If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above.
You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.
Støtter egentlig JayBee, eneste måten å få Easystar ned på akseptabelt prisnivå er å kjøpe den som kit og bygge den selv med egen elektronikk. Har Clouds fly selv og den fly meget bra, men det absolutt enkleste nybegynner flyet der ute er det ikke. Det trenger derimot ikke være en ulempe for enklere fly blir ofte fort kjedelig, Clouds fly'en har kraft i massevis men kan flys ganske sakte. Men hvor har du tenkt å fly? Du bør ha god plass, dette er ikke akkurat en parkflyer.
Det blir vel mest fotballbaner ol. har ikke veldig mange godt egnede plasser i nærheten også er jeg 15år så jeg for liksom ikke kjørt noen plass heller
Kom over
på youtube å kan ikke si jeg ble sånn kjempe overbevist.
En fotballbane funker sikkert ypperlig til dette flyet. Den videoen der var tydelig vis av noen som ikke kunne fly, eller som ikke kunne håndstart. Flyet tåler sinnsykt mye juling, og flyr rett. Det seiler også meget bra. Du kommer ikke til å trenge mer enn halv gass de første turene da dette flyet flyr både sakte og FORT om man vil. Når du begynner å få teken på det så skyver du stikka i topp, og stiger rett til værs
Jon-Brage Hoel Andorsen
------------------------------------------------------------------------- Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.
Jeg starta opp igjen etter over 20 års hvile med throttlestores epo cessna 182 men etter mange nok ødelagte neshjul, så skar jeg løs batteri-kassa m/festet til hovedhjula og snudde det hele slik at den ble slik som 185'en. Da holder den lengre.
-63.
Graupner MC
JR
Multiplex
Turnigy.
Fly, alt for mange.
Jeg starta opp igjen etter over 20 års hvile med throttlestores epo cessna 182 men etter mange nok ødelagte neshjul, så skar jeg løs batteri-kassa m/festet til hovedhjula og snudde det hele slik at den ble slik som 185'en. Da holder den lengre.
Så du mener Cessna 182 funker for en nybegynner?
Kom også på et spm til, hvis jeg bestiller det flyet hva er det som skal settes sammen ? og er det noe i forbindelse med radio ol. som må justeres osv eller er det ferdig gjort?
Flyet annonseres med betegneslen RTF altså Ready To fly. Men for en nybegynner tror jeg uansett det er bedre med et fly som ikke har propell i nesa. Knekt motorbukk er noe av den mest utbredte sykdommen blandt nybegynnere
Jon-Brage Hoel Andorsen
------------------------------------------------------------------------- Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.
Jeg syntes den var ok, knakk aldri motorbukken, etterhvert måtte innfestinga til motorbukken limes. Ellers så tror jeg at radioen måtte "bindes" til mottakeren, og høyde og sideror måtte limes samt vingen måtte limes sammen. Det var ikke lange monteringstiden. Synes kvaliteten på EPO'en til den jeg linka til er bedre og stivere enn de cessnaene fra TS på 150 cm.
Er forøvrig einig med JayBee Clouds er et greit nybegynnerfly, kjenner et par som har en slik.
-63.
Graupner MC
JR
Multiplex
Turnigy.
Fly, alt for mange.
Det blir vel mest fotballbaner ol. har ikke veldig mange godt egnede plasser i nærheten også er jeg 15år så jeg for liksom ikke kjørt noen plass heller
Kom over
på youtube å kan ikke si jeg ble sånn kjempe overbevist.
Var nok ikke den mest kompetente piloten det der nei... Jeg har et lignende fly (kopi) som heter sky surfer. Disse flyene har en tendens til å dykke ved håndstart fordi motoren sitter på ryggen. På vinteren flyr jeg på isen, og da er det bare å legge ned flyet og ta av på normal måte. Flyet over her har mer enn nok motor til å gjøre dette på gress også Med små utslag er dette flyet snilt som et lam.
En annen ting som kan være greit å tenke på er hvor enkelt flyet er å ta med seg. Jeg hadde et fly på 1.70 (nitro) i begynnelsen. Dette drepte litt gleden for min del da det tok lang tid før jeg var i lufta. Nå har jeg kun fly på rundt 1.30 (elektro). Disse er enkle å ta med i bilen uten å demontere vinger...= mer tid i lufta
Sent from my HTC Desire using Tapatalk
______________________________
JR DSX7, Black Horse Model-Aero Cruiser + en haug med foam....
Det flyet som er 1,56m i vingespenn kan omtrent flys innendørs. for en mindre plass å fly på ville jeg faktik valgt det største av de to. Jeg har som sagt selv det største, og har flydd det på en 50 kvadrat stor gressplen uten større problemer.
Jon-Brage Hoel Andorsen
------------------------------------------------------------------------- Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment