Unconfigured Ad
Collapse
nybegynner lavbudsjetts fly
Collapse
X
-
En fotballbane funker sikkert ypperlig til dette flyet. Den videoen der var tydelig vis av noen som ikke kunne fly, eller som ikke kunne håndstart. Flyet tåler sinnsykt mye juling, og flyr rett. Det seiler også meget bra. Du kommer ikke til å trenge mer enn halv gass de første turene da dette flyet flyr både sakte og FORT om man vil. Når du begynner å få teken på det så skyver du stikka i topp, og stiger rett til værsJon-Brage Hoel Andorsen
-------------------------------------------------------------------------
Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.
Alt flyr bare du har nok motor!Comment
-
Jeg starta opp igjen etter over 20 års hvile med throttlestores epo cessna 182 men etter mange nok ødelagte neshjul, så skar jeg løs batteri-kassa m/festet til hovedhjula og snudde det hele slik at den ble slik som 185'en. Da holder den lengre.-63.
Graupner MC
JR
Multiplex
Turnigy.
Fly, alt for mange.Comment
-
Jeg starta opp igjen etter over 20 års hvile med throttlestores epo cessna 182 men etter mange nok ødelagte neshjul, så skar jeg løs batteri-kassa m/festet til hovedhjula og snudde det hele slik at den ble slik som 185'en. Da holder den lengre.
Kom også på et spm til, hvis jeg bestiller det flyet hva er det som skal settes sammen ? og er det noe i forbindelse med radio ol. som må justeres osv eller er det ferdig gjort?Comment
-
Flyet annonseres med betegneslen RTF altså Ready To fly. Men for en nybegynner tror jeg uansett det er bedre med et fly som ikke har propell i nesa. Knekt motorbukk er noe av den mest utbredte sykdommen blandt nybegynnereJon-Brage Hoel Andorsen
-------------------------------------------------------------------------
Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.
Alt flyr bare du har nok motor!Comment
-
Jeg syntes den var ok, knakk aldri motorbukken, etterhvert måtte innfestinga til motorbukken limes. Ellers så tror jeg at radioen måtte "bindes" til mottakeren, og høyde og sideror måtte limes samt vingen måtte limes sammen. Det var ikke lange monteringstiden. Synes kvaliteten på EPO'en til den jeg linka til er bedre og stivere enn de cessnaene fra TS på 150 cm.
Er forøvrig einig med JayBee Clouds er et greit nybegynnerfly, kjenner et par som har en slik.-63.
Graupner MC
JR
Multiplex
Turnigy.
Fly, alt for mange.Comment
-
Var nok ikke den mest kompetente piloten det der nei... Jeg har et lignende fly (kopi) som heter sky surfer. Disse flyene har en tendens til å dykke ved håndstart fordi motoren sitter på ryggen. På vinteren flyr jeg på isen, og da er det bare å legge ned flyet og ta av på normal måte. Flyet over her har mer enn nok motor til å gjøre dette på gress ogsåMed små utslag er dette flyet snilt som et lam.
Last edited by AudunN; 07-02-11, 15:46.______________________________
JR DSX7, Black Horse Model-Aero Cruiser + en haug med foam....Comment
-
Takk for svar, men for desverre ikke åpnet linken din.
Men til noe helt annet;
Hva er forskjellen på disse to ?(bortsjett fra prisen)
Cessna 182 EPO 141 BL 2,4GHz RTF - ThrottleStore.Com
Cessna 182 EPO+ 156 BL 2,4GHz RTF - ThrottleStore.ComComment
-
Takk for svar, men for desverre ikke åpnet linken din.
Men til noe helt annet;
Hva er forskjellen på disse to ?(bortsjett fra prisen)
Cessna 182 EPO 141 BL 2,4GHz RTF - ThrottleStore.Com
Cessna 182 EPO+ 156 BL 2,4GHz RTF - ThrottleStore.ComMen jo større jo bedre
Jon-Brage Hoel Andorsen
-------------------------------------------------------------------------
Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.
Alt flyr bare du har nok motor!Comment
-
Takk for svar, men for desverre ikke åpnet linken din.
Men til noe helt annet;
Hva er forskjellen på disse to ?(bortsjett fra prisen)
Cessna 182 EPO 141 BL 2,4GHz RTF - ThrottleStore.Com
Cessna 182 EPO+ 156 BL 2,4GHz RTF - ThrottleStore.Com
Den første er litt større. Ca 15 cm lengre vingespenn. Men det er modell av samme type fly, Cessna 182.
Her er videoen..
______________________________
JR DSX7, Black Horse Model-Aero Cruiser + en haug med foam....Comment
-
[QUOTE=AOK;268052]
Sent from my HTC Desire using Tapatalk______________________________
JR DSX7, Black Horse Model-Aero Cruiser + en haug med foam....Comment
-
En annen ting som kan være greit å tenke på er hvor enkelt flyet er å ta med seg. Jeg hadde et fly på 1.70 (nitro) i begynnelsen. Dette drepte litt gleden for min del da det tok lang tid før jeg var i lufta. Nå har jeg kun fly på rundt 1.30 (elektro). Disse er enkle å ta med i bilen uten å demontere vinger...= mer tid i lufta
Sent from my HTC Desire using Tapatalk______________________________
JR DSX7, Black Horse Model-Aero Cruiser + en haug med foam....Comment
-
Det flyet som er 1,56m i vingespenn kan omtrent flys innendørs. for en mindre plass å fly på ville jeg faktik valgt det største av de to. Jeg har som sagt selv det største, og har flydd det på en 50 kvadrat stor gressplen uten større problemer.Jon-Brage Hoel Andorsen
-------------------------------------------------------------------------
Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.
Alt flyr bare du har nok motor!Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment