                            Last edited by ArneH; 18-02-11, 22:38. Reason: for mange smileys
                            Vennlig Hilsen
                            Arne Husby

                            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                            Comment


                            • Får vel proppell på tirsdag eller onsdag så da skal jeg komme med full rapport etter flygning

                              Det "gulet" nybegynner flyet du anbefaer:
                              Hvor stor er det ??(vingespenn)
                              Pris?
                              evt. link til norsk nettbutikk?

                              Kan jo si at jeg har litt lyst på et sånn hehe, men lommeboka har ikke lyst

                              Får se hvordan det går på andre flygninga så får jeg vurdere litt der etter ..

                              Comment


                              • 798 kr med radio, er ikke så verst. Hobby Zone Champ Men det kan jo være at det går bedre neste gang, og fordelen er at foam er mye lettere å reparere enn Balsa. Jeg har bygget mine egne Balsamodeller og enkle glidere i mange år, men først de siste par årene har jeg begynt med elektro og "moderne RC" med flere kanaler. Derfor har jeg krasjet jævla mye i det siste, men har lang erfaring med modellfly.
                                Vennlig Hilsen
                                Arne Husby

                                Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                                Comment

                                Working...
                                X